Pelletketel Foto ÖkoFEN: installatie en opslag

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/11/08, 16:36

Peer Belle Helene schreef:Hier hebben we een tiental meter, de truck blijft op de kleine weg tijdens het vullen duurt 20 minuten, ik vond het lange eind juli, toen hij kwam.

Didier zolang het mee vullen?


Ja, zelfs meer. Maar het was 8 ton. En op 30 m, bij mij thuis.

Namelijk: over het algemeen kan de bezorger variëren met de druk waarmee hij blaast. Hoe meer druk hij uitoefent, hoe sneller het gaat en hoe meer de pellets barsten bij aankomst, dus hoe langer hoe beter!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/11/08, 16:42

teten schreef:Bedankt, ik kijk hier naar uit.

Ik moet toch een vloer maken, dus het maakt niet uit of die schuin is of niet.


In tegenstelling tot Dirk Pitt raad ik een schuine vloer sterk aan. Het is niet goed om pellets langer dan twee jaar te bewaren: ze zijn zo droog dat ze vocht terugkrijgen en hun kwaliteit verliezen.

Het moet 5/6 mm onder de sleuf voor het oppakken van de schroef aankomen; het moet ook een paar mm (maximaal 5) van het lichaam van de schroef stoppen, om geen trillingen over te brengen. Deze ruimte wordt vervolgens afgedicht met siliconen. Om al deze redenen is het bijna essentieel om eerst de schroef vast te draaien en de vloer "rond" te bouwen, het is dan heel eenvoudig om de aangegeven afstanden in te stellen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/11/08, 16:50

teten schreef:@dirk pitt

Bedankt voor de info u!
En wat is de breedte van de schroef?

Ja, het zal met een schuine schroef zijn.

dank u


Veel computerproblemen waardoor ik hier afwezig was forum en ik heb nog steeds geen scanner! Ik heb wel een Okofen doc, met afmetingen, maar in relatie tot de schroef. Dit lijkt mij onvoldoende om het onderdeel in contact te bouwen zonder de schroef te hebben. Vooral omdat de snede niet recht is, zitten er verstevigingen op de schroef. Bekijk de foto's hierboven goed. Aan de andere kant kun je alle kanten helemaal bouwen...

Op de EnergieVie-site van de regio Elzas kun je een brochure downloaden in pdf-formaat, met veel advies... Ik heb het niet letterlijk gevolgd, maar ik werd erdoor geïnspireerd...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/11/08, 16:53

Dirk Pitt schreef:wat moeilijker is om te doen, is om het schot van de schroef te kruisen, omdat deze zowel waterdicht als stevig moet zijn.


In spaanplaat had ik geen problemen, vooral omdat Okofen een "huls" biedt die enigszins samendrukbaar is en geen geluid doorlaat. Van mijn kant heb ik een soort flexibel en redelijk resistent polystyreen gebruikt. Ik sneed de spaanplaat met een zweterig ijsje en ik "drukte" het erop... Basta...

Dit is te zien op de foto waarop je mij ziet: het V-vormige stuk, afgerond aan het uiteinde boven de schroef en een kleine blauwe strook... Het is dit stuk plastic om het waterdicht te maken zonder direct contact om breng de geluiden over...
0 x
speen
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 08/11/08, 11:19




par speen » 15/11/08, 17:26

Did67 dank u

Ik wil graag de doc met de afmetingen. Het is niet om de silo te bouwen zonder de vijzel maar om de plannen te kunnen tekenen. Ik weet dat ik erg ziek ben, maar ik moet altijd nauwkeurige plannen maken als ik aan het sleutelen ben! Zo is het !

Hartelijk dank aan alle
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 10/03/09, 15:08

Hallo,

Ik hervat dit oude gesprek dat ik net heb ontdekt.

