Methanisatie thuis

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 28/12/09, 19:35

de silo's zijn te duur: het tegendeel is het geval dat ik van verzinkt plaatstaal te koop heb gemaakt!

voor beton leerde ik lang over de kwaliteit van beton: gewoon cement is niet genoeg, je hebt "durabat" nodig, precies daarvoor gemaakt: het wordt ook gebruikt voor constructies met hoge weerstand: brug ...

met het plaatwerk zou ik tevreden zijn met een cilindrische vorm, met een grote kap die duur zal zijn

met beton is het gemakkelijker om een ​​conische top gevuld met vloeistof en een veel kleinere dekking te maken: alles wordt begraven: alleen de dekking overschrijdt
0 x
pat
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 14/12/05, 23:21
Plaats: Bourgogne




par pat » 28/12/09, 19:49

Hallo,

De belemmeringen voor de winstgevendheid van industriële biogasproductie-installaties in Frankrijk zijn van regelgevende aard: in Duitsland floreren al jaren 5000 fabrieken, terwijl het in Frankrijk verboden was om iets te fermenteren hoe dan ook, en bewaar het geproduceerde gevaarlijke biogas, de ademe, de drire en alle autoriteiten vrijelijk snel! en opende de paraplu zoals in ons land de gewoonte is wanneer iets nieuws niet door de zegen van officiële wetenschappelijke autoriteiten is gegaan.

Samenvattend, geen geknoei, geen tovenaarsleerling, bovendien is het een beetje het leidmotief van Econologie, dat ik leuk vind, om deze technocratische visies die een integraal onderdeel zijn van wetenschappelijke vooruitgang te weigeren.

Kortom, om deze winstgevendheid te bereiken, heeft u een grote omvang van de installatie nodig om niet de methanisator af te schrijven, maar alle regelgevende veiligheids- en regelingsinstallaties, waardoor het een echte "gasfabriek" wordt: ik nodig u bijvoorbeeld uit om deze link te raadplegen en om het pakket besluiten te zien die de anaerobe vergisting regelen:
http://www.biogaz.atee.fr/news/sectionfront.php/locale/4/sommaire.html


De grootste zorg is het lot van tonnen afval uitgaand de methanisator, die extra zuivering behoeft, met een aëroob station, in ieder geval tenminste ontgeuring om overlast voor de buurt te voorkomen; bovendien is het noodzakelijk de afwijzingsnormen te respecteren.


We willen hier sleutelen aan kleine installaties, en ze kunnen heel eenvoudig zijn en weinig kosten:

- de eenvoudigste methanisator is die waarmee wordt aangetoond wat biogas is voor basisschoolleerlingen: de plastic fles die voor de helft gevuld is met schillen en een paar dagen gesloten is in de atmosfeer van klasse, of niet ver van een radiator, dan doorboor je de dop met een pin die de vlam van een aansteker presenteert, het is erg opbouwend. Geen ingewikkelde installatie, de natuur werkt voor ons ...

- en dan zijn er de septische en huishoudelijke afvaltanks (al genoemd) in Afrika, die voldoende gas leveren voor koken en verwarmen van water. geen ingewikkelde installatie, alleen een betonnen koepel om de put te bedekken en een rubberen slang om naar de kachel te gaan.

- Ten slotte waren er in het begin veel installaties in Duitse boerderijen, voor vloeibaar afvalwater, met een grote tank, een pomp die wordt gebruikt voor het vullen, legen, mengen, enkele kleppen en programmeurs, en "gasmeters", eenvoudige plastic zakken zoals tanks. en natuurlijk de ketel met een geschikte gasbrander.

- er was ook het eenvoudig afdekken van mestputten op boerderijen met een film om het biogas terug te winnen.

Dus voor degenen die hun compost maken, is het niet tevergeefs om te proberen anaërobe spijsvertering uit te voeren en onze tips uit te wisselen om dit te bereiken, er zit vrije energie in, en het is zeker, waar, van het eerlijke, van het "huis" , niet van de fotovoltaïsche die kunstmatig en gevaarlijk in leven wordt gehouden door de belastingen van iedereen (in het bijzonder degenen die er geen toegang toe hebben) zonder garantie van wat er zal gebeuren in slechts 10 jaar, we kennen de recente economische schommelingen ... in een paar weken!

... en je hoeft geen rijke eigenaar te zijn om genoeg materiaal te hebben, je moet gewoon zien wat mensen als groenafval naar afvalcentra vervoeren!
zonder keukenafval te tellen, zelfs dat van droge toiletten ...
0 x
Tikje
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 28/12/09, 20:19

"Bedankt voor de link

Ik zet dank je tussen haakjes omdat zulke links mij een effect maken ...

dit is het probleem van de huidige wettekst: het vergroot alleen de problemen, zelfs valse problemen die niet bestaan, geen enkele regel om de juiste oplossingen te tonen ...

