Biogas en biogas macht methanogene

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 30/06/13, 11:01

Ik bevestig.

Ik vergat te rapporteren over onze eenheid (enkele problemen, technische en reglementaire, die ik nog steeds moet melden):

- onze tank (cilindrisch; 2/3 begraven; 1 m500; rondom en onder goed geïsoleerd) behoudt zijn temperatuur zelfstandig; het steeg zelfs tot bijna 3 ° terwijl de "nominale" 40 ° is ...

- verwarmd alleen voor opstarten; zodra we waarden bereikten die redelijk dicht bij het nominale gasproduct / motorvermogen lagen, stopten we met het verwarmen van de tank.
0 x
zwaluwstaart
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 25/01/09, 00:11




par zwaluwstaart » 06/09/13, 18:58

Hallo Chatelot 16
Na autonoom te zijn geworden in elektriciteit, water, verwarming, moestuin, enz ...
Ik onderzoek het probleem van een kleine methanizer voor ons om zelfvoorzienend te zijn in het koken van biogas.
We consumeren 21,5m3 butaan per jaar.
Ik denk om H2S te zuiveren op roestige metaalspaanders / natte houtspaanders, CO2 op bevochtigd calciumcarbonaat en H2O op regenereerbaar silicagel
Maar ik heb heel weinig informatie over de methanogene kracht van droge toilettassen, droge witte grinds, enz.

Dus ik wil graag meer informatie over je feedbackervaring.

Ik heb geweldige informatie gevonden over "Autonoom zelfrijdend biogas of rijden met poep"
dankzij +
zwaluwstaart
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/09/13, 07:33

Droog naaldhout is geen mooi "fermenteerbaar" materiaal. Omdat "houtachtig" (gemaakt van hout, welke methanogene bacteriën niet "verteren"). En omdat ze ‘essenties’ bevatten waarvan er vele ‘depressief’ zijn voor het biologische leven (bijvoorbeeld thuja) ...

Het is een goed materiaal om de grond te "bedekken", waar het in "humus" verandert en evacuatie en onkruid voorkomt.

Voor de rest heb ik geen gegevens, maar het moet "gassen"! Mest is een zeer methanogeen materiaal, maar ik weet niet wat het aandeel uitwerpselen en het aandeel stro is. Simpel gezegd, het zaagsel (?) Is weer hout, en weer iets dat zal "leiden". Terwijl het stro van mest cellulose is, iets dat de baterijen verteren en ontmantelen ...

De basis is daar:

"verse" organische stof (wat je zou eten), groen (gras): zeer goed fermenteren [bij de eerste benadering, hoe meer "vet" het is en hoe droger het is, en hoe meer methanogeen tot een kilo wordt teruggebracht - c lijkt veel op wat er in ons eten gebeurt! -; gewoon, in de tank, zal het ‘vloeibaar’ moeten zijn om de ‘sappen’ te recyclen ... Uitwerpselen zijn organische stoffen uit je dieet die je lichaam niet heeft opgenomen (inclusief cellulose - zie hieronder), dus metahnogeen!

cellulose (hooi, stro, ietwat "oude" tuinplanten): fermenteren langzamer, maar volledig; daarom metahnogeen zijn op de tijdschaal van een vergister (enkele weken / enkele maanden)

lignine (hout, struiken, zaagsel, takken hashes) niet fndore met celluluse: niet fermenteren, breken langzamer in natte omstandigheden, onder de werking van schimmels, maar vrij, in de bodem humus ...

We moeten de methanogene kracht van varkensmest kunnen vinden. Ik heb het zelfs ergens in tafels op het werk. Door terug te dringen tot een kilo droge stof, zouden we een idee moeten kunnen hebben van de methanogene kracht van dit soort "producten", vergelijkbaar met menselijke uitwerpselen, ook teruggebracht tot de kg droge stof ... (zelfs als het varkensvoer in de bio-industrie is afgeweken van het "monivore" dieet dat dicht bij de mens ligt!).
0 x
zwaluwstaart
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 25/01/09, 00:11




par zwaluwstaart » 07/09/13, 16:15

Hallo did67,

in feite is cellulose een alifatisch saccharosepolymeer, terwijl lignine een polymeer is van verschillende aromatische hydroxyosiden, dat alleen door bepaalde schimmelspanningen (witte rot) lijkt te zijn afgebroken
Jaarlijkse planten of scheuten van het jaar zouden niet bevatten
slechts een kleine hoeveelheid lignine en een meerderheid van cellulose, en het omgekeerde voor houtachtige materialen.

Het probleem is dat we houtsnippers gebruiken gemengd met gemalen naaldhout (Aleppopijnboom) voor het strooisel van de droge toiletten, ik denk niet dat dit mengsel "giftig" is voor methanisering, maar inderdaad zoals het is. ' houtachtige materialen, de methanogene kracht is beperkt tot die van de ontlasting die in het strooisel is geïntegreerd!
Dus als iemand informatie of tests heeft over de "toxiciteit" of het "remmende karakter" van dennenbrij voor methanisering, ben ik geïnteresseerd.

