Een windturbine in een boom installeren?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 25/04/10, 22:38

We hebben uw idee in gedachten.
Maar hier volgde ik de vorige interventie, die de boom geen pijn deed, en die ook de start van dit onderwerp betreft ...

---
Voor je boom heb je een populier nodig.
Als je er maar één in je veld hebt, zal hij worden omhuld als een kerstboom, met zijn touwtjes aan elke kant gespannen, in alle hoeken en op verschillende hoogtes vanaf de top van de boom.
Een gebied omgeven door draden met een dynamo in het midden van een doublet, met katrollen op elke tentstok ...
(En ik weet van tentstokken ...)
Het zal een mondvol zijn, mijn geloof!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/04/10, 22:47

En in de winter worden de bomen net zo geschud als in de zomer, zelfs meer, en dennen hebben ook naalden in de winter !!!
In de winter worden de bomen zeer goed ontworteld door de wind, ook zonder bladeren !!
Waarom het simpel houden als het ingewikkeld kan zijn !!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 25/04/10, 22:57

Mode : Lol: / Tuurlijk, zit je in de stringhandel?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 26/04/10, 01:08

De wind in een grote boom (met een windinlaatoppervlak tientallen keren dat van een conventionele windturbine) duwt erg hard (per ton) en daarom is een touwtje nogal zwak, maar blijkbaar hou je van de conventionele conventionele methoden !!!
Bovendien verliezen de zeer conventionele windturbines (door bevedering) zodra de wind een beetje hard is, terwijl de bomen zich opgewekt verzetten en energiek bewegen met veel energie om te herstellen !!!
Bovendien is een windturbine duur, terwijl een boom alleen groeit, niets kost en de omvormer op de grond de minimumprijs kost om te maken en te installeren (geen wieken, geen mast, niets te monteren, geen instelsysteem. In vlag! !!
Het kostenverschil is erg hoog.
Bovendien geen probleem van stedenbouw, administratieve machtiging, geluidsprobleem, buren die deze wrat met wapens weigeren, enz.
En ook, we kunnen de windturbines zonder problemen in een heel bos vermenigvuldigen en enorme energie terugwinnen, gezien het oppervlak en de eenvoud !!!
De omzetter kan worden gemaakt door de schacht te bedekken met piëzo-elektrische capsules die bij vervorming stroom afgeven.

De as kan ook direct worden aangesloten op een waterpomp waar, de zuiger getrokken door de as, water omhoog pompt. Dit water opgeslagen met zijn energiepotentille in hoogte, vervangt voordelig batterijen (geen tijdverlies) en door het weer naar beneden te laten gaan om een ​​alternator te laten draaien verkrijgt men de elektriciteit die wanneer men het nodig heeft met weinig verliezen !! !!

Eindelijk, pusic dat je wilt lachen, we zouden kunnen proberen de genetisch (GMO) boom te modificeren om er piëzo van te maken en elektrische stroom te maken zodra hij vervormt!
We zouden alleen de draden erop hoeven aan te sluiten !!!
0 x
yoananda
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 60
Inschrijving: 30/10/09, 15:32




par yoananda » 26/04/10, 09:30

Geweldig idee om te profiteren van de beweging van de boom in de wind!

Ik heb het niet genoemd, wat denk je ervan om het aan piëzo-elektrisch te koppelen? Het zou het ook goed kunnen doen?
Ik weet dat er een aantal projecten zijn om elektriciteit terug te winnen tijdens het lopen of andere bewegingen. Ik heb echter geen idee van de opbrengsten.
0 x
QuoVadis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 28/08/09, 15:42




par QuoVadis » 26/04/10, 13:12

yoananda schreef:Geweldig idee om te profiteren van de beweging van de boom in de wind!

Ik heb het niet genoemd, wat denk je ervan om het aan piëzo-elektrisch te koppelen? Het zou het ook goed kunnen doen?
Ik weet dat er een aantal projecten zijn om elektriciteit terug te winnen tijdens het lopen of andere bewegingen. Ik heb echter geen idee van de opbrengsten.

