Thesis over groene energieën

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

par Christophe » 21/09/06, 21:18

Na enige uitleg van de student om zijn gedrag te verduidelijken, herinner ik je aan de link naar de vorm: http://agora.ulaval.ca/~gefer16/essai
0 x
GIétudiant
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 17/09/06, 15:35

Hallo kinderen!

par GIétudiant » 22/09/06, 03:28

Wat adrenaline, enthousiasme, verbiage niet altijd exact ... maar ik hou ervan, het zit vol met ecologie en de achtergrond is verdedigbaar in al je berichten. Ik ben het ermee eens dat u en ik een probleem hebben met de vorm. :?

Excuseer me allemaal dat ik u gewelddadig heb "spam". Ik denk dat het pijn deed. Ik zal je nog steeds vragen om een ​​beetje verwennerij en dan ook om een ​​stap terug te doen en jezelf af te vragen hoe je een vragenlijst over groene energie zou hebben verspreid om 384 antwoorden te krijgen van uitsluitend Franse respondenten, in 1 maand, terwijl je in Canada ...? Ik sta open voor alle relevante opmerkingen en haalbare ideeën voor verspreiding. : Idee:

Nu wil ik reageren op degenen die Marketing als een lelijke demon zien ... OUH! De slechte marketing! Ik lachte toen ik las dat Marketing zou worden gebruikt om een ​​BESTAANDE behoefte te creëren en om producten te verkopen die je niet had willen kopen ... Wacht, maar als je de producten niet wilt, ben jij het die zijn C .. om ze te kopen. Dus laat me de functie van een MBA-marketing uitleggen: het probeert de behoeften van consumenten te identificeren en vervolgens wie deze consumenten zijn, het verzendt deze behoeften naar een onderzoeks- en ontwikkelingsteam door uit te leggen wat de onvervulde verwachtingen zijn. Vervolgens kan een nieuw product dat aan deze behoeften voldoet (die echt zijn) het daglicht zien, het presenteren aan de mensen die het nodig hadden en het vervolgens naar huis brengen. Om dit te doen, definieert de MBA Marketing een ontwikkelingsstrategie, een financieel plan, een communicatiestrategie, mengt het enquêtes, tast het, zoekt het, ademt markten en gebruikers ... dit is wat een MBA Marketing doet. Als je het verdacht vindt ... ik niet.

Tot slot nog maar één ding: hoe denkt u het milieu te verbeteren? Van mijn kant koos ik de marketingafdeling om te begrijpen wat er mis is met groene energie, om te zien wat haalbaar is, om te zien wat degenen die klaar zijn om te handelen verwachten, om hun BEHOEFTEN te zien en vervolgens CONCRETE hulpmiddelen om op mijn beurt te antwoorden en TE HANDELEN. Kortom, ik ben niet tevreden met een paar zinnen laten vallen zonder na te denken over een forum verloren in de diepten van het net ... : Cheesy:
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Re: Hallo kinderen!

par Targol » 22/09/06, 10:00

De student schreef:Excuseer me allemaal dat ik u gewelddadig heb "spam". Ik denk dat het pijn deed. Ik zal je nog steeds vragen om een ​​beetje verwennerij en dan ook om een ​​stap terug te doen en jezelf af te vragen hoe je een vragenlijst over groene energie zou hebben verspreid om 384 antwoorden te krijgen van uitsluitend Franse respondenten, in 1 maand, terwijl je in Canada ...? Ik sta open voor alle relevante opmerkingen en haalbare ideeën voor verspreiding.

Het is waar dat, gezien de imperatieven van tijd, de keuzes voor jou beperkt waren en als zodanig in mijn grote grootmoedigheid : Wink: , Ik vergeef de methode (vooral dat ik niets ontving in MP : Lol: )

De student schreef:Nu wil ik reageren op degenen die Marketing als een lelijke demon zien ... OUH! De slechte marketing! Ik lachte toen ik las dat Marketing zou worden gebruikt om een ​​BESTAANDE behoefte te creëren en om producten te verkopen die je niet had willen kopen ... Wacht, maar als je de producten niet wilt, ben jij het die zijn C .. om ze te kopen.

