Het GREENEO-project: een kans voor iedereen!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Goochelaar75
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 07/08/07, 09:49
Plaats: 75013 PARIJS




par Goochelaar75 » 09/01/08, 09:23

Christophe schreef:Sorry, ik ben achterdochtig als er het woord "Opportunity" is en het lijkt een beetje op FFi-methoden... :schok:

https://www.econologie.com/forums/tests-inde ... t2778.html


Ja, het is waar, Christophe, de term 'kans' wordt zo vaak gebruikt door valse 'kansen' op internet dat ik hem zelf niet langer durf te gebruiken, omdat de betekenis ervan zo vervuild is geraakt.

Maar dit is geen reden om het meteen af ​​te wijzen en een volkomen serieuze en veelbelovende activiteit als Greeneo (ik ben een van hen) gelijk te stellen aan al deze meer dan twijfelachtige activiteiten die we vaak tegenkomen.

Help de eigenaren van individuele huizen om ze in de energiebesparende modus te zetten, informeer hen dat dit bestaat, dat het mogelijk is, dat het binnen hun mogelijkheden ligt, bied hen technische en financiële oplossingen aan waar ze anders nooit aan zouden hebben gedacht, omdat ze weten niet dat ze bestaan, waardoor ze in contact komen met serieuze bedrijven die hun beloftes zullen nakomen, en zo voorkomen dat deze mensen door margoulins worden "gegrepen" (wat maar al te vaak gebeurt): wat is verwerpelijk???

Oplettend en voorzichtig zijn is goed en zelfs aan te raden.

Maar is het niet belachelijk om automatisch achterdochtig te zijn en kritiek te leveren zonder het te weten?

Dit is inderdaad een kans, zowel voor klanten als voor Greeneo-consultants. Maar ook voor dienstverleners uiteraard.

vriendschappen

Elena.
0 x
Ze wisten niet dat het onmogelijk was, dus deden ze het.
http://eaugazeuse-sodaquick.blogspot.com/
http://www.boutique-eco.blogspot.com/
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 09/01/08, 10:04

Nou, ik heb je concept niet in detail bestudeerd, maar het lijkt mij dat Ademe (en lokale gelijkwaardige verenigingen) hetzelfde adviesdoel hebben, toch?
Aan de andere kant kunnen professionals hun klanten zelf adviseren over apparatuur en offertes.

Dit is waar ik de rol van greeneo en vooral de financiering ervan niet echt begrijp...
0 x
Korben Dallas
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 194
Inschrijving: 29/08/07, 09:46
Plaats: Rondleidingen




par Korben Dallas » 09/01/08, 12:55

Christophe schreef:Nou, ik heb je concept niet in detail bestudeerd, maar het lijkt mij dat Ademe (en lokale gelijkwaardige verenigingen) hetzelfde adviesdoel hebben, toch?
Nee, ik heb Ademe nog nooit naar een klant zien komen en een gratis audit doen.
Christophe schreef:Aan de andere kant kunnen professionals hun klanten zelf adviseren over apparatuur en offertes.
Ja, in hun enige voordeel. Het is duidelijk dat het hun belang is om te verkopen wat ze in portefeuille hebben, en niet wat het beste zou zijn voor het huis van hun klant (ook al zijn sommige dienstverleners eerlijk).
Christophe schreef:Dit is waar ik de rol van greeneo en vooral de financiering ervan niet echt begrijp...
De rol is vergelijkbaar met die van EDF's "Ciel bleu" en GDF's "Dolce Vita", maar dan door onafhankelijk te zijn van deze energiewederverkopers, die noodzakelijkerwijs partijdig zijn, en door ook onafhankelijk te zijn van de dienstverleners.
Wat de financieringswijze betreft, is deze eenvoudig: dienstverleners die de Greeneo-overeenkomst aanvaarden, geven de klant onder Greeneo een prijskorting en de Greeneo-adviseur factureert de klant het equivalent van deze korting.
0 x
Korben Dallas
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 194
Inschrijving: 29/08/07, 09:46
Plaats: Rondleidingen




par Korben Dallas » 09/01/08, 13:05

nonoLeRobot schreef:Zoals velen blijkbaar vind ik het principe uitstekend, maar praktische vraag wat ons vertelt dat een GREENEO-label goed is. Dat trainen goed is en niet alleen een manier om geld in het laatje te brengen, geen pseudo-training? Heb je referenties.
De opleiding duurt 3 dagen en geeft een goede basis voor het vak.
Om de expertisesoftware onder de knie te krijgen, komt er veel werk kijken, dat is duidelijk. Op dezelfde manier moeten aanbieders worden gemotiveerd om met adviseurs in zee te gaan. Ze zijn achterdochtig, net als velen die een deal te zien krijgen en een aantal beperkingen, zoals de vragenlijst voor kwaliteitsborging die bedoeld is om de intrinsieke prestaties van de dienstverlener te valideren. Maar wat hen betreft: het ondertekenen van de Greeneo-overeenkomst is zonder enig commercieel risico en kost hen alleen als de adviseur hen stevige orders geeft, de barrières stijgen vrij snel.

Bemoedigend punt: we hebben zojuist onze eerste projecten ondertekend.