Ik heb met boeren overwogen om een ​​iets ambitieuzer project te maken: het gedrag van de administratie is wanhopig ...

Dus sleutelen is de enige huidige oplossing: en serieus sleutelen: ik ben niet van plan al zijn tekst te pellen: in een paar minuten heb ik daar al zoveel onzin gevonden

Ik ben tevreden met gezond verstand: vermijd elk gevaar, zorg ervoor dat u minder aansluit dan wanneer ik niets zou doen
0 x
pat
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 14/12/05, 23:21
Plaats: Bourgogne




par pat » 28/12/09, 21:08

De grote technocratische centralisatie in Franse stijl wil voorkomen dat we toegang krijgen tot gratis huis-energie, want bovenal maken ze bang en geelzucht is wanorde en gebrek aan controle. Een populatie die uitsluitend uit inventieve klusjesmannen bestaat, zou hun ergste nachtmerrie zijn! : Cheesy:

Het runnen van een methaniser is vooral het beheersen van de fermentatie, en dat is fascinerend, net als het fermenteren van druivenmost om wijn te maken, of melk om kaas te maken, of een 'melee' om worst te maken ... dat vereist in het begin meer gezond verstand dan wetenschap, kwaliteit van observatie en smaak voor nieuwe ervaringen ... in deze situatie zijn het vaak alleen de grootste dromers die aankomen om echt te creëren! Ik garandeer u dat de beste resultaten bij anaërobe spijsvertering worden verkregen door degenen die gezond verstand hebben, observatie, en dat de verkregen opbrengsten niet uit de reageerbuizen zijn gekomen!

En ik herhaal, biogas is jouw energie, terwijl de energie die afkomstig is van fotovoltaïsche energie van de gemeenschap is, die jou willekeurig heeft gekozen om te genieten van het geld dat van iedereen is afgenomen, zelfs van degenen die die nooit toegang zullen hebben bij gebrek aan middelen om toegang te krijgen tot deze risicovolle investering die alleen is voorbehouden aan de rijken.
0 x
Tikje
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 28/12/09, 23:17

Het probleem met biogas in huis is dat het belastingvrije energie in te zamelen is.
Dus voor een regering die alles wil ontslaan, is het niet goed.
Zo niet voor de realisatie in solo, geen probleem zolang men maar voorzichtig blijft. Biogas is nog steeds gas.
Om het te gebruiken, moet u ook de H2S verwijderen. IJzeroxide (roest) waar het biogas doorheen gaat, maakt het mogelijk het op te vangen in de vorm van ijzersulfide.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 28/12/09, 23:36

precies: zelfs oud roestig ijzer kan nog steeds worden gebruikt

een tijdje heb ik veel oude pallets verbrand: ik had tonnen spijkers in de as: ik heb iets met magneten gedaan om te scheiden: ik heb ergens ergens een grote stapel roestige spijkers ...
0 x
Sim
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 84
Inschrijving: 14/12/09, 19:44
Plaats: gers




par Sim » 29/12/09, 09:13

hallo
roest, je hebt veel op tankers zoals erika.ah, nou, ze liggen allemaal op de bodem van de zee!
Oké, slechte grap ... Ik ga uit!
0 x
Het is aan intellectuelen en alle mensen om op te staan, te schrijven, te spreken, te handelen bij elke mislukking om te verkondigen dat de wereld die we voor onze kinderen trekken geen andere kwalificatie verdient dan: ontoelaatbaar , vals, absurd, nep en kunstmatig, nagemaakt en vervalst, getuigd en hypocriet, en, om het zachtaardig te zeggen, monsterlijk, zoals deze site, een snub om maximaal advertenties te plaatsen.
zwaluwstaart
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 25/01/09, 00:11




par zwaluwstaart » 06/09/13, 18:27

Hallo Chatelot 16
Na autonoom te zijn geworden in elektriciteit, water, verwarming, moestuin, enz ...
Ik kijk naar het probleem van een kleine methanisator voor zelfvoorziening in keukenbiogas.
We consumeren 21,5m3 butaan per jaar.
Ik denk om H2S te zuiveren op roestige metaalspaanders / natte houtspaanders, CO2 op bevochtigd calciumcarbonaat en H2O op regenereerbaar silicagel
Maar ik heb heel weinig informatie over de methanogene kracht van droge toilettassen, droge witte grinds, enz.

Dus ik wil graag meer informatie over je feedbackervaring.

Ik heb geweldige informatie gevonden over "Autonoom zelfrijdend biogas of rijden met poep"
dankzij +
zwaluwstaart
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 210-gasten