Een zelf opwindende 5kW windturbine maken

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 26/01/07, 19:01

garthos schreef:Ik specificeer ook dat EDF tot juli 2007 verplicht is om uw overtollige productie terug te kopen en dat dit overschot natuurlijk wordt doorverkocht aan de gebruiker! in feite is het je buurman die profiteert van je eigen energie.

En nu wil ik graag antwoord op mijn vragen!
merci


GESUBSIDEERDE energie is niet WINSTGEVEND... PUNT BARRE! Wanneer er een bepaald aantal individuen zal zijn die hun productiesysteem zullen hebben, U kunt er zeker van zijn dat de teruglevertarieven zullen smelten als sneeuw voor de zon...En het spijt me, maar zac heeft gelijk: je droomt als je gelooft dat een doe-het-zelf windturbine (zelfs zeer goed uitgevoerd) je in staat stelt om een ​​buy-out te krijgen van de lokale operator...zonder factuur en gestandaardiseerde installatie, je dossier = prullenbak ... Het is ook opgenomen in de "val" ...

Dan is je toon nogal irritant dus als je nauwkeurige en snelle antwoorden wilt, pak je je telefoonboek en je belt een vakman van een Ontwerpbureau...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/01/07, 19:58

Hallo,

Voordat u nadenkt over het maken van een windturbine van 5 kW, moet u rekening houden met de grootte van deze machine, de locatie en de beschikbaarheid om zo'n monument te plaatsen.
Een paar jaar geleden hielp ik een man met een elektrisch probleem op de 7,5 kw windgenerator, om de grootte van de 4 propellerbladen en de grootte van de toren te zien om deze kleine generator te laten draaien, was ik verrast.. met een heel beveiligingssysteem bij onweer..
Gelukkig woonde hij ver weg in een afgelegen land, want ik weet niet zeker of hij dit in een landelijk gebied had kunnen installeren.
Het gebruik ervan om huishoudelijk water te verwarmen. (het is zijn hobby)
Voor 5 kw is een turbine of een consistente propeller nodig.

Andre
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 26/01/07, 20:01

er was er eentje bij de uitvinding van de competitie op M6, de bladen kregen de opdracht om te draaien en de wind te vermijden

maar de man begreep niet hoe een windturbine werkt horizontale as : hij zei dat de lucht die tussen de 3 bleke "boetes" passeerde geen bruikbare terugwinbare energie produceerde (om zijn uitvinding te verbeteren), dat wilde ik niet zeggen :onheil: omdat grote onzin

bout
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 26/01/07, 20:31

persoonlijk ben ik er vrij zeker van dat, wanneer je heel weinig elektriciteit produceert, het meest rendabel is om het om te zetten in warm water:

geen gedoe, geen luiheid
eenvoudiger systeem
u recupereert de energie tegen de verkoopprijs in plaats van tegen de aankoopprijs

natuurlijk, als je al liever met koud water doucht... :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 26/01/07, 20:40

welkom
Ik vroeg me af of ik in plaats van een windturbine te maken, zoals Guidi zegt, geen centrifugale condensorturbine kon herstellen.
Ik heb ook ontdekt dat Opel-dynamo's 100A leveren. Wat een probleem is bij windturbines als de dynamo sap begint te produceren, vertraagt ​​dat de windturbine enorm. Uiteindelijk heb je een gigantische fan nodig.
Ik zag een tv-programma over een nieuw type centrifugale windturbine, identiek aan het idee van Guidi.
Weet niet meer welke show het was.
Ik heb op het net gezocht en kan niets vinden. Het zijn geen horizontale windturbines.
0 x
garthos
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/01/07, 15:48




par garthos » 28/01/07, 01:10

oke bedankt voor je antwoord
dus eigenlijk moet ik vergeten om voor mezelf een windturbine van 5 kW te maken

anders slechts een kleine vraag. Ik weet niet veel over auto-dynamo's, maar hoeveel batterij kan ik verwachten te laden door ze parallel te plaatsen?

en heeft iemand van jullie een 12V DC / 220V AC omvormer schema? Ik had er een in een praktische elektronica gepakt, maar dat uitgangsvermogen was te laag (100 of 200W als ik het me goed herinner)

merci
0 x
Laten we realistisch zijn! eis het onmogelijke! Ernesto Che Guevara
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 28/01/07, 10:59

PITMIX schreef:welkom
Ik vroeg me af of ik in plaats van een windturbine te maken, zoals Guidi zegt, geen centrifugale condensorturbine kon herstellen.
Ik heb ook ontdekt dat Opel-dynamo's 100A leveren. Wat een probleem is bij windturbines als de dynamo sap begint te produceren, vertraagt ​​dat de windturbine enorm. Uiteindelijk heb je een gigantische fan nodig.
Ik zag een tv-programma over een nieuw type centrifugale windturbine, identiek aan het idee van Guidi.
Weet niet meer welke show het was.
Ik heb op het net gezocht en kan niets vinden. Het zijn geen horizontale windturbines.

Dat had je toevallig niet gezien op de M6 "uitvinder van het jaar"?
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 28/01/07, 11:13

garthos schreef:en is er iemand die mijn vragen wil beantwoorden? onder andere overmaat en generator?


hello,
Hier is nog een van de vele interessante onderwerpen die ik moeilijk van nabij kan volgen!

Ik weet niet of dit je kan helpen:
http://alternators.leroy-somer.com/index.php?lang=fr
Ik had met ze te maken tijdens mijn TU Delft stage... ze zijn niet slecht...
als je niet alle informatie kunt vinden die je nodig hebt, bel ze dan rechtstreeks... door een beetje af te werken (zoals je 15 windturbines installeert...) nemen ze misschien de tijd om het je uit te leggen!?!

zo niet om op te nemen wat ZAC zegt
Vergeet regelmatig amateurbouw en verkoop aan EDF.

installeer een klein zonnepaneel en sluit ook je windturbine aan tussen de omvormer en de outputmeter...hop meer kWh verkocht... : Cheesy: dan ben ik geen elektricien, het zou niet zo simpel moeten zijn als de bestanden met een suiker aan te sluiten!! : Lol:

zo niet voor uw propeller, welk type maakt u het:
-> westelijke helix met schuine houten planken
-> of een mooie 3-bladige witte
:?

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 28/01/07, 11:41

lio74 schreef:zo niet om op te nemen wat ZAC zegt
Vergeet regelmatig amateurbouw en verkoop aan EDF.

installeer een klein zonnepaneel en sluit ook je windturbine aan tussen de omvormer en de outputmeter...hop meer kWh verkocht... : Cheesy: dan ben ik geen elektricien, het zou niet zo simpel moeten zijn als de bestanden met een suiker aan te sluiten!! : Lol:


welkom
je begreep alles lio; maar je moet de windturbine (of andere) op je netwerk laten staan, na: omvormer, meter en EDF-netwerk.

vermijd een windturbine direct op een netwerk of accu's want als er geen wind is zijn het de accu's die hem laten draaien en als je diodes plaatst verlies je veel prestatie.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 28/01/07, 11:52

zac schreef:
vermijd een windturbine direct op een netwerk of accu's want als er geen wind is zijn het de accu's die hem laten draaien en als je diodes plaatst verlies je veel prestatie.

@+


Ja, of plaats een minigenerator die is aangesloten op de as van de eerste, waardoor de verbinding tussen de windturbine en de batterijen kan worden verbroken bij gebrek aan wind.
op sommige elektromotoren noemen ze het een tachi
(toerenteller)
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 166-gasten