Hieruit blijkt dat, afgezien van een paar details, het door Serge Vuillod voorgestelde proces werkt. Het is in training en wordt elke dag beter.

Nu hoeven we alleen nog maar een versnelling hoger te schakelen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 09/01/08, 19:40

Nu hoeven we alleen nog maar een versnelling hoger te schakelen!

Het is een interessant concept.
Anders biedt CIEN dit soort aanpak aan, maar niet thuis.

De Europese zonnethermische markt wordt beïnvloed door de scherpe daling van de verkoop van apparatuur in Duitsland. Na vier jaar van dynamische groei noteerde de Europese zonnethermische markt in 10 een omzetdaling van 2007%.

tecsol 8 januari 2008

meer
http://tecsol.blogs.com/mon_weblog/2008 ... ermiq.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 09/01/08, 19:48

:schok: Als je dit nieuws bekijkt, is het verbazingwekkend gezien de stijging van de prijs van stookolie vorig jaar...misschien is het een effect van het te verre of zelfs onzekere rendement op investeringen of van de sombere economische situatie? (mensen sparen meer dan ze investeren, wat de zaken uiteindelijk economisch niet ten goede komt...integendeel)?

- 33% in Duitsland wauw! :frons: Maar goed, aangezien ze 20 jaar voorlopen op Frankrijk op het gebied van zonne-energie... hebben we nog 19 jaar voordat de daling begint! : Mrgreen:

Anders is er nog een ander nieuws waaruit blijkt dat de geothermische energie in Frankrijk explosief toeneemt met +350% over een periode van drie jaar! Frankrijk geothermie werft 200 verkopers aan!
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 11/06/08, 22:39

Dus ? Waar ligt Greeno?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Korben Dallas
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 194
Inschrijving: 29/08/07, 09:46
Plaats: Rondleidingen




par Korben Dallas » 12/06/08, 20:37

Het is moeilijk om op te stijgen. Ik heb het netwerk zelf 5 weken geleden verlaten. Ik heb weinig contact gehouden met leden van het netwerk, of deze contacten zijn tenminste slechts incidenteel.

Naar mijn mening is het door GREENEO voorgestelde programma intelligent. Maar het is nog niet zo eenvoudig om een ​​compleet plan van aanpak in een huis te implementeren, met een redelijk rendement op de investeringstijd. Er zijn nogal wat abonnees hierop forum Ik weet het maar al te goed: belastingkredieten en andere subsidies veroorzaken inflatie in de prijzen die door ambachtslieden worden aangeboden, wat het werk van de GREENEO-consulent moeilijk maakt.
Bovendien lijkt mij een van de zwakke punten van de missie van de adviseur het feit dat de audit gratis is. Wie gratis zegt, zegt vaak ‘waardeloos’. Naar mijn mening zou er een klein bedrag nodig moeten zijn, bijvoorbeeld € 100 of € 150, zelfs als dit betekent dat dit van het werk moet worden afgetrokken als het wordt gelanceerd, zelfs als dit betekent dat het wordt aangeboden aan het begin van de activiteit om de machine te lanceren.

Wat mij betreft ben ik weer in loondienst gegaan, zonder door te hebben gezeten in mijn project.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 12/06/08, 20:45

Leuke feedback, bedankt.

Voor subsidies hebben we het er sinds gisteren over:
https://www.econologie.com/forums/arnaques-e ... t5520.html

Ben het volledig eens met je opmerking over gratis: wat gratis is, wordt vandaag de dag niet (meer) serieus genomen... wat er gegeven wordt, besteden mensen er veel minder aandacht aan en besteden er veel minder aandacht aan...

Het is nog niet te laat om de strategie te veranderen, toch?
0 x
Korben Dallas
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 194
Inschrijving: 29/08/07, 09:46
Plaats: Rondleidingen




par Korben Dallas » 12/06/08, 21:27

We zeggen vaak dat het nooit te laat is om het goede te doen, toch?

Een verandering van strategie is dus altijd mogelijk. Sterker nog, elke consultant kan beslissen om kosten in rekening te brengen voor zijn audits, aangezien GREENEO geen rigide franchise is.

Maar het belangrijkste is om mondiale actieplannen in de huizen te kunnen voorstellen, die op korte termijn (< 10 jaar) rendabel blijken te zijn. Momenteel is dit zelden het geval (ervaring op basis van de tien audits die ik heb mogen uitvoeren).

Wanneer de kosten van energie en water werkelijk zijn gestegen, wanneer de prijzen die in Frankrijk worden aangerekend voor het doorvoeren van verbeteringen redelijk worden, lijdt het geen twijfel dat de markt enorm zal zijn. Er bestaat ook geen twijfel dat individuen advies nodig zullen hebben, zoals de GREENEO-consulenten kunnen bieden.

Toch vind ik de milieuwet van Grenelle te timide, niet genoeg stimulans om het energieverbruik van particuliere woningen drastisch te verminderen. Dat helpt niet.

Ik had conferenties bijgewoond op de Ecobat-beurs, waar verwacht werd dat de overheid tussen 2008 en 2012 stimuleringsmaatregelen op het gebied van energierenovatie zou invoeren, gevolgd door een daaropvolgende verplichting. Informatie? Vergif ?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 183-gasten