De installatie is aan de gang, ik had mijn silo gebouwd, de vloer met een helling van 40° heeft 5 mm speling gevuld met siliconen, aan de andere kant komt hij net ter hoogte van de vijzellichten...
Schroef berekend en naar mijn mening een beetje kort afgeleverd, hij eindigt 1 m van het einde van de silo, de schuine zijde in een driehoek aan het einde heeft een helling van slechts ongeveer 25/30°.
Op foto 1 staat de motor horizontaal, thuis heeft de monteur hem net verticaal gezet en kan een beetje bewegen (lichte draaiing) is dit normaal?
Merci.
Van harte.

JC
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 10/03/09, 15:27

manet42 schreef:
Schroef berekend en naar mijn mening een beetje kort afgeleverd, hij eindigt 1 m van het einde van de silo, de schuine zijde in een driehoek aan het einde heeft een helling van slechts ongeveer 25/30°.

Op foto 1 staat de motor horizontaal, thuis heeft de monteur hem net verticaal gezet en kan een beetje bewegen (lichte draaiing) is dit normaal?


JC


Allereerst gefeliciteerd!!!

1) Het hellende vlak: dit is naar mijn mening geen probleem; Ik heb dezelfde configuratie, met een deel van de V, te lang, wat niet naar de schroef leidt; de schroeven zijn per stuk van ongeveer 1 m meen ik; daarom effectief, onmogelijk om precies op de lengte van de silo te vallen als deze is aangepast aan het terrein; in mijn gedachten dacht ik zelfs dat het a posteriori een heel goed idee was: het is een "voorraad pellets" - je moet natuurlijk de silo ingaan met een schop, maar ineens heb je nooit meer zonder pellets ; aan de andere kant moet dit gedeelte eens in de twee jaar worden geleegd: het wordt niet aanbevolen om pellets langer dan twee jaar te bewaren, omdat ze, net als cornflakes, "zachter worden" (ze nemen vocht uit de lucht op)...

2) Je hebt gelijk, bij mij staat de motor niet goed; Ik zag later een document waarop de motor in verticale positie wordt getoond; Ik denk dat het niet uitmaakt, dus ik ging weg! Het beweegt een beetje: normaal ook. Bij mij is het hetzelfde.
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 10/03/09, 21:41

Elzas-Lotharingen, wij zijn buren....
Ik had gekeken, het is waar dat er een beugel onder de motor zit, wat me deed geloven dat deze in horizontale positie werd gebruikt om hem te onderhouden.
Op de Okofen-site zien we het verticaal.. De installateur moet me vinden ch....
Nogmaals bedankt.
Zodra de pellets geleverd zijn (15 dagen/3 weken) test van het beest met de technicus...en vragen over de regelgeving, ik herlees de forum..
Van harte.

JC
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 11/03/09, 08:31

manet42 schreef:Elzas-Lotharingen, wij zijn buren....
Ik had gekeken, het is waar dat er een beugel onder de motor zit, wat me deed geloven dat deze in horizontale positie werd gebruikt om hem te onderhouden.
Op de site van Okofen zien we het verticaal..
JC


Helemaal mee eens. Het is misleidend. Met mijn verder perfecte installateur hebben we deze redenering overgenomen en horizontaal geïnstalleerd... Het was nadat ik de Okofen doc met de verticale motor zag!

Voor de aanpassing is er een klassiek onderdeel, vrij eenvoudig: helling, voet van bocht...

Daarna de kwestie van het werktempo, het kan lastig worden als je een beetje een perfectionist bent... Maar op de overeenkomstige thread zag je dat we in contact staan ​​met Okofen France, het helpt degenen die grote problemen hebben. Toyt lijkt aan te geven dat Okofen zijn merkimago serieus neemt!
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 11/03/09, 09:23

hier zijn enkele foto's, harde silo:
Beeld
deur en tegendeur:
Beeld
Het maken van de steunbeugels, dit is het prototype, de andere zijn beter gelast in hoekijzer van 30:
Beeld

meer foto's volgen.

JC
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 150-gasten