Op deze site: Rundermest 70 M3 / T grondstof
Groenafval (maaien) 85 M3 / T MB
de methanogene kracht lijkt heel dichtbij?

bedankt voor de info
tot +
zwaluwstaart
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/09/13, 16:42

1) Logisch dat het equivalent is: het zijn beide 'matig natte' producten (dus ongeveer evenveel droge stof - dat is wat telt; water is een ballast) en ongeveer even verteerbaar (aan de ene kant cellulose / uitwerpselen; aan de andere kant , verse niet-houtachtige organische stof).

Dus niet verrassend.

2) In harsen is terpentijn.

Dus "Terpentijn bevat een essentie die rijk is aan terpeencarbiden, alfa-pineen, bèta-pineen en harszuren. Het wordt medicinaal gebruikt als slijmoplossend middel, balsamico (dat werkt als balsem), urinaire en pulmonale antiseptische middelen (in combinatie met eucalyptus en benzoë) en een afweermiddel voor extern gebruik in biomedisch onderzoek. "

Het zit in: http://fr.wikipedia.org/wiki/Térébenthine

3) Eén manier blijft: als je aarde hebt, verspreid je je product, dat humus maakt; cultiveren snelgroeiende planten (bijv. rogge in de herfst - lente, er zijn speciale rassen in Duitsland die 2,5 m hoog maken, en recordhoeveelheden, miscanthus of sorghum in de zomer ...) en daarmee de methanizer voeden . Het is een indirecte manier.

Geen bijdragen. Geen pesticiden. Geen kosten behalve slijpen. Een land dat rijk zal worden aan humus. een registreer vergistbare biomassa, en alle zonne-energie die gratis in de biomassa is opgeslagen!

Slechts één voorwaarde: bodem hebben ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/09/13, 16:51

Swallowtail schreef:Hallo did67,

in feite is cellulose een alifatisch saccharosepolymeer, terwijl lignine een polymeer is van verschillende aromatische hydroxyosiden, dat alleen door bepaalde schimmelspanningen (witte rot) lijkt te zijn afgebroken
Jaarlijkse planten of scheuten van het jaar zouden niet bevatten
slechts een kleine hoeveelheid lignine en een meerderheid van cellulose, en het omgekeerde voor houtachtige materialen.


Het voorwaardelijke is te veel! Dit wordt elke dag waargenomen. Houd gewoon je ogen open!

Bij het maaien van gras zal "vers" organisch afval in korte tijd vergaan als het nat is en als het warm genoeg is.

Het hout zal veel tijd kosten ...

Draai een plank die op de grond is geplaatst een paar weken / maanden om en je zult het "mycelium" (schimmel) zien ...

De grote "vondst" van srabers was om een ​​duurzame structuur te bouwen die niet uiteenvalt. Zo gaan ze domineren en zijn ze erin geslaagd een ruimte te veroveren die eenjarigen niet kunnen verkennen. Deze zijn snel / niet duurzaam. Dus een meer kwetsbare "biomassa", maar elk jaar "herbouwd" ...

Omdat de natuur goed is gedaan, valt deze heel snel uiteen, anders zouden dikkere lagen biomassa zich hebben opgehoopt, zoals hooi in een schuur (het kan alleen worden bewaard omdat het droog is; kan niet overleven!) ...

Dus waar, je lijkt de voorwaardelijke voorwaardelijkheid op te geven. Voor de waarnemer van de plantenwereld om ons heen die zijn gezond verstand heeft bewaard, is het duidelijk!

Bij ontbinding zijn er verschillende manieren: als er O² is, is de meest "efficiënte" manier de oxidatie van C, wat leidt tot CO² (en die van H tot H²O). Als er geen is, is het methanisering door andere bacteriën. De C wordt niet geoxideerd tot CO², maar de C en H van het organische molecuul zullen recombineren om CH4 = methaan (= ook "aardgas") te vormen.

In principe, zo simpel als dat! Dus de natuur is goed gedaan!
0 x
zwaluwstaart
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 25/01/09, 00:11




par zwaluwstaart » 07/09/13, 20:30

ben het volledig eens met uw conclusies Did67

lDe voorwaardelijke was in de wetenschappelijke geest preventief of alles wordt als "toegelaten" beschouwd totdat het tegendeel werd bewezen
dus zonder bouwland, maar vooral bosrijk gebied, => ik vervang de alep pine brf in droge toiletten door hardhouten brf, met een even zwak methanogeen vermogen, maar niet remmend, en ik "shit" om verse organische stof te vinden !!!!!

bedankt voor je informatie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/09/13, 22:38

dus voor droog toilet en methanisatie zou zaagsel met stro moeten worden vervangen?

probleemstro neemt veel meer ruimte in dan zaagsel voor hetzelfde absorptievermogen

Moet het stro worden verpletterd om iets moois te maken zoals zaagsel?

