Irrigatieslanghaspel emmer voortgezet

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 06/02/11, 21:40

algemeen

behalve pech.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 06/02/11, 22:24

Als dat niet werkt, draai hem dan gewoon als motor in dezelfde richting waarin hij als generator wordt aangedreven. dat is genoeg om het te "magnetiseren".
Het lijkt erop dat een zaklampbatterij op een spoel ook voldoende is, maar ik heb nooit de gelegenheid gehad om het te proberen.

Merk op dat het beter werkt met een 3000 toeren motor omdat deze een betere cos phi hebben.
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 07/02/11, 02:50

dedeleco schreef:

Een asynchrone generatormotor heeft een elektrische startbekrachtiging nodig bij de motorrotatiefrequentie !!



Dag

In de praktijk niet. Afhankelijk van de motortechnologie is er een drempel (toerental) vanaf welke de motor een generator wordt. Het probleem is dat mensen er anders van overtuigd zijn en dat bijna alle generatoren synchrone motoren gebruiken. Asynchrone motoren zijn veel betrouwbaarder en goedkoper. Het probleem bij het gebruik van een generator is niet de bekrachtiging omdat die niet nodig is, maar het is de belastingsregeling die goed moet worden beheerd om overtoeren te voorkomen en om spannings-/fasestabiliteit te hebben. Er moet op de forum, een van mijn berichten met de motorgeneratortesten...een super aardige vent, een leraar elektriciteit was net als jij overtuigd van het tegendeel en hij was al snel verbaasd en verrast door zijn tests op een bankje...maar ik niet Ik heb de links niet meer... het was in een tijd dat ik hydro-elektrische projecten had... het is allemaal oud.
0 x
Respect !!!
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 07/02/11, 04:38

Exceed schreef:
dedeleco schreef:

Een asynchrone generatormotor heeft een elektrische startbekrachtiging nodig bij de motorrotatiefrequentie !!



Dag

In de praktijk niet. Afhankelijk van de motortechnologie is er een drempel (toerental) vanaf welke de motor een generator wordt. Het probleem is dat mensen er anders van overtuigd zijn en dat bijna alle generatoren synchrone motoren gebruiken. Asynchrone motoren zijn veel betrouwbaarder en goedkoper. Het probleem bij het gebruik van een generator is niet de bekrachtiging omdat die niet nodig is, maar het is de belastingsregeling die goed moet worden beheerd om overtoeren te voorkomen en om spannings-/fasestabiliteit te hebben. Er moet op de forum, een van mijn berichten met de motorgeneratortesten...een super aardige vent, een leraar elektriciteit was net als jij overtuigd van het tegendeel en hij was al snel verbaasd en verrast door zijn tests op een bankje...maar ik niet Ik heb de links niet meer... het was in een tijd dat ik hydro-elektrische projecten had... het is allemaal oud.



Uh!

Nee en ja!

Excitatie gebeurt met behulp van condensatoren, een reostaat die identiek is aan die van grote lassers of op voedingen kan dienen als spanningsregelaar, de fase wordt geregeld door de rotatiesnelheid van de motor.

Grote generatoren zijn voorzien van een kleine generator gekoppeld aan de grote generator die tot doel heeft excitatie te creëren, hetzelfde voor de fase die altijd afhangt van de rotatiesnelheid. Met een warmtemotor en een roer dat vooraf is aangepast voor rotatie, is de fase constant, maar voor een hydrodam is het iets ingewikkelder om te beheren. De fase kan variëren bij resistieve belastingen, maar om een ​​motor te laten draaien, zal hier een overfase op worden weerspiegeld!

Het is mogelijk om een ​​AC-motorsnelheidsvariator te installeren die zowel de spanning als de fase regelt zonder rekening te houden met de verschillen aan de ingang.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
fredo24
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 17/12/09, 17:10
Plaats: Dordogne
x 1




par fredo24 » 08/02/11, 07:42

de motor is een driefasige 220v 3 condo in 10μ ster
1000w tot 1200w vermogen per fase
deze week leggen we de gegene
wat voor soort spanningsregelaar moet ik er 1 per fase plaatsen
shema of idee van herstel?https://www.econologie.com/fichiers/partager2/1297147217hGiOGn.JPG
MERCI
fredo24
0 x
fredo24
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 17/12/09, 17:10
Plaats: Dordogne
x 1




par fredo24 » 08/02/11, 07:58

https://www.econologie.info/share/partag ... Jmvn95.JPG
het wiel begint te integreren in de omgeving
na de lage waterstanden kan hij 10 maanden op 12 24 uur per dag blijven draaien
en zomer 12 uur per dag
Fredo
0 x
fredo24
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 17/12/09, 17:10
Plaats: Dordogne
x 1




par fredo24 » 08/02/11, 08:25

http://www.priceminister.com/offer/buy/ ... nformation
Ik heb deze gevonden, zou dit genoeg zijn?
Fred 24 : Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 08/02/11, 08:42

Ik dacht dat het voor verwarming was :schok:
Waarvoor wordt uw spanningsregelaar gebruikt... mono op een tri-generator...
0 x
fredo24
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 17/12/09, 17:10
Plaats: Dordogne
x 1




par fredo24 » 08/02/11, 09:02

ok
dus als alleen voor elektrische verwarming geen regelaar nodig is?
elke fase direct bij de uitgang van elk appartement?
FREDO 24
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 08/02/11, 12:47

oui
Maar bent u zeker van de waarde van de condensatoren? heb je de berekeningen gedaan? omdat het mij goed lijkt...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten