TESLA

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: TESLA




par Ahmed » 13/01/24, 17:32

De zorg voor het vriendelijke concept van Gegyx, van beperkte maar toegankelijke en goed gedistribueerde energie, is dat dit meer een kwestie van ‘wishful thinking’ is... Op dit moment zou het beter zijn om ons te concentreren op het prioriteren van energiegebruik in het belang van iedereen, wetende dat een minimum altijd nodig zal zijn en dat, aan de andere kant, elke keer dat we proberen te vechten tegen de interne entropie (waar energie voor wordt gebruikt), we noodzakelijkerwijs meer entropie extern creëren (de entropie van een systeem kan alleen maar toenemen).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Re: TESLA




par gegyx » 13/01/24, 18:42

Is ‘wishful thinking’ niet langer begrijpelijk? :D

entropie, entropie... en waar zijn de zwarte gaten van Dyson voor? : Cheesy:

**
Als Tétardo nog steeds op zijn idee is, komt dat omdat hij ervan droomde, of de krachtige intuïtie, of liever gezegd de openbaring of de zekerheid had, of de opdracht om eraan te werken.

Hoewel hij in het begin nog wat problemen had, heeft hij hard gewerkt om vooruitgang te boeken en komt hij steeds dichter bij zijn zoektocht. Het is een lovenswaardige reis.

Zoals de alchemisten die tijdens hun werk hun ‘ei’ verbeterden en tegelijkertijd verbeterden. : Lol:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: TESLA




par sicetaitsimple » 13/01/24, 18:43

Ahmed schreef:De zorg voor het vriendelijke concept van Gegyx, van beperkte maar toegankelijke en goed verdeelde energie, is dat het meer een kwestie is van ‘wishful thinking’...


Een advies, volhard met het papier-houtblok, zelfs gedoteerd met antraciet, het lijkt mij veiliger dan het tirades van de beste C. Tétard! :D
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14975
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: TESLA




par GuyGadeboisTheBack » 13/01/24, 18:50

Het is te vroeg voor C. Tétard. : Oops: <<< Nog meer vuiligheid van de geest...
0 x
Avatar de l'utilisateur
DrBombay
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 05/11/23, 17:11
x 80

Re: TESLA




par DrBombay » 13/01/24, 18:51

De man is productief in video's, we vernemen dat hij dit al 15 jaar doet (en niet 10 zoals ik hierboven heb aangegeven).
Dus, wat is dat?
Zeggen dat hij het gevonden heeft?
Met het vriendelijke oog van Gegyx kunnen we doorzettingsvermogen en vooruitgang zien.

Haar vriend: “jouw werk is frustrerend”
Alleen als we niets vinden.
Als we de heilige graal van vrije energie hebben gevonden, denk ik dat we een tijdje in een staat van genade verkeren, zonder frustratie.
Ik heb het gevoel dat ik mijn tijd met hem aan het verspillen ben. Verdomde algo die het mij aanbiedt, in tegenstelling tot zijn woorden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14975
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: TESLA




par GuyGadeboisTheBack » 13/01/24, 18:54

Laten we hopen dat hij genoeg geld heeft kunnen verdienen met zijn YouTube-weergaven om spullen van Casto te kopen. Tenminste dat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
DrBombay
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 253
Inschrijving: 05/11/23, 17:11
x 80

Re: TESLA




par DrBombay » 13/01/24, 18:55

Ahmed schreef:elke keer dat we proberen te vechten tegen interne entropie (waarvoor energie wordt gebruikt), creëren we noodzakelijkerwijs meer entropie extern (de entropie van een systeem kan alleen maar toenemen).

Met vrije energie waar liefhebbers van dromen, hebben we, afgezien van de constructie van het apparaat, geen negatieve gevolgen voor het milieu.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14975
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: TESLA




par GuyGadeboisTheBack » 13/01/24, 19:05

DrBombay schreef:
Ahmed schreef:elke keer dat we proberen te vechten tegen interne entropie (waarvoor energie wordt gebruikt), creëren we noodzakelijkerwijs meer entropie extern (de entropie van een systeem kan alleen maar toenemen).

Met vrije energie waar liefhebbers van dromen, hebben we, afgezien van de constructie van het apparaat, geen negatieve gevolgen voor het milieu.

De constructie van de apparaten, het komen en gaan om de apparatuur te kopen, de elektriciteit die wordt gepompt om ze te bouwen en het bekijken van de stomme video's op YouTube... een makkie. Daarna is er altijd erger.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: TESLA




par Ahmed » 13/01/24, 19:50

Bombay, jij zegt: "Met vrije energie waar liefhebbers van dromen, hebben we geen negatieve gevolgen voor het milieu".
Zeker, maar het is een precieze droom die de kans dat hij uitkomt nog verder verkleint...

Gegyx: ja, wishful thinking, maar het is wel om de woordenschat te verrijken! 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9839
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: TESLA




par sicetaitsimple » 13/01/24, 19:56

DrBombay schreef:Met vrije energie waar liefhebbers van dromen, hebben we, afgezien van de constructie van het apparaat, geen negatieve gevolgen voor het milieu.


Alles is gezegd! :D
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 201 gasten