Hernieuwbare energie: wanneer je wilt, kan het!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/05/11, 16:00

Verbluffend deze curve!!!

De profs faken alles!


Precies zoals de restauranthouders die door de BTW-verlaging hun prijzen heel weinig hebben verlaagd!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 25/05/11, 16:37

Christophe schreef:dedeleco, je gaat aanvallen denk ik!!

Ik heb het trieste nieuws om aan te kondigen dat uw fetisjsite http://www.dlsc.ca/ n'existe plus !!!

Het domein staat op parkeerplaats!

Heb je de .pdf-documenten intern opgeslagen?


Als dat zo is, werkt het weer :-)

http://www.dlsc.ca/
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/05/11, 16:46

Ik zag het en schreef gisteravond op een ander bericht!!!

En ik bewonder steeds meer!!

Ik sta te popelen om het geleidelijk te realiseren!!

Met een paar m3 aarde en kleine gaten (minimale Canadese put), geen grote ballon nodig, dag en nacht!! 'verspreiding: 30 cm over één dag en 1 m over 11 dagen.

Om een ​​kas te proberen, omdat het eenvoudig is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 25/05/11, 16:56

nog steeds 144 boorgaten op 35 meter diep voor een operationeel systeem na 3 jaar...
het is geen klein project en de belichaamde energie voor de implementatie mag niet te verwaarlozen zijn!
in ieder geval zeker niet rendabel voor "een" kas

ga niet slaan...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79398
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11078




par Christophe » 25/05/11, 19:16

dedeleco schreef:Verbluffend deze curve!!!

De profs faken alles!


De profs profiteren alleen van de positie die de energielobby's bieden...

De verantwoordelijken zijn de subsidies, zoals ik zojuist heb uitgelegd...

ps: de curve is humor hè! (nou ja, op 1/2)
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/05/11, 22:12

nog steeds 144 boorgaten op 35 meter diep voor een operationeel systeem na 3 jaar...
het is geen klein project en de belichaamde energie voor de implementatie mag niet te verwaarlozen zijn!
in ieder geval zeker niet rendabel voor "een" kas
ga niet slaan...

Dit zijn 144 boorgaten voor 52 paviljoens op 1000 meter hoogte in een koud landklimaat!!!!
Een paviljoen heeft 52 keer minder nodig als het goed ontworpen is, geïsoleerd is en in de winter thermische zonnepanelen heeft voor water en verwarming!!!

lire met zorg :
http://www.dlsc.ca/DLSC_Brochure_f.pdf
en alle berichten over econologie ::

Maar het is oneindig veel minder dan voor kerncentrales, vooral met de 3 gesmolten harten die hun leven leiden zonder ooit het einde ervan te zien in Fukushima tot meer dan 80 km!!

PS: voor Christophe, de warmtepomp van 30000°€ die slechts 3 dagen werkte, de tijd om te betalen, vóór het faillissement, het is niet voor de lol of voor humor voor de vrienden die door de ouders zijn bedrogen bij een van mijn mooie meisjes !!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 26/05/11, 01:14

Dede

Dit is het probleem met een gebrek aan kennis van warmtepompen, de radiatoren moeten zo worden behandeld dat ze niet oxideren (corroderen), als we het in het begin zelf doen omdat de fabrikanten het hebben verwaarloosd, zal het vele jaren zonder problemen meegaan, hetzelfde geldt voor de bescherming tegen bliksem die u lijkt te hebben geleden, het is heel gemakkelijk te beschermen en voor weinig geld kan een bekwame installateur een klant tevreden stellen, terwijl de incompetente het product tot Chinese vodden zal maken!

Was uw installateur bekwaam genoeg om u op de hoogte te stellen van de tekortkomingen van uw installatie?

Omdat ik een beetje een klusjesman in de buurt ben, belde mijn buurman me vandaag vanmiddag om het raam in de slaapkamer van zijn kleindochter te vervangen, de houten plank was aan het rotten, zijn suggestie was om het raam te vervangen, maar uiteindelijk zal hij ze allemaal moeten vervangen, ik stelde hem voor om alleen het rotte onderdeel te vervangen totdat hij ze allemaal vervangt, die sowieso op maat moeten worden ontworpen!

Erg blij met mijn antwoord, hij gaat het bier bij het zwembad betalen met de besparingen die hij gaat maken!
: Mrgreen:

Omdat ik niet drink als ik slaap, ga ik mezelf nog steeds dwingen!!!!!
: Lol:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 26/05/11, 05:11

De installateur was, samen met de architect, vooral bekwaam in het verbergen van de tekortkomingen en het herhaaldelijk verkopen van niet-standaard warmtepompen.

De bliksem die ik ontving was zo sterk dat hij een gat in het verbrande dak, de airconditioning, de elektriciteitsmeter en de koelkast blies en het rubber van de airconditioning in brand stak.

Een goede bliksemafleider zou naar de grond zijn afgeweken, maar ik ben niet zeker van totale bescherming.
Ik heb sindsdien een bliksemafleider geplaatst, maar ik ben de enige met honderden meters!
Zo eenvoudig is het niet met directe bliksem op het huis.
0 x
Avatar de l'utilisateur
kumkat
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 217
Inschrijving: 03/02/11, 09:20




par kumkat » 26/05/11, 08:34

dedeleco schreef:Dit zijn 144 boorgaten voor 52 paviljoens op 1000 meter hoogte in een koud landklimaat!!!!
Een paviljoen heeft 52 keer minder nodig als het goed ontworpen is, geïsoleerd is en in de winter thermische zonnepanelen heeft voor water en verwarming!!!


fluit als hij niet eens meer op trollen reageert...

het project is leuk, maar werkt alleen voor een "nieuwe onderverdeling" van het type ecodistrict,
wat doen we met de bestaande? dat is wat mij interesseert! Ik heb een huis uit de jaren 40
met een klein perceel en groene oplossingen die 30 jaar nodig hebben om te betalen, nee, dank je!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79398
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11078




par Christophe » 26/05/11, 10:16

1) Ga met een kleine trol naar de Coluche voor dede

144 / 52 = 2,77

Hoe de 77/100-boor wordt gedaan : Mrgreen:

wil dedeleco nog steeds niet begrijpen dat grondwater en kwelwater binnen een paar dagen door het boren de bodem zullen afkoelen?

Dus ja, maar dan in woestijngebieden.

In de bergen geloof ik het geen seconde vanwege de bronnen en het smelten van sneeuwwater

In feite is het mogelijk, maar in specifieke geologische gevallen.

2) Ik heb u gevraagd de SPAM die u voor deze link gebruikt te verminderen. Maak a.u.b. een topic aan met de belangrijkste info, zodat als de site weer verdwijnt, er ergens een back-up is en we dit centraal kunnen bespreken, zodat het niet verloren gaat in andere onderwerpen...

Dede, maak het onderwerp onmiddellijk, alsjeblieft.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 162-gasten