Standaardisatie van glazen potten

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/11/12, 20:15

Over glasrecycling...

http://www.chambery-metropole.fr/76-col ... ntaire.htm

Beeld

De overlast motiveert sommigen, ook al zijn de energiebesparingen twijfelachtig.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/11/12, 20:22

dedeleco schreef:Ik merk dat sommige mensen op het gebied van de econologie sterke neigingen van dit type hebben om degenen die hen lastig vallen te elimineren!!


Je zou elimineren niet een beetje met tegenspreken... zelfs niet tegenspreken, gewoon verduidelijken en aanvullen

als je niet kalmeert, loop je het risico geëlimineerd te worden
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/11/12, 20:36

Er is ook een tekort aan dit glas, dat gesorteerd had kunnen worden en vervolgens verkocht voor recycling. Het glas dat in de containers wordt geplaatst, wordt feitelijk doorverkocht aan bedrijven die het als grondstof hergebruiken.


dat is het probleem... steeds meer van ons hebben een moeilijk einde van de maand (vooral de laatste 30 dagen) en we zouden brandstof moeten uitgeven om het glas in containers te doen om geld te sparen voor een ander...

lang geleden verzamelde een metselaar vlakbij mijn huis de flessen en bracht een vrachtwagen toen er genoeg waren: die bracht een beetje binnen... aangezien het glas overslaat, werkt het niet meer

conclusie Ik bewaar het glas in afwachting tot het echte waarde heeft

Als we glas zijn echte waarde zouden laten behouden, zou het 100% gerecycled worden
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 03/11/12, 21:42

Bedankt dat je me hebt uitgelegd wat een cyclus is: het komt redelijk goed overeen met het idee dat ik ervan had, hoewel literair...

Ik ben niet tegen de uitbreiding van de betekenis van welk woord dan ook, alleen de taal evolueert (niet altijd op een bevredigende manier) en het is het gebruik dat de overhand heeft.
Ik vind het praktisch om een ​​betekenisverschuiving aan te brengen die, hoewel fundamenteel onnauwkeurig, het mogelijk maakt wijdverbreide verwarring te voorkomen...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 164-gasten