Laat me je meteen geruststellen, in mijn geval, aangezien ik routinematig advertenties zap en geen impulsief koopgedrag heb, zal zelfs geweldige marketing me niet dwingen iets te kopen dat ik niet eens NODIG heb. Als ik het soms WIL - en ik wil de belangrijke nuance van de termen "NODIG" en "WILLEN" omdat, naar mijn mening, als de marketing (of de reclame die eruit voortvloeit) geen invloed hebben op de eerste, ze effectief kunnen optreden op de tweede voor mensen die het systeem heeft slaagde erin te doen geloven dat echt geluk in consumptie ligt.

De student schreef:Dus laat me de functie van een MBA-marketing uitleggen: het probeert de behoeften van consumenten te identificeren en vervolgens wie deze consumenten zijn, het verzendt deze behoeften naar een onderzoeks- en ontwikkelingsteam door uit te leggen wat de onvervulde verwachtingen zijn. Vervolgens kan een nieuw product dat aan deze behoeften voldoet (die echt zijn) het daglicht zien, het presenteren aan de mensen die het nodig hadden en het vervolgens naar huis brengen. Om dit te doen, definieert de MBA Marketing een ontwikkelingsstrategie, een financieel plan, een communicatiestrategie, mengt het enquêtes, tast het, zoekt het, ademt markten en gebruikers ... dit is wat een MBA Marketing doet. Als je het verdacht vindt ... ik niet.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Uw uitleg, hoewel correct, lijkt mij onvolledig omdat het slechts een deel van deze activiteit lijkt te dekken: het BEHOEFTE-gedeelte. Ze vergeet het ENVY-gedeelte, maar in de praktijk is het gedeelte dat bestaat uit het spelen op de ENVY (emotionele aanval van de aankoop) vaak belangrijker dan het feit dat ik in mijn professionele activiteiten heb gewerkt met mensen die voor marketingdiensten werken. NODIG deel (dat meer op de rationele kant zou vertrouwen).

De student schreef:Tot slot nog maar één ding: hoe denkt u het milieu te verbeteren? Van mijn kant koos ik de marketingafdeling om te begrijpen wat er mis is met groene energie, om te zien wat haalbaar is, om te zien wat degenen die klaar zijn om te handelen verwachten, om hun BEHOEFTEN te zien en vervolgens CONCRETE hulpmiddelen om op mijn beurt te antwoorden en TE HANDELEN. Kortom, ik ben niet tevreden met een paar zinnen laten vallen zonder na te denken over een forum verloren in de diepten van het net ... : Cheesy:

In dit deel verlies je je cool een beetje, toch?
Omdat als het deel over de noodzaak om te handelen alleen de instemming, het einde, op de zinnen kan verzamelen "vrijgegeven zonder na te denken over een forum verloren in de diepten van het net."(zelfs verzacht door een smiley) lijkt me niet erg beperkend en zal de leden van deze forum "verloren in de diepten van het net."om uw vragenlijst te beantwoorden.
Vooral omdat we kunnen twijfelen aan de waarde die onze antwoorden op uw vragenlijst zouden hebben als ze klaar zijn "zonder reflectie".
Kortom, voor het begrip actie ben ik het ermee eens dat als deelname dit soort heeft forums is een goed begin, het kan concrete acties op het terrein niet vervangen. Bevestigend dat leden hiervan forum zichzelf beperken tot hun deelname hier is niet alleen oneerlijk maar volledig gratis: wat stelt u in staat om te zeggen dat we buiten dit verband geen associatieve of andere activiteiten hebben forum ? Het ziet er echt uit als een aanval "zonder reflectie"van jou dat, toch? :?
Nou, om je te bewijzen dat ik niet die slechterik ben, zal ik je vragenlijst beantwoorden, maar ik zou mezelf daarvoor al een klein stukje advies geven: als je een aanvrager bent voor een persoon of een groep mensen, hen aanvallen is naar mijn mening niet de juiste methode om daar te komen. Maar hey, het kan een methode zijn die we leren in MBA Marketiing .... : Mrgreen:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

par Christophe » 22/09/06, 10:05

Niets toe te voegen ...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

par Targol » 22/09/06, 10:07

Daar antwoordde ik.
Voor uw informatie, hoeveel antwoorden zijn er?
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
Polo's
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 86
Inschrijving: 17/08/06, 19:33
Plaats: Nancy en Metz

par Polo's » 22/09/06, 13:08

Ik ben weggeblazen. Dit is een debat dat slim is gevoerd. DE tweede kans werd gegeven, je gaf zelfs je vertrouwen, ik feliciteer de moderators!
Voor de industrie denk ik dat het juist kan helpen om sommige consumenten aan het denken te zetten en ik denk dat het zelfs van vitaal belang is (ik koos voor Ingé)
groeten!
PS: je kunt er zeker van zijn dat de mensen hiervan forum anders zouden ze er niet zijn!
0 x
"Ik vrees niets, ik hoop voor niets, ik ben vrij" Nikos kazansakis
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

par Targol » 22/09/06, 13:19

Polo schreef:Ik ben weggeblazen. Dit is een debat dat slim is gevoerd. DE tweede kans werd gegeven, je gaf zelfs je vertrouwen, ik feliciteer de moderators!


Bedankt, bedankt, het is teveel. Je gaat ons laten blozen : Oops:
: Lol: : Lol: : Lol:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
GIétudiant
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 17/09/06, 15:35

par GIétudiant » 22/09/06, 17:56

Ok,

Om terug te keren naar Marketing, geef ik je een definitie van Jean Jacques Lambin, een van de meesters van het Europese marketingdenken:

"Op een kosteneffectieve manier voor het bedrijf waardevolle oplossingen ontwerpen en promoten voor de problemen van individuen en / of organisaties."

In deze definitie is het dus duidelijk dat promotie en publiciteit noodzakelijk zijn. Maar om een ​​voorbeeld te geven, hoe lukt het u om toyota prius wereldwijd te verkopen als u ze niet promoot? Hetzelfde geldt voor groene energie. Dus het is waar, ik geloof dat er slechte marketingmanagers zijn die misbruik maken van dit potentieel voor publiciteit om valse verdiensten te verkopen. Maar je hebt ook verkopers die kleine oude vrouwen oplichten, politici die publieke middelen omleiden, artsen die hun patiënten doden ... het is niet de marketingactiviteit die slecht is, maar het gebruik dat soms wordt gemaakt .

Dan, in termen van responsbestanden, heb ik 120. 384 zou ideaal zijn. 200 zullen correct zijn, gezien het feit dat mijn onderzoek academisch is en dat de resultaten door geen enkel bedrijf zullen worden gebruikt (wees gerust : Cheesy: )

Eindelijk, inderdaad ... ik verloor mijn geduld aan het einde van mijn vorige bericht. misschien alleen om te reageren op dezelfde provocerende toon waarop al uw berichten waren geschreven :onheil:

In ieder geval zal ik je aan het einde de onderzoeksresultaten verstrekken als je geïnteresseerd bent ... of anders houd ik ze voor mezelf als het idee om een ​​rapport te lezen van een algemene spamoperatie door een MBA-marketingstudent geeft je misselijkheid : Cheesy:

Hallo iedereen!

geo-
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

par houthakker » 22/09/06, 20:42

De student schreef:[...] Eindelijk, inderdaad ... ik verloor mijn geduld aan het einde van mijn vorige bericht. misschien alleen om te reageren op dezelfde provocerende toon waarop al uw berichten waren geschreven :onheil:[...]
Je vergeet gewoon een klein detail, jong marketing guy in de maak: JIJ hebt ons nodig, niet andersom ... : Mrgreen:

Over het algemeen, om de woorden van Targol te gebruiken, wanneer je om een ​​dienst vraagt, is het met een glimlach en goede manieren ... : Wink:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas

par emlaurent » 22/09/06, 23:49

Houthakker schreef:Je vergeet gewoon een klein detail, jong marketing guy in de maak: JIJ hebt ons nodig, niet andersom ...


Ik zou niet zo zeker zijn ... We hebben misschien een nieuw systeem van zonnecollectoren uitgevonden, een slim waterstofsysteem aan boord of zelfs ... een pantonsysteem ontwikkeld dat 10 of 20% d toelaat brandstofverbruik : Cheesy:. Als we deze systemen niet promoten, blijven het geweldige uitvindingen die niemand ten goede komen. Dit is waar marketing (in de breedste zin van het woord) nodig is om een ​​object of een idee een beperkt kader te laten.
Ik ben opzettelijk provocerend om erop te staan ​​dat marketing, in de zin van het "promoten" van een object of concept, noodzakelijk is om de verspreiding van deze objecten of concepten te verzekeren.
Als we willen dat RES zich ontwikkelt, moeten we promotieargumenten vinden. En de financiële argumenten zullen noodzakelijkerwijs gewichtige argumenten zijn ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten