Thermische windturbine?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14975
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: windturbine?




par GuyGadeboisTheBack » 14/06/23, 19:22

Offertes zijn prima, maar het hoeft niet Peter droom hoger dan we hebben ezel brein...
1 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: windturbine?




par BaudouinLabrique » 14/06/23, 19:26

GuyGadeboisLeRetour schreef:Offertes zijn prima, maar het hoeft niet Peter droom hoger dan we hebben ezel brein...

“Omdat de snelheid van het licht sneller is dan de snelheid van het geluid, zijn veel mensen briljant totdat ze hun mond opendoen. »
"Van al degenen die niets te zeggen hebben, heb ik nog steeds de voorkeur aan degenen die zwijgen"!
(Verwerpt)
1 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: windturbine?




par sicetaitsimple » 14/06/23, 19:35

Remundo schreef:
BaudouinLabrique schreef:
Remundo schreef:Meneer Labrique, wat ik beschrijf geldt voor elk type windturbine.

Zoals ik hierboven al zei, dit is fout!

Ik vraag me af waarom ik je schrijf... precieze, gekwantificeerde elementen, waar je de berekening zelf kunt aanpassen.

Ik begrijp je ergernis volkomen.
Het antwoord "het is fout" krijgen na het ontwikkelen van enkele "basis"berekeningen die de ordes van grootte bepalen, is volkomen ontoelaatbaar. Vooral van iemand die niet in staat is om de minste berekening te maken (het is een observatie, niet noodzakelijkerwijs een fout, er zijn veel andere manieren om iemands talenten te uiten).
Op mijn "ironie", laten we verder gaan, iedereen heeft zijn eigen manieren om zich uit te drukken. Er kan een kleine "provocatie" zijn om de gesprekspartner aan het denken te zetten, in ieder geval denk ik niet dat ik het in deze thread heb misbruikt, mezelf tevreden stellen met te zeggen wat ik dacht en "uitdager" B. Labrique en zijn zekerheden uit sommige blogs en hier en daar studies gevonden. Dit is het "BESTAND".
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14975
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: windturbine?




par GuyGadeboisTheBack » 14/06/23, 19:52

BaudouinLabrique schreef:“Omdat de snelheid van het licht sneller is dan de snelheid van het geluid, zijn veel mensen briljant totdat ze hun mond opendoen. »

Ik heb nooit beweerd dat je niet briljant was voordat ik dit postte... : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: windturbine?




par Ahmed » 14/06/23, 20:45

Er zijn maar weinig patenten die volledig voldoen aan de voorwaarden van hun geldigheid, wat niet belet dat ze worden verkregen, maar het ontneemt ze elke waarde, met name commerciële waarde.
U zegt:
alles wordt onder druk gezet
Dat begrijp ik gemakkelijk, maar hoe is dat nieuw of bijzonder inventief?
je voegt toe:
het is alleen het mengen van water met een relatief lage snelheid en dus weinig mechanische beperkingen

Laten we toegeven wat de snelheid betreft, maar de mechanische beperkingen zullen strikt een functie zijn van de gewenste energie en als deze laag blijft, zal er slechts weinig warmte worden geproduceerd.
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: windturbine?




par BaudouinLabrique » 14/06/23, 20:48

De beker is vol en deze keer stop ik echt met het voortzetten van de uitwisselingen over dit onderwerp!
2 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14975
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: windturbine?




par GuyGadeboisTheBack » 14/06/23, 20:57

BaudouinLabrique schreef:De beker is vol en deze keer stop ik echt met het voortzetten van de uitwisselingen over dit onderwerp!

Er zal nooit echt sprake zijn geweest van wat ik uitwisselingen zou kunnen noemen, maar van jouw kant, praktisch alleen het einde van het niet ontvangen! Dat gezegd hebbende, wil je ons, eenmaal gedaan, zo vriendelijk zijn om ons het resultaat te laten weten... want dromen, en vooral die van anderen, hebben uiteindelijk grenzen.
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: windturbine?




par sicetaitsimple » 14/06/23, 21:33

BaudouinLabrique schreef:De beker is vol en deze keer stop ik echt met het voortzetten van de uitwisselingen over dit onderwerp!

Jij hebt het in gang gezet. Het is zo dat degenen die u op technisch niveau hebben geantwoord vanaf het begin nogal "negatief" zijn geweest en hun redenen hebben uitgedrukt, die u systematisch hebt verworpen, ook brutaal ("het is verkeerd" zeer recent ten opzichte van de " basis" berekeningen gemaakt door Remundo).
Het "dossier", niets anders dan het "dossier", daar is de waarheid!
Nou, doe wat je wilt in je hoek, inclusief onzin, er is geen probleem, het gaat alleen jou aan.
Als je dat hoopte door dit draadje te starten "iedereen ging voor Labrique opkomen", nou, het is mislukt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: windturbine?




par Obamot » 15/06/23, 05:00

BaudouinLabrique schreef:De beker is vol en deze keer stop ik echt met het voortzetten van de uitwisselingen over dit onderwerp!

Dit is precies waar deze XXX Guy naar op zoek is (gevolgd door Snowy, braaf hondje), om mensen te ontmoedigen om te posten...! Er zijn verschillende voorbeelden geweest (waaronder de laatste "pacian-" die niet terugkeerde, nadat hij erin geslaagd was zijn onderdaan te verzegelen)CO2 ppm, zon- en klimaatvariabiliteit" totdat het sluit...) Dan een beetje voor Andrew... Enz.

Iedereen hier heeft de illustratie van wat ik had beschreven dat zou gebeuren vanwege Guy, maar ik ben het die liever discrimineert, terwijl ik integendeel nieuwkomers elke keer aanmoedig (of nieuwkomers die de forum voor een lange tijd...) om deel te nemen...

Beeld
Beeld

XXX= XXX

Gemodereerd door Remundo
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: windturbine?




par Ahmed » 15/06/23, 09:55

Om preciezer te zijn, je profiteert van elke nieuwkomer om je aanwezigheid te manifesteren en te bevestigen. Net zoals je de realiteit verdraait van de uitwisselingen die alleen de slechte smaak hadden om de aanstichter ervan te mishagen, die duidelijk alleen wachtte op een onvoorwaardelijke goedkeuring van zijn project. Het doet hem een ​​plezier om hem te waarschuwen dat zijn wensen niet noodzakelijkerwijs overeenkomen met de werkelijkheid.

zo'n Cato van een operette sluit je je boodschap onvermijdelijk af met een "Gadebois delenda is". : Roll:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 160-gasten