Nieuwe hydraulische turbine-technologie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: hydraulische turbinetechniek




par izentrop » 27/06/19, 08:06

Makadam24 schreef:Nou ja, ik kan me tenminste een mening vormen over dit soort apparaten, dat, als je een neofiet bent zoals ik, wonderbaarlijk kan lijken.
Ik heb ook contact opgenomen met het bedrijf dat dit product op de markt brengt, en gezien de kenmerken van mijn site zou het moeten samenvallen met de kleinste van de turbines (minimaal 0,5 l/s).
Probleem is dat het apparaat zonder omvormer niet verkocht kan worden, en dus tussen de 2 en 000 € kost zonder verzendkosten (geëxporteerd uit Miami).
Het wordt duur de Wh nan?
Dit is nog meer oplichterij, omdat de geproduceerde spanning niet wordt aangegeven en een spanningsomvormer onder de 10 W niet zo veel kost.
Ik kan me de man op het strand goed voorstellen, op zijn strandstoel, geduldig wachtend tot de duif het aas pakt. : Mrgreen:

In feite is voor de kaplan 3 kW ongeveer 70 l/s... 0.5 l/s seconde is echt niet genoeg. Ik zie liever een ingegraven leiding waarbij je op commando het bovenste bassin gedeeltelijk laat leeglopen om tot voldoende doorstroming te komen : Wink:
toebehoren
kaplan.gif
kaplan.gif (31.15 KiB) 2929 keer bekeken
1 x
makadam24
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 20/06/19, 10:05
x 1

Re: hydraulische turbinetechniek




par makadam24 » 27/06/19, 11:24

izentrop schreef:
Makadam24 schreef:Nou ja, ik kan me tenminste een mening vormen over dit soort apparaten, dat, als je een neofiet bent zoals ik, wonderbaarlijk kan lijken.
Ik heb ook contact opgenomen met het bedrijf dat dit product op de markt brengt, en gezien de kenmerken van mijn site zou het moeten samenvallen met de kleinste van de turbines (minimaal 0,5 l/s).
Probleem is dat het apparaat zonder omvormer niet verkocht kan worden, en dus tussen de 2 en 000 € kost zonder verzendkosten (geëxporteerd uit Miami).
Het wordt duur de Wh nan?
Dit is nog meer oplichterij, omdat de geproduceerde spanning niet wordt aangegeven en een spanningsomvormer onder de 10 W niet zo veel kost.
Ik kan me de man op het strand goed voorstellen, op zijn strandstoel, geduldig wachtend tot de duif het aas pakt. : Mrgreen:

In feite is voor de kaplan 3 kW ongeveer 70 l/s... 0.5 l/s seconde is echt niet genoeg. Ik zie liever een ingegraven leiding waarbij je op commando het bovenste bassin gedeeltelijk laat leeglopen om tot voldoende doorstroming te komen : Wink:



Er is al een proces om het water te legen: "een afvoerklep", dat is geloof ik de term.
Maar ik heb nooit geprobeerd het te activeren.
Ik weet niet hoe deze afvoer werkt, noch waar het water naartoe stroomt.
Als het via de overlooptuit gaat, zou dat een oplossing kunnen zijn.

Dank u voor uw terugkeer.
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: hydraulische turbinetechniek




par Bardal » 27/06/19, 13:42

U hoeft niet te veel te zoeken, de vijvers zijn meestal volgens hetzelfde plan ontworpen en de afvoerklep bevindt zich waarschijnlijk op dezelfde plaats als de overloop (dit werk wordt in mijn regio een "monnik" genoemd).
In deze schep (meestal van hout) kun je inderdaad een gat van voldoende grootte boren, bijvoorbeeld een meter onder het wateroppervlak, en daar een leiding leggen met een klep die een kleine Kaplan-turbine van 500 of 1000 W voedt. als u de turbine verlengt met een afvoerleiding van 3 m, behoudt u nog steeds uw hoogteverschil van 4 meter, maar met een veel groter regelbaar debiet, in overeenstemming met uw behoeften.

Nadeel, of beter gezegd beperkingen van deze montage: u kunt alleen het watervolume verbruiken dat wordt gevormd door de eerste meter van de vijver, en het zal lang moeten wachten voordat het is gereconstitueerd. Maar het is geschikt als uw behoeften slechts af en toe en niet te frequent zijn...

In feite ga je van een "doorstroomcentrale" naar een "damcentrale", werkend met sluizen. Bovenal heb je het voordeel dat je apparatuur direct beschikbaar hebt op de markt (voor zo'n 1 à 2 duizend euro).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 171-gasten