Grot en verwarming

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 26/10/08, 08:11

Hallo.
Dat hebben we al vermeld op de forum, dwz de mogelijkheid om een ​​beschermde ruimte te gebruiken, het was in dit geval een kas en een put om calorieën naar een warmtepomp te brengen; of het nu een kas, een grot, een put of wat dan ook is, het probleem is dat deze beschermde ruimte bij isotherme temperatuur niet zo snel opwarmt als dat het zijn calorieën afgeeft, tenzij je 'een paddestoelhuis met tal van galerijen onder het huis; Bijgevolg zal de warmtepomp, door calorieën uit de omgevingslucht te pompen, de kamertemperatuur van de grot geleidelijk verlagen tot deze niet meer zo snel kan opwarmen als deze is afgekoeld. De grot wordt inderdaad op isothermische temperatuur gehouden door de traagheid van de aarde eromheen, zelf indirect verwarmd door de zon en / of door diepe geothermische energie.

Dus in toepassing met een warmtepomp zie ik niet goed. Je grot vormt een thermische bufferruimte die al merkbaar is.
0 x
QED
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 25/10/08, 19:47




par QED » 26/10/08, 11:41

Bedankt voor de argumenten, bham.
Toch een vraag: als de grot op 3 ° C wordt gezegd, dat hij communiceert met een netwerk van grotten, en wetende dat de grond hier zelden erg diep bevriest, riskeert hij toch isotherm te blijven?
(meer vraag: aan de andere kant, misschien is het te koud voor een warmtepomp?)
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 26/10/08, 11:57

qed schreef:Bedankt voor de argumenten, bham.
Toch een vraag: als de grot op 3 ° C wordt gezegd, dat hij communiceert met een netwerk van grotten, en wetende dat de grond hier zelden erg diep bevriest, riskeert hij toch isotherm te blijven?
(meer vraag: aan de andere kant, misschien is het te koud voor een warmtepomp?)

Het kan misschien geïsoleerd blijven volgens het netwerk van galerijen, het is ook niet te koud voor een warmtepomp, maar dit zal alleen interessant zijn voor buitentemperaturen (buitenlucht) onder 3 ° C; en bij deze temperatuur zal het rendement van de warmtepomp waarschijnlijk laag zijn.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 26/10/08, 13:47

Een vraag toch: als de grot op 3 ° C staat,

Over het algemeen, de temperatuur van de grotten ligt rond de 12 ° C
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 26/10/08, 14:53

bpval schreef:Captain Maloche is een EXPERT

Stel hem dus de vraag
: Mrgreen:

Ik meen het

Ciao

Zoveel verzoeken gaan rechtstreeks naar mijn hart Bpval :D

EH super, dit is een waarschuwing die me waarschuwde dat mensen over mij spraken :D
het werkt

qed schreef:Hallo,
We hebben een grot onder het huis, het is gelegen in het midden van de berg (we verwarmen 10 maanden per jaar, met een grote houtkachel).
Is er een manier om deze grot te gebruiken voor een andere verwarmingsmodus?
We hebben al een centrale gasverwarming (propaanflessen ...), die we niet gebruiken.

Hallo ged

Ik weet niet zeker wat je bedoelt met een grot onder het huis, wat voor soort woningen is het? cottage? isolatie?

is dit een huis gebouwd op een grot?
of een grot enkele meters onder het huis?

Foto's? crocquis?

als je 10 maanden per jaar verwarmt, is het dat je al op prachtige hoogte bent, hoeveel?

heb je de gemiddelde temperatuur van de genoemde grot gedurende het jaar gemeten?
is het gesloten of naar buiten toe open?

Met deze elementen kunnen we op goede basis redeneren :) om erachter te komen wat u als een aanvullend verwarmingssysteem wilt beschouwen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
QED
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 25/10/08, 19:47




par QED » 26/10/08, 18:04

Bonsoir à tous,
In feite is de 3 ° C rechtstreeks afgeleid van wat door lokale speleologen wordt gezegd (we zijn in de bergen van Lacaune, Tarn, 600 m). Ik heb nog niet de tijd genomen om de temperatuur in de grot te meten, ik ga zelfs niet naar beneden. Er is een kleine ingang op 5 meter van het huis (een gat, doorgang voor een man) en mensen die er op tijd zijn geweest, zeggen dat het vrij groot is en dat het met anderen communiceert, maar dat het is moeilijk te passeren.
Het huis is van steen (begin 20e eeuw, oude zuivel) en de isolatie is niet top, maar het is de prioriteitsvraag van de werken (alles is geen 2 glazen ramen en we zijn nog niet klaar met het opnieuw doen van alle gewrichten stenen, maar de zolder is geïsoleerd op de grond).
A priori is het huis gebouwd op de rots, met de grot ongeveer daaronder. Voor foto's / schetsen heb ik waarschijnlijk niets tot volgend voorjaar!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79467
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11098




par Christophe » 26/10/08, 18:37

Uh, waar is deze "grot" voor? Communiceert ze met de kelder?

Als het nutteloos is, veroordeel het en isoleer het (thermisch en hydro) van de rest van het huis ...
0 x
QED
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 25/10/08, 19:47




par QED » 26/10/08, 19:27

Christophe schreef:Uh, waar is deze "grot" voor? Communiceert ze met de kelder?

Als het nutteloos is, veroordeel het en isoleer het (thermisch en hydro) van de rest van het huis ...


Er is geen kelder in het huis.
Waar is de grot voor? het is precies wat het zou kunnen gebruiken dat ik hier vraag vanuit het oogpunt van verwarming.
Wat betreft het veroordelen ervan, vrij eenvoudig, maar ik kan het me niet voorstellen hoe ... dat gezegd hebbende, ik probeer het nu te gebruiken!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 26/10/08, 19:50

Hep, hebben we het over een grot ??? De beer komt eraan !!!! : Mrgreen:

Uit puur juridisch oogpunt stel ik voor om je niet te laten meeslepen of plannen te maken voor de komeet.
Het gebruik van grotten of een andere ondergrondse holte is meestal onderworpen aan autorisatie!
Dus voordat ik me enig gebruik denk, denk ik dat de eerste stap is om jezelf te informeren over de wettigheid van je idee!Beeld
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79467
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11098




par Christophe » 26/10/08, 19:50

Uh ok ik had de vraag / het probleem verkeerd begrepen ... omdat verwarming 10 maanden per jaar dacht dat er precies een probleem was met betrekking tot deze grot ... : Oops:

Maar ... deze grot is op jouw eigendom, ik bedoel: is hij van jou? Ik geloof dat het eigendom van een land op 1 m diepte stopt, maar er zijn zeker bijzonderheden met de grotten ...
Dernière édition par Christophe de 26 / 10 / 08, 20: 12, 1 keer bewerkt.
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : luchtpluso, Google Adsense [Bot], sicetaitsimple en 227 gasten