Iets groots.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 26/04/10, 14:25

Over het algemeen hebben piëzo-elektrische energie een acceptabele conversie-efficiëntie bij hoge frequentie zoals ultrasoon geluid, maar bij lage frequentie is de efficiëntie laag, met enorme spanningen (KV voor gasontsteking) en daarom lekken en moeilijk gebruik, behalve nieuw materiaal. Het is echter niet "Alles groot.", Omdat we een langzame beweging opslaan in de vorm van piëzo-elektrische ladingen, beter dan een dynamo, die een minimale snelheid vereist, aangezien de magnetische inductie evenredig is met de snelheid.

Alles wat nieuw is, is vaak "Van de grote onzin." zolang de moeilijkheden van volledige realisatie niet zijn opgelost.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 27/04/10, 03:52

Ik wil niets groots beschuldigen, maar als de wind met een constante snelheid waait, buigt de boom in een constante hoek en is er geen energie om te herstellen van zijn beweging

als de wind in een onregelmatige windstoot waait, is er misschien iets meer om te herstellen, maar het is belachelijk laag vergeleken met een goede oude propeller

en zelfs als de langzame beweging van een grote boom een ​​interessante kracht zou opleveren, lijkt de grote mechanica die nodig is om hem te laten werken zwaarder en duurder dan de kleine dynamo op de kleine propeller die hetzelfde zal produceren

het doet me aan een verhaal denken! wat produceert de wind? beantwoord het blad van bomen die bewegen!

het bewijs: als de bladeren van de boom bewegen is er wind, als ze niet bewegen is er geen wind ...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/04/10, 11:11

Grappig hoe moeilijk het is om te overtuigen van een origineel en eenvoudig idee, vergeleken met conventionele keuzes.
de wind waait met een constante snelheid de boom buigt met een constante hoek

gaat voorbij aan het feit dat zelfs bij lage snelheid op het land, met altijd obstakels, de stroming altijd zeer sterk turbulent is en nooit laminair bij constante snelheid (zeer hoog Reynoldsgetal:
http://en.wikipedia.org/wiki/Reynolds_number
)
Om deze fundamentele reden zie je nooit een boom met zijn bladeren onbeweeglijk, zelfs niet bij een zwakke wind.
Erger nog, zonder de turbulentie zouden we niet in het water kunnen zwemmen en zouden we zinken alsof we probeerden te zwemmen in jam of zeer stroperige modder !!
Conventionele windturbines zijn hier echter niet voor ontworpen, ze recupereren de energie van turbulentie (gebaseerd op het principe van de vleugel van een vliegtuig of zeil, van een boot, met lift) en veren wanneer de turbulentie overheersend wordt !!
Windturbines missen de meeste al te turbulente windenergie.
Bovendien betekent hun Don Quichot-uiterlijk dat ze worden geweigerd met hun lawaai !!
het grote mechanisme dat nodig zou zijn om het te bedienen lijkt zwaarder en duurder dan de kleine dynamo op de kleine propeller die hetzelfde zal produceren

is typerend voor een zeer conventioneel denken dat niet van veranderingen houdt en beweringen doet over indrukken zonder enige objectieve analyse van de nieuwigheid.
Een paar touwen die aan een boom zijn bevestigd zonder het uiterlijk te veranderen en het aandrijven van een dynamopoelie wordt een heel zwaar "groot mechanisme" !!!
Omdat de wind de bomen altijd beweegt, winnen we verspilde turbulente energie terug. Omdat sommige touwen niet erg zichtbaar zijn, kunnen we vooral een zeer groot aantal bomen uitrusten zonder het uiterlijk van deze bomen te veranderen, in feite een heel bos, terwijl het verboden is om een ​​heel bos te vullen met windturbines !!.
Objectief gezien belet niets het plaatsen van windturbines bovenaan bomen en touwen voor alternatoren op de grond om zoveel mogelijk energie terug te winnen, bij lage snelheid en bij harde wind tegelijkertijd.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 27/04/10, 12:54

Hallo Dedelco!

Ik had het idee opgeworpen om de oscillatie van de bomen te herstellen en zo elektriciteit te creëren, wat in theorie geen slecht idee is, maar het probleem !!! het implementeren van dit idee wordt erg moeilijk en gecompliceerd door zijn complexiteit; Het vastbinden van een touwtje aan elke boomtop wordt al een barrière en bovendien is de hoeveelheid te installeren kleine generator ook een andere!
:schok:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 171 gasten