Een varende wind turbine, wind tot nagel!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 01/10/08, 13:03

Het is precies hetzelfde idee, milieuvriendelijker omdat gemaakt met "standaard" bootzeilen (dus goedkoper) dan de andere verticale windturbine waar we het een paar weken geleden over hadden EolProcess: https://www.econologie.com/forums/eolien-con ... 8-110.html

operatie: http://www.eolprocess.com/start.php
(pagina 5)

Het uitbuiten van de zwakke winden is een geweldig idee en ik zeg bravo tegen de uitvinder voor zijn prestatie! Ik zou graag meer willen weten (max. Energieproductie-investeringskosten bijvoorbeeld!)

Maar ze rekenen er niet op dat EdF uw elektriciteit van hem terugkoopt: het is veel te winstgevend voor hem en dat kan leiden tot ideeën voor anderen ...
Dernière édition par Christophe de 01 / 10 / 08, 17: 42, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 01/10/08, 15:50

Nou, naar mijn mening is 10 m² bij 100 km per uur al een druk van 3 ton! (als ik het me goed herinner)
Wat ons 300 kilo per vierkante meter maakt is niet slecht, hè!
Maar en ik wijs je op de video, de zeilen zijn nog niet volledig ingezet.
Hoe dan ook, het idee is gelanceerd, overblijfselen om de winding van de zeilen te automatiseren zou een goede klus zijn voor Lnc, of een andere getalenteerde elektronica-ingenieur ...
Erkend moet worden dat het hoe dan ook iets buitengewoons is ...

Met de groeten van Lietseu :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 01/10/08, 17:03

Daarnaast bestaat het principe van op- / afwikkelen al (min of meer): het wordt gebruikt voor buitenzonweringen met een windmeter, de jaloezie rolt vanzelf op bij te sterke wind
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 01/10/08, 17:18

Weet je, ik denk dat voor boten de lieren al lang geautomatiseerd zijn!
Als iemand een idee heeft waar u dit soort mechanisme kunt vinden, kunt u altijd (als u hun adres vindt) schrijven naar de fabrikanten van de windturbine ...
Misschien is dit het moment om het geld eruit te halen om iets te financieren dat mij erg winstgevend lijkt, zijn we niet met dit idee van milieuvriendelijke coöperaties?

Groeten uit Lietseu :P
Dernière édition par Lietseu de 01 / 10 / 08, 18: 03, 1 keer bewerkt.
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 01/10/08, 17:23

Voor mij is het grote probleem de hoge overbrengingsverhouding (de dynamo moet met 1500 toeren draaien) zo sterk en slijtage (maar dat is een klein probleem) maar vooral de ruimte op de grond ... vergeleken met de kracht! Daarom zouden we moeten weten wat de kracht was van videobewerking

Aan de andere kant konden offshore-projecten van dergelijke windturbines niemand bij elkaar brengen!

Ik heb de video op econo opgenomen: https://www.econologie.com/eolienne-a-vo ... -3937.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 01/10/08, 17:46

Nee, het is duidelijk, maar vind je niet dat de gewichtstoename alleen niet al buitengewoon is?
Daarnaast lijkt het oneindig veel makkelijker te bouwen dan een 35 meter hoge windturbine!
In het verleden waren er immers overal windmolens en niemand klaagde!
En nogmaals, deze molens, ze voedden alle generaties van onze grootouders en hun ouders ... Het was tenslotte niet zo lang geleden, in absolute tijd, dat we verder gingen naar andere energie dan natuurlijke energie, toch?
Het is een aerogenerator (laten we zeggen een windturbine) met een zeil, dat lijkt me veelbelovend!
Moet ik u eraan herinneren dat er tijdens de demonstratie slechts een wind is van 1,3 km (één punt twee) per uur! Maar het zou niet eerder m / sec zijn?
Neemt dat niet uw twijfels over de beschikbare bevoegdheden weg?
Ben ik gek Heb ik mijn ogen niet voor de gaten? Of is het gewoon uw professionele opleiding tot ingenieur die u ervan weerhoudt om de dingen te zien die uw voorouders hebben gevoed? Het is oud brol, het warmt niet op en het knipoogt niet, dus het is kak? Waar is de ziel en de ecologische passie van binnen, ingenieurs of technici, zou u uw ziel voor de rechtbank aan de duivels van de eeuw hebben verkocht, tot het punt dat u niet langer met uw ogen kunt zien en nog erger, dat u niet gelooft wat uw ogen zien ? :onheil:

Eerlijk gezegd begrijp ik absoluut niet waarom we dit systeem niet als veelbelovend kunnen beschouwen? Als we de windopname en dus de teruggewonnen energie vergelijken, kunnen we dan nog twijfelen of deze windturbine 10 keer efficiënter zal zijn dan wat we momenteel bouwen? Of ben ik helemaal gek?


:onheil: woedende groeten van Lietseu, die de ballen heeft! :onheil:
Dernière édition par Lietseu de 02 / 10 / 08, 00: 13, 1 keer bewerkt.
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 01/10/08, 17:52

Christophe schreef:Voor mij is het grote probleem de hoge overbrengingsverhouding (de dynamo moet met 1500 toeren draaien) zo sterk en slijtage (maar dat is een klein probleem) maar vooral de ruimte op de grond ... vergeleken met de kracht! Daarom zouden we moeten weten wat de kracht was van videobewerking

Aan de andere kant konden offshore-projecten van dergelijke windturbines niemand bij elkaar brengen!

Ik heb de video op econo opgenomen: https://www.econologie.com/eolienne-a-vo ... -3937.html


En wat zou hen ervan weerhouden om op de vele platte daken van hoge gebouwen te worden gebouwd - geluid, trillingen?
Of om ze te integreren in nieuwbouw? Aangepast?
Lazy?
De smaak van de verbrandingsmotor die de aarde vergiftigt?

WAT ????
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 01/10/08, 17:54

Heb je niet begrepen wat ik bedoel ... Als ik het niet geloofde, denk je dat ik het op de site heb gezet?

Technisch gezien geloof ik erin en vind ik het idee goed: we kunnen toch allemaal de vraag stellen over de geproduceerde energie, toch? Sorry voor de "indrukken" het overtuigt mij niet! Het zou een paar tientallen watt kosten om de "draaimolen" van zeilen te laten draaien ...

Dus ik vraag gewoon om meer informatie.
Staat de naam van de man op de video die je op het net zou moeten kunnen vinden, toch?

Commercieel geloof ik het veel minder: de uitvinder zal worden verpletterd en gecast ... Wedden? Stoor "degenen die het weten, zelfs als ze ongelijk hebben" (= degenen die het geld hebben) niet ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 01/10/08, 18:02

zeg Tof, het is geen freewheeling op de video, het is in productie ... of zo, het wordt door iedereen bespot door een gratis advertentie te maken voor een nutteloos product?

Ik begrijp uw opmerkingen en ja, het zou interessant zijn om te weten waar u deze kunt vinden ...

Sorry, ik ben geen geëxtrudeerd plastic : Mrgreen:

Lietseu die je heel laag groet!
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 01/10/08, 18:11

Lietseu schreef:zeg Tof, het is geen freewheeling op de video, het is in productie ... of zo, het wordt door iedereen bespot door een gratis advertentie te maken voor een nutteloos product?


Nou ... ja en nee ... omdat we niet weten hoeveel watt het op de dynamo heeft getrokken !!! Een dynamo die nergens op is aangesloten = niet geladen = geen koppel = vrijloop ... zelfs als hij loopt !!

Dus ik zou niet speculeren over kracht! Vind ons info !!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten