Black Series 300 600 en 600S van Prevent

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/10/12, 21:43

Ruthenian schreef:De AC- en DC-vervorming vinden namelijk plaats zodra de windmaster produceert. Voordat nee ...


logisch, want zonder de windmaster die produceert is er geen stroom nodig. Zonder stroom is de spanning de spanning die in de spoelen wordt geïnduceerd, in principe een goede sinusoïde, maar die tussen de twee spoelen een andere amplitude zou moeten hebben van 5 Ohm en die van 8 Ohm ????,
Met stroom verlaagt de interne weerstand van de spoelen de spanning die wordt geïnduceerd in de RI-spoel, waarbij de stroom wordt aangepast om een ​​spanning te hebben boven de gelijkgerichte, wat het effect heeft van het snijden of knippen van de sinusoïde, zoals te zien in de oscilloscoop, volgens de huidige vraag van de windmaster, variabel volgens de gelijkgerichte spanning.

Ook zou het goed zijn om zoveel mogelijk het gedrag van de windturbine bij ohmse belasting te kennen, in plaats van de windmaster, bij uniforme en gemiddelde wind.

Het zou nodig zijn om alles te meten, door de fysica van geïnduceerde spanning, weerstandsspanning RI minder, stroom I (ook variabel met deze schakelaars) en het schakelen van de diodes van de driefasige gelijkrichter te begrijpen, elke 60 ° van de drie -fase op U en I.

Dus wetende na meting en inzicht, zal het mogelijk zijn om de Windmaster zo goed mogelijk af te stellen.
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 29/10/12, 06:59

dedeleco schreef:Zonder stroom is de spanning de spanning die in de spoelen wordt geïnduceerd, in principe een goede sinusoïde, maar die tussen de twee spoelen een andere amplitude zou moeten hebben van 5 Ohm en die van 8 Ohm ????,


De amplitude lijkt hetzelfde tussen de verschillende draden. C'est peut être l'ohmètre qui délire un peu... la mesure sur l'ohmètre ne se fixe pas , les valeurs n'arrêtent de pas de changer, de fluctuer (pale arrêtée bisensur car sinon ce n'est même pas waard) .

zie ook de link voor 28 oktober, het is onzin (vanaf 10 uur):

http://blackwindturbine.com/courbe-prod ... ack600.php
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 29/10/12, 11:53

Ruthenian schreef:
dedeleco schreef:Zonder stroom is de spanning de spanning die in de spoelen wordt geïnduceerd, in principe een goede sinusoïde, maar die tussen de twee spoelen een andere amplitude zou moeten hebben van 5 Ohm en die van 8 Ohm ????,


De amplitude lijkt hetzelfde tussen de verschillende draden. C'est peut être l'ohmètre qui délire un peu... la mesure sur l'ohmètre ne se fixe pas , les valeurs n'arrêtent de pas de changer, de fluctuer (pale arrêtée bisensur car sinon ce n'est même pas waard) .

Een ohmmeter zendt een vaste stroom uit en meet de spanning die bij de stroom hoort, en dus je hebt geen andere spanningsbron nodig, zoals die van een mes dat zelfs onmerkbaar beweegt, omdat de ohmmeter 0,1V meet, vaak nog minder, met een paar mA.
We kunnen R meten door een sterkere stroom te sturen met een batterij of accu, en door de spanning aan de klemmen van de spoel te meten en de stroom aan de hand van de spanning in een serieweerstand.
De meting zal nauwkeuriger zijn.
Alle draden van de driefasige gelijkrichter moeten worden losgekoppeld.

De sinusgolf is erg mooi, niet gesneden, wanneer de windmaster geen stroom geeft, met stroom gegeven door de nuldynamo ???

Alle metingen moeten worden uitgevoerd zonder de windmaster aan verwarmingsweerstanden, na een beetje van de noodzakelijke basisprincipes van de natuurkunde te hebben geleerd, om duidelijke fouten te voorkomen, duidelijk zichtbaar op de Vialle-widget.




zie ook de link voor 28 oktober, het is onzin (vanaf 10 uur):

http://blackwindturbine.com/courbe-prod ... ack600.php


De curve van de afgelopen dagen met rustigere wind, waarschijnlijk met veel minder wervels, laat een enorm verschil in productie zien bij lichte wind, vergelijkbaar met dat bij harde wind (met wervels uit een andere richting waarschijnlijk zonder obstakels in de buurt????)
Met of zonder swirls geeft een mooi verschil.

Tenzij ze onze berichten hadden gelezen, begonnen ze de metingen te manipuleren door de schalen te veranderen, omdat, met Betz, 120W bij 2m/s en 200W bij 4m/s 4KW oplevert, wat ruim 600W is bij 11m/s.
Volkomen absurd!!

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 30/10/12, 13:20

: Arrowd: : Arrowd: : Arrowd:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 30/10/12, 13:36

Als ik goed naar de huidige bochten kijk, heb ik de indruk dat de windmeter onder in de mast beschut is tegen de wind, zelfs bij zeer harde wind. voor specifieke windrichtingen, wat resulteert in lage snelheidswaarden, geeft bij harde wind het maximum van de Black600, en zodra deze wind een beetje draait, springt de snelheid gemeten door de anemometer heftig met een factor 2, zonder dat de productie niet verandert !!


Beeld

Eindelijk is Obamot klaar met het verrommelen door te laten zien dat hij vaak de verkeerde manier begrijpt, zoals dB en meerlagen!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 30/10/12, 13:37

: Arrowd: : Arrowd: : Arrowd:
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 30/10/12, 21:34

Uiteraard is het heel raar. Het zou leuk zijn als ze op hun testsite wat meer zouden zeggen.

Ik heb geprobeerd de frequentie te meten bij 1 rpm, ik vind momenteel 3 tot 4 Hertz. Ik moet het echt tegenkomen, want met een harde, harde, harde analoge scope.

Vraag: als we de snelheid van de bladen te veel behouden door te veel te laden, blijven ze dan hangen waardoor de prestaties afnemen?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 31/10/12, 00:00

Ruthenian schreef:Uiteraard is het heel raar. Het zou leuk zijn als ze op hun testsite wat meer zouden zeggen.

Ik heb geprobeerd de frequentie te meten bij 1 rpm, ik vind momenteel 3 tot 4 Hertz. Ik moet het echt tegenkomen, want met een harde, harde, harde analoge scope.

Vraag: als we de snelheid van de bladen te veel behouden door te veel te laden, blijven ze dan hangen waardoor de prestaties afnemen?


Met een analoge scope is het vrij eenvoudig om te meten op een grofweg vaste frequentie, hoger dan een paar Hertz, te langzaam, op een spoor.

In principe hebben we met 10 polen in paren van twee een factor 5, net als het aantal paren, d.w.z. 1 draai/s --> 5Hertz

Door te veel te laden en de snelheid te verlagen, blijven de messen hangen met een te hoge incidentie van de messen, zoals in rust, omdat konijn mijn salade had gecorrigeerd met omkering.
We moeten dit afslaan zien aan een scherpe daling van de rotatiesnelheid en het vermogen bij te veel belasting.

Er is in principe sprake van een optimale belasting die een snelheid en een frequentie geeft die ik hierin had aangegeven forum van 2OHertz voor een windsnelheid van 3,6 m/s tot 4 m/s volgens de forum Duitse en eenvoudige evaluaties voor lambda van 5 met de omtrek van de bladen met een diameter van 1,6 m van 5 m, wat 1 draai/s de snelheid geeft van 5 m/s aan de punt van het blad, wat voor de lambda van 5 5 keer de snelheid moet zijn van de wind, d.w.z. 1 m/s wind en die overeenkomt met de 5 paar polen van de dynamo, met een frequentie van 5 maal de omwentelingen/s, d.w.z. 5 Hertz voor 1 m/s wind.

Dus bij 4m/s wind schatten we de juiste optimale frequentie van 4x5=20hetrz
en voor 11 m/s zou dit optimaal moeten zijn voor 11x5=55Hetrtz en 11 beurten/s

Een manier om de lambda heel grof te testen, is ook door de invalshoek aan de punt van het blad te bekijken, die bij de relatieve wind bij deze rotatiesnelheid ongeveer 6° tot 10° moet zijn, voor de lambda van 5 is de De hoek van de relatieve wind ten opzichte van het rotatievlak is 11°, vastgezet door de tangens van 11° = 1/5 en daarom moeten de bladen aan de punt licht hellend zijn, een paar graden ongeveer 11-6=5° graden , aanzienlijk minder dan 11 graden, invalshoek nul.

Deze hoek van de messen fixeert de lambda.
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 31/10/12, 07:19

Oké, bedankt voor deze uitleg.

Ik heb een set messen, dus ik kan je de exacte tiphoek ten opzichte van de rotatie-as geven.

Voor de lambda zal ik proberen dit af te leiden door de frequentie te meten tegen de windsnelheid onder de start van de Windmaster. Momenteel kan dat niet omdat de wind zwak waait.

Dedeleco heb je een eenvoudige manier om mijn reactief vermogen van 80-100 Va te annuleren. om mijn metingen niet te vervormen? Condo - Rollen?

Volgens Mastervolt is dit reactieve vermogen te danken aan het uitgangsfiltercircuit (220VAC) van appartementen.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 31/10/12, 10:52

Ruthenian schreef:Oké, bedankt voor deze uitleg.

Ik heb een set messen, dus ik kan je de exacte tiphoek ten opzichte van de rotatie-as geven.

Voor de lambda zal ik proberen dit af te leiden door de frequentie te meten tegen de windsnelheid onder de start van de Windmaster. Momenteel kan dat niet omdat de wind zwak waait.

Dedeleco heb je een eenvoudige manier om mijn reactief vermogen van 80-100 Va te annuleren. om mijn metingen niet te vervormen? Condo - Rollen?

Volgens Mastervolt is dit reactieve vermogen te danken aan het uitgangsfiltercircuit (220VAC) van appartementen.


Je moet door deze filtering wel een idee hebben van de cosPhi, want over het algemeen compenseren we met ad hoc spoelen, berekend om te resoneren met de condensatoren.
Je moet dus met de oscilloscoop meten volgens de principes die ik had aangegeven, en ook het diagram van dit filter, met de waarden, ter hand nemen om een ​​idee te krijgen van de cosphi en hoe je deze kunt compenseren (wat moet zijn variabel afhankelijk van de belasting.) .

Als de hoek phi bij 90 of 10° dicht bij 15° blijft, is dit niet ernstig.
Maar een waarde van cosphi <<<1 is gelijk aan onzin van het ontwerp van de windmaster-omvormer, omdat de hoogfrequente synthesepulsen van de 50Hertz geen filtering nodig zouden hebben die de 50Hertz veel zou verstoren.
Als dat zo is, komt dat neer op het opnieuw ontwerpen van de Windmaster.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten