een auto alternator Connecting ...

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2

Links




par titiyador » 28/04/09, 13:01

Hallo allemaal,

Ik voeg de links toe van mijn eerste tests die zeker een tijdje teruggaan, deze machine staat op stand-by, omdat ik vastloop bij het maken van een spanningsregelaar, die ik niet wil kopen, omdat de kosten in totaal te hoog zijn klaar.

Ik heb mezelf geprijsd, je zult een opmerking zien en het spijt me dat ik je de links niet heb gegeven, hoewel ik denk dat ik er een of twee in een andere heb gegeven forum van de site. De machine is behoorlijk geëvolueerd, sterker nog, het roer is niet meer hetzelfde en de bladen zijn geëxplodeerd, dus ik moest nieuwe maken.

Sorry voor het vergeten van de links!

Chao.

De connecties:

http://www.youtube.com/watch?v=eH9psCBqmd4
http://www.youtube.com/watch?v=oY6JfbBABgs
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
DIY
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 18/08/09, 21:14

De VRDM 5913/50 LNB is een 5-fasenmotor




par DIY » 19/08/09, 00:17

Dag

. . .De VRDM 5913/50 LNB is een 5 fase motor, er zijn 10 draden dus elke fase heeft 2 draden waardoor hij aangesloten kan worden als een 5-puntige ster of een 5-zijdige driehoek!

. . Ik zie niet wat je wilt doen met een driefasige transformator of drie eenfasige transformatoren, je moet het sorteren vergeten en naar penta gaan, het is de nieuwe mode; Ik heb toevallig een pentamotor op mijn bureau staan, van VEXTA, deze is 3° per stap, omdat het een stappenmotor is, en hij geeft vrijwel niets aan stroom bij het draaien, in tegenstelling tot tweefasige motoren die presteren heel goed, aan de andere kant werkt het als motor. Omdat ik de BERGER-LAHR 0,72 niet heb geprobeerd, weet ik niet wat deze geeft, maar is het je opgevallen dat geen enkele fabrikant het vermogen van een stappenmotor geeft, dat is een slecht teken voor het gebruik ervan bij energieconversie, een gelijkstroommotor, van Het bekende vermogen, bijvoorbeeld 2 kW, geeft ons met meer zekerheid hetzelfde vermogen in elektrische stroom; het draaien van een ruitenwissermotor van een groot voertuig levert bijvoorbeeld 5913 watt op.

. . Aan de andere kant kunnen stappenmotoren worden gebruikt als rotatiesnelheid- en richtingssensoren (na decodering), en die met 2 fasen zijn voldoende.
. . Het is niet eenvoudig om een ​​vijffasige motor te laten werken. Je moet een PIC in de assembler programmeren, of een driefasige transformator nemen en de wikkelingen berekenen die in fase verschuiven. Je loopt het risico fouten te maken in de faseverschuivingshoeken en je De 5 spanningen zijn identiek, maar het is moeilijk omdat niet alle wikkelingen hetzelfde aantal windingen hebben, dus je moet de draaddiameters corrigeren om een ​​beetje te compenseren. Laten we zeggen dat opwinden eenvoudiger is dan het programmeren van een PIC, maar we zullen een soort synchrone motor hebben, met een vaste snelheid, voor 50 Hz zal deze draaien met 5 omwentelingen per seconde in plaats van 50, omdat er 500 stappen per omwenteling zijn, wat ervoor zorgt dat 300 toeren per minuut.
Goede nacht!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 19/08/09, 00:34

brico schreef:
maar is het je opgevallen dat geen enkele fabrikant het vermogen van een stappenmotor geeft, dit is een slecht teken voor het gebruik ervan bij energieconversie, een gelijkstroommotor met een bekend vermogen


Spanning en wattage zijn afhankelijk van de gebruikssnelheid. als je sneller draait op een hogere spanning, kun je hem met meer watt gebruiken, als je daarentegen sneller draait als generator voor een hogere spanning, zul je meer watt verbruiken.
:D
0 x
DIY
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 18/08/09, 21:14




par DIY » 19/08/09, 12:02

Alain G schreef:brico schreef:
maar is het je opgevallen dat geen enkele fabrikant het vermogen van een stappenmotor geeft, dit is een slecht teken voor het gebruik ervan bij energieconversie, een gelijkstroommotor met een bekend vermogen


Spanning en wattage zijn afhankelijk van de gebruikssnelheid. als je sneller draait op een hogere spanning, kun je hem met meer watt gebruiken, als je daarentegen sneller draait als generator voor een hogere spanning, zul je meer watt verbruiken.
:D


Dit geldt alleen bij lage snelheden, kijk op pagina B2-A van de industriecatalogus van Leroy Somer. Van de 5 motoren zijn er slechts 3 die lineair gedrag vertonen en die beperkt zijn tot 3000 tpm, dus het bovenstaande gebruik is gevaarlijk. En ik zie dat deze fabrikant precies het vermogen specificeert volgens de gebruiksomstandigheden van zijn DC-motoren met of zonder magneten.

. . .. En afgezien van het plezier zoeken naar de moeilijkheid, zie ik het nut er niet van in om een ​​stappenmotor te gebruiken om elektrische energie op te wekken, want daar is hij niet voor geoptimaliseerd. Je moet efficiëntiemetingen uitvoeren om te zien of het zoiets als een efficiëntie van 80% kan opleveren, wat vergelijkbaar zou zijn met gebruikelijke oplossingen, het is alsof je de dynamo van een auto terugspoelt, zonder de efficiëntie voor en na de aanpassing te meten. Wie bewijst dat het niet erger is dan voorheen?

. . Techniek is geen onzin, het is METEN. Het eerste is het vaststellen van meetprocedures en apparatuur om de vermogens te meten, om de resultaten te kwantificeren, anders is het TOEGEVEN dat er GEEN RESULTAAT is.

. . Sommige commerciële verkopers krijgen vaak kritiek omdat ze niet in staat zijn de resultaten bekend te maken van wat ze verkopen, dus de doe-het-zelver mag niet in dezelfde val lopen.

. Tot ziens en veel succes met uw constructies.
0 x
DIY
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 18/08/09, 21:14

Principes van de productie van een windturbine




par DIY » 19/08/09, 13:07

Hallo,

. . Om een ​​windturbine te maken moet je logisch te werk gaan: de wind heeft een energie die grofweg varieert als de derde macht van zijn snelheid, en het oppervlak dat door de propeller wordt gebruikt varieert als het kwadraat van zijn straal. Maar dit alles veronderstelt dat de propeller telkens 100% geoptimaliseerd is voor alle windsnelheden, en daarnaast dat ook de elektriciteitsgenerator geoptimaliseerd is. Al deze zeer significante variaties betekenen dat als we een windturbine maken met vaste eigenschappen, deze slecht zal zijn. Het zal daarom willens en wetens nodig zijn om parametervariaties (oriëntatie van de bladen, bekrachtiging van de dynamo) te automatiseren, wat alleen door een microcontroller kan worden gedaan.

. 1. .De keuze van de dynamo is belangrijk: geen magneten, waardoor de bekrachtiging, en dus de belasting, gevarieerd kan worden, zoals bij auto's.
Ik zou bijvoorbeeld de MF100-motor kunnen nemen die een maximaal vermogen heeft van 2,1 kW bij 3.000 tpm, en die een zeer lineaire karakteristiek heeft, dus geen verzadiging; de maximale bekrachtigingsstroom is 315 mA. het vermogen bedraagt ​​1 kW bij 1500 ton/minuut.
. 2. De propeller, met 2 bladen van 1,35 m lang, zou 1 kW moeten leveren
Bij een windsnelheid van 60 km/u draait hij rond de 160 tpm.
. 3. De versnellingsvermenigvuldiger moet een verhouding hebben van 1500/160 = 9,4, wat bijvoorbeeld kan worden verkregen door een epicyclische tandwieltrein.
. 4. Het regelsysteem zou een piek gebruiken om in te werken op de oriëntatie van de bladen en de excitatie, om zo het maximale vermogen te onttrekken bij lage windsnelheden en de machine te beschermen bij harde wind, terwijl tegelijkertijd de kracht behouden blijft. zijn maximale productievermogen, hier 2 kW
DIY
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 179-gasten