Gepompt energie-overdrachtstation

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 04/04/07, 19:24

zak zei:

Het kan interessant zijn (ecologisch en financieel); als je het water opvoert met een windturbine.


om te zien: misschien zou het exploiteren van de energie van deze windturbine winstgevender zijn (strikt financieel)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 04/04/07, 21:37

Laat me citeren:
Fotovoltaïsche zonne-energie kan ook oplossingen bieden voor het pompen van water. Ons bedrijf installeert zelfs waterpompsystemen op locaties waar het EDF-netwerk niet bestaat, met behulp van zonne-energie of batterijopslag. Fotovoltaïsche zonne-energie biedt een echt energiealternatief,


Het is een (heel) klein bedrijf.
http://www.energie-solaire65.com/photovoltaique.html

+1 voor zac
Dernière édition par toto65 de 04 / 04 / 07, 21: 50, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 04/04/07, 21:40

rpsantina schreef:Waarom niet gewoon een turbine parallel laten lopen om stroom en een ram-pomp te genereren.
Je hebt stroom nodig, je laat de generator draaien.
Je hebt het niet nodig, je gaat een deel omhoog met de minimale econologische kosten ...
Trufou vertelde dat hij 2 waterreservoirs ter beschikking had, met een verval van 10 m, met een inhoud van 1000 m3.
Hij zei niet dat daar een grote rivier doorheen stroomde...
Als dit het geval zou zijn, zou het niet nodig zijn om het neergedaalde water op te pompen en zou er een turbine op EDF-elektriciteit draaien. Hij zou een turbine in het pad van het dalende water hebben gezet.
Geen “rampomp” dus.
Omdat een ram veel verloren water (voor de werking van de motor) nodig heeft om een ​​beetje nuttig water naar boven te halen.
Dit is de realiteit van de dingen.
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 05/04/07, 11:10

Wat mij betreft ben ik al tegen het principe van de toepassing ervan. Bovendien zou het mij verbazen als de installatie ervan qua energie rendabel zou zijn om haalbaar te zijn: vanwege de verliezen.
Enige wat je kunt doen: het hoogteverschil benutten om alleen elektriciteit op te wekken.

Ik heb een vraag: hoe vullen je twee tanks?! Want als die stroomopwaarts op natuurlijke wijze vult, dan moet je mij uitleggen waarom je je water van onder naar boven wilt verhogen. Laat het regenen, grote kerel! Het zal voor u veel ecologischer en veel zuiniger zijn: dus econologisch!!

Nu is het aan jou om je waterlichaam te beheren. Eeh ja!! Er valt niet te besparen op overconsumptie, alleen op een goed beheer ervan. Overconsumptie om te proberen degenen te naaien die je vandaag de dag laten leven, is niet noodzakelijkerwijs het wondermiddel voor al je kwalen.
Respect is ook een manier om goed te leven, in harmonie met jezelf, maar ook met anderen!!
0 x
Trufou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 02/04/07, 19:00
Plaats: bemost 82




par Trufou » 05/04/07, 15:15

Hallo, sorry voor mijn vertraging, maar de computer is gecrasht :onheil: , aaah vooruitgang!
mijn e-mail wekt interesse.... hartelijk dank
in feite heb ik 2 heuvelreservoirs, die alleen gevuld worden met de stroom winterwater
Ik hoorde over deze methode om energie op te slaan door kunstmatige reservoirs te legen en te vullen: het heet:
"gepompt energieoverdrachtsstation" en het is noodzakelijk om een
“omkeerbare turbinepompgroep”
deze methode wordt gebruikt door EDF en in veel andere landen. (zie diverse websites)
het rendement ligt rond de 70/100 en het is waar dat we energie gebruiken om andere energie te produceren, maar edf doet dit zelf. Via dit systeem produceren we echter meer schone energie dan we verbruiken. misschien is het in mijn geval niet winstgevend, maar het is een idee als elk ander, en ik heb niet de informatie om het te weten
Alsjeblieft, mijn idee, maar ik weet niet zeker of het bij je past
merci
Trufou
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 133 gasten