Jaarlijks verbruik van pelletketel OKOFEN

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 23/04/13, 10:20

Nee nee !!!

Dit magneet- / sensorsysteem legt gewoon vast het aantal beurten. Dus de lengte van de stengels doet er niet toe. Het moet gewoon onder de motorkap "passen".

Naderhand denkt de snelheidsmeter (mijn god, hij is dom!) Denkt dat het een fiets is. En je moet de fictieve diameter van het wiel (van de fiets die niet bestaat) instellen.

De kilometerteller geeft km weer.

Omdat je de permeters van het fictieve wiel kent, kun je het omzetten in een aantal beurten.

Maar nog eenvoudiger is om "zoveel en zo veel km = zo veel en zo veel kg pellets" direct om te zetten.

En daar kan de diameter-instelling helpen bij het vinden van een rond getal, gemakkelijker te onthouden!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Chaboum
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 176
Inschrijving: 16/11/08, 01:40
x 2




par Chaboum » 24/04/13, 01:06

Dankjewel !! Dus de instelling van de fictieve diameter van het wiel is voor ons allemaal hetzelfde !! aangezien we hetzelfde "wiel" op onze Okofen hebben ??? En om 1km = 1 kilo pellet te hebben, wat heb je dan als diameter gezet? (want daar is mijn silo vol !!! dus ik kan niet meten in zakken met pellets !!)

Dankjewel !!!
0 x
Jacko
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 01/01/11, 13:56




par Jacko » 09/05/13, 08:55

Ik heb een diameter van 2.752 m gezet en dat geeft me 10 kg per km op een 25 kW.
A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 09/05/13, 09:24

@ chaboum:

We hebben dezelfde ketel, maar het "fietswiel" is virtueel !!! Dus afhankelijk van de instellingen die zijn gemaakt na het opstarten (of het vervangen van de batterijen), komt elke geregistreerde ronde overeen met een andere weergegeven afstand (dus "virtueel").

Om 5 kg pellets door te slikken, doen onze ketels bijvoorbeeld (ik zeg alles) 230 slagen van de schroef (toevoer van pellets). Dit is wat wordt geregistreerd door de sensor die van zijn functie is afgeleid ...

Als je bij het configureren 2 m invoert als de "virtuele" draai van het wiel, komt dit overeen met 460 virtuele meter van de route. En je krijgt als "coëfficiënten" 1 km weergegeven = 5 kg / 0,46

Wie er 3 plaatst, wordt 690 m. Je coëfficiënt is dan 5 km / 0,69

Het hangt allemaal af van de "verkeerde" wieldiameter die u heeft ingevoerd. Onthoud dat de computer altijd denkt dat het fietswielomwentelingen telt!

@jacko

De 25 kW is een andere "serie". Ik denk dat de brander niet hetzelfde is, dus de draadspil. Ik weet het echter niet zeker ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
fbedon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 17/03/07, 13:31
Plaats: GRENOBLE
x 2




par fbedon » 26/05/13, 18:02

Hallo,
Ik heb het over de configuratie die ik ken, een textielsilo in de buurt van de ketel, ik kan niets zeggen over degenen die zijn uitgerust met een afzuigsysteem.

Ik vind dat we de fietskilometerteller niet op de schroef moeten zetten die de brander van stroom voorzien, maar op degene waarvan we weten dat hij altijd vol werkt, dat wil zeggen degene die uit de silo komt.
In feite bevindt de schroef die de brander voedt zich achter de brandklep, en zodat deze klep zonder beperking werkt, gaat de schroef sneller vooruit dan de vorige, zonder dat er een constante verhouding is omdat het niet dezelfde motor is.
Fred
0 x
Jacko
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 01/01/11, 13:56




par Jacko » 09/11/13, 09:48

Hallo iedereen
beetje omhoog ...
Ik heb een aantal vergelijkende tests met pellets gedaan om te bepalen welke pellets het meest "energetisch" zijn. Ik dacht de correlatie te maken tussen het aantal omwentelingen van de schroef en de t ° van de vlam.
Op dat moment merkte ik dat het niet teveel standhield omdat de stroom per draai van de schroef sterk wordt beïnvloed door de lengte van de pellets ... Wat vreemd is, is dat de xylets het langst waren en dat ze het hoogste geven gr / ronde ...

Km Wieldiameter Kgs Gr / omwenteling
Badger 875 3 8000 27.4
Henetton 21.6 2.752 135 17.2
Xylets 9.1 2.752 120 36.3
Eifuel 16 2.752 60 10.3

Ik ben van plan deze test met een beetje meer precisie opnieuw uit te voeren om een ​​grafiek te maken met de t ° brander / gr in plaats van t ° brander / draaiing van de schroef zoals hieronder.
We kunnen op deze grafiek zien dat er al een aantal mooie verschillen zijn tussen de merken.

@+

Beeld
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 09/11/13, 10:08

Ik sta versteld van wat je zegt.
het volume in één draai van de eindloze schroef mag nauwelijks afhangen van de lengte van de pellets.
de bulkdichtheid van een volume pellets moet altijd nagenoeg hetzelfde zijn, omdat ze de ruimte gelijkmatig en willekeurig vullen.
natuurlijk als we de afmetingen erg ver zouden duwen, zou het volume beter gevuld zijn met een extra korte pellet dan met een extra lange pellet maar ik ben nog steeds verbaasd dat er zoveel verschil is
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Jacko
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 01/01/11, 13:56




par Jacko » 10/11/13, 10:03

Ik ben ook verbaasd om zulke verschillen te zien: 10gr / draai of 36 gr / draai ... het kan niet ...
Daarom herhaal ik de test met meer precisie:

* vergelijk dezelfde hoeveelheid pellets
* Tijdens een vergelijkbare verwarmingsperiode (weersvoorspelling)
* Door de hopper volledig leeg te laten lopen tussen elk type pellet
* Door de bulkdichtheid te meten (en misschien de echte)

Overigens zal ik ook proberen om de relatieve luchtvochtigheid te meten omdat de verpakkings- en bewaarcondities me vaak verbazen ...
0 x
doodlidoo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 22/01/15, 22:51

Informatie nodig




par doodlidoo » 22/01/15, 22:56

Hallo,

Ik loop dit forum en ik zie dat je een fietscomputer op je Okofen ketel hebt geïnstalleerd!

Ik heb ook dit ketelmodel?

Heb je het op het wiel rechtsonder gezet dat rechtstreeks op de motor is aangesloten?

Wat zijn de instellingen van uw meter?

Kun je me herinneren aan de conso / draai aan het wiel?

Heeft u anders voldoende perspectief om zeker te zijn van uw verbruik ten opzichte van het cijfer op de meter?

Oliv '

Dirk Pitt schreef:Ik sta versteld van wat je zegt.
het volume in één draai van de eindloze schroef mag nauwelijks afhangen van de lengte van de pellets.
de bulkdichtheid van een volume pellets moet altijd nagenoeg hetzelfde zijn, omdat ze de ruimte gelijkmatig en willekeurig vullen.
natuurlijk als we de afmetingen erg ver zouden duwen, zou het volume beter gevuld zijn met een extra korte pellet dan met een extra lange pellet maar ik ben nog steeds verbaasd dat er zoveel verschil is
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 177-gasten