of vermaal allerlei dingen zoals dode bladeren of gedroogd gras, zonder te zetten wat uit het naaldhout komt

Ik hou niet van droog toilet: ik vind dat de goede oude spoelbeurt goed werkt, zelfs gevoed door vies water dat niet langer iets anders kon dienen, zoals een waterafvoerapparaat wassen

Ik denk dat wat in de was aanwezig is, de methanizer niet schaadt, om het te controleren?

het probleem van de eenvoudige spoeling is om te verdunnen met veel water, maar het is niet noodzakelijk een probleem als men de methanizer ook met andere droger
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 08/09/13, 09:18

Je legt indirect je vinger op een ander punt: normaal gesproken is een vergister een "pap", zoals dikke soep, die we schudden ...

Ik denk dat naast de ballast die het hout zal vormen, de zwaluwstaart een ander probleem zal hebben, namelijk dat het "product" te droog zal zijn ...

Ik moet het controleren, maar het lijkt erop dat onze vergister werkt met een lading 5% MS (droge stof).

Ook hier is het gezond verstand: boven een bepaalde concentratie van droge stof werken de bacteriën niet meer! Dit is de reden waarom de jam wordt bewaard (concentratie door koken + suiker), of de pasta van fruit, terwijl de vruchten zeer snel zouden ontleden.

Dus ik denk dat in de staat, zijn "product":

a) zal nauwelijks anaëroob zijn: hoe de lucht verdrijven? Ten eerste zijn er aërobe fermentaties, die al een deel van de organische stof "opeten" ...

b) zal niet of nauwelijks fermenteerbaar zijn (in de methanisatierichting); zelfs composteren zou een toevoer van water vereisen ...

Suaf tot "onvermijdelijk" een continu systeem, "oneindig gemengd": een tank met "slurry" (digestaat) waarin we continu de fermenteerbare organische stof introduceren, die vervolgens zou worden verteerd, gedeeltelijk vloeibaar gemaakt ... Maar zeer snel "bezwaard" door hout ...


Het rietje zou slechts één element uitwisselen: in een "oneindig gemengd" proces zou het worden verteerd en zou methaan vrijkomen. Wat inderdaad de situatie verandert.

[In de eenheid die ik elders heb beschreven, zijn we begonnen met een vergister vol digestaat verzameld in een ander station; het zat dus vol met pap; vervolgens op temperatuur - 38 ° - uis introductie van een redelijk stevig substraat = stro-mest; of kuilvoer of graszoden achteraf; daar werkt het, want we brengen deze nogal droge materialen in een "bad" van bacteriën; de spijsvertering maakt vezelig - cellulosemateriaal vloeibaar; het wordt daarom gehandhaafd; aan de ene kant de "tamelijk vaste" die naar binnen komt, aan de andere kant een vrij vloeibare digestaat-achtige "zeer dikke groentesoep" - die eruit komt; en hoger, gas!]
0 x
zwaluwstaart
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 25/01/09, 00:11




par zwaluwstaart » 08/09/13, 20:38

goedenavond

je legt interessante vragen op je vinger:

het lag voor de hand om geen fermentatie op "droge materialen" te proberen, maar ik had het over basismaterialen voor MO.

Voor droge toiletten leven we met regenwater:
geen put, geen boren, en vooral geen adduct-netwerk ...
=> verplicht droogtoilet en maandelijks verbruik = 2000L
En het vermijdt een kostbaar zuiveringssysteem en vervuild ongeveer tien M3-water met stretococcus faecalis in een put alle wateren!

Dus we deden dat grijs water, dat in 2 wordt behandeld anerobiques kleine reactoren in serie (1M3) vervolgens gewonnen door het pompen voor het besproeien van de moestuin, fruitbomen, en kan worden gebruikt voor het bevochtigen en de voorbereiding van MO fermenteren.
Zoals bepleit door Jean Pain, zou er zijn
mogelijkheid om een ​​"precuvée" te maken (soort 50L / week), bevochtiging van verschillende grondmaterialen (blad, stro, gras, droogtoilet, keukenafval, enz.) en homogenisatie met een snijmolen.
Voer vervolgens de vergister (semi-continu) met dit mengsel (gezeefde pap)
Vergeet niet dat de huidige jaarlijkse verbruik is tussen 21M3 en zou 50 en 100m3 Max CH4 Epure die zal overeenkomen met de methanisering over 1T fraiche MO / jaar
Het blijft met kleine middelen hanteerbaar ... (vermalen, homogeniseren, zuiveren, filtreren, zuiveren, enz.) Ik denk.

Ik heb al een bevredigende test gedaan naar droog toiletafval met pulp van eikenhout (maar ik heb de verhouding lignine / cellulose op het net nog niet gevonden, als je pijpen hebt!)


Om gekookte voorbereidingstesten (MO-gewicht / vol-soep) te maken om een ​​geschatte hoeveelheid vergistermachine te bepalen?
zwaluwstaart
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten