Explosie in een brandstofmagazijn

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 12/12/05, 12:59

Waar mag ik daar spreken? ;) We zullen zien wie het is die commandeert :D Je bent buiten het onderwerp elders beperkt;)

Anders lijkt het erop dat het geen invloed heeft op het aanbod, zelfs niet voor luchthavens, die hun eigen reserves moeten hebben.

De:
http://www.boursier.com/vals/all/feed.asp?id=7840

ze zeggen dat het maximaal "slechts" 5% van de Britse reserves is, maar op een enkele site is het enorm, denk ik, het is nog steeds geweldig in het Verenigd Koninkrijk.

Tegenwoordig rookt het nog steeds enorm, maar het is veel duidelijker (waterdampen), ik stuurde foto's naar Econologie.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/12/05, 13:03

Voor Rulian:

Ah, ik was me bewust van Iran ... maar het idee van het citaat in € Ik vind het goed (het zal voeten maken met Amerikaanse arrogantie) het is zeker een klein nieuws waard, maar als het nog steeds een effect is aankondiging van hun president, het zal niet zo snel gebeuren (het is gewoon een beetje gek ...). Je hebt bronnen die dit "gerucht" bevestigen (precieze url alstublieft)

Voor Lau:

1) olie doodt veel meer directe sterfgevallen dan kernenergie per jaar in de wereld ... Greenpeace en ecologische verenigingen zijn echter meer anti-nucleair dan anti-olie ... Het is een feit dat ik nooit heb begrepen. .. :?

2) Dan is de 3e wereldoorlog al aan de gang ... het is een economische oorlog ok maar niet alleen: kijk naar het aantal conflicten in de wereld van vandaag ... uiteraard is het vooral onder de armen ...
Ik heb ook nooit begrepen hoe een hongerige Afrikaan een AK47 zou kunnen hebben voor duizenden dollars (vaak meerdere jaren salaris in sommige landen ..) ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/12/05, 13:37

Hier zijn 2 foto's van Nono die hij vanmorgen exclusief voor jou heeft gemaakt :) :

Beeld

Beeld
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 12/12/05, 14:20

econology schreef:Voor Rulian:

Ah, ik was me bewust van Iran ... maar het idee van het citaat in € Ik vind het goed (het zal voeten maken met Amerikaanse arrogantie) het is zeker een klein nieuws waard, maar als het nog steeds een effect is aankondiging van hun president, het zal niet zo snel gebeuren (het is gewoon een beetje gek ...). Je hebt bronnen die dit "gerucht" bevestigen (precieze url alstublieft)


Verheug u niet, er is niets. Omdat zo'n nieuw confimée de Galliërs zeker zou laten gorgelen als ze de gedesillusioneerde mijn van de Amerikanen zouden zien, maar het is te vergeten dat we nauwelijks beter zijn dan zij, zowel voor arrogantie als voor olie. We zouden heel nederig zijn om oplossingen te bewaren en te zoeken. Omdat zo'n klap van de aan de macht zijnde baardmensen in Iran ons op de lange termijn net zo lang zou treffen.

Voor het "gerucht" betreft het de geplande maand voor de opening van de zogenaamde Iraanse oliebeurs. De rest wordt bevestigd door verschillende bronnen die ik heb gevonden, maar allemaal Engelstalig. Ik zal controleren of ik er geen in het Frans kan vinden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 12/12/05, 14:52

Ik was een spelbreker met Christophe :onheil: >

Maar zijn punt 1 beviel me niet, met een bewering / gerucht van een aanval zonder enige andere informatie (de Figaro waardig). Daarnaast zag ik het bijna als een aanmoediging om oliereserves aan te vallen.

Dat gezegd hebbende, zijn er inderdaad bedreigingen geweest van aanvallen op aardoliebronnen:
http://www.lemonde.fr/web/article/0,1-0 ... 630,0.html
Maar pas op dat je niet te geëxtrapoleerd bent

Ten slotte ben ik het met punt 2 eens :).

hier is NOnO
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 12/12/05, 15:00

Ik heb ook nooit begrepen hoe een hongerige Afrikaan voor duizenden dollars een AK47 in zijn hand zou kunnen hebben (in sommige landen vaak meerdere jaren salaris ...) ... [/ quote]


welkom

kijk goed naar het nieuws De AK47 is voorbij sinds een huurovereenkomst (50 dollar in tirana in pubs; zelfs de Albanezen willen meer, ze zijn niet geproduceerd sinds 75 of 76 jaar). : Cry:

nu hebben de jongens die hun huid verdedigen AK74 (500 € nieuw) en de anderen van ons of Israëlische spullen die gratis vallen van wie weet waar. :onheil:

In ieder geval wordt de mens altijd het eten onthouden om zichzelf te bewapenen en hoe meer honger hij heeft, hoe meer hij zichzelf bewapent.

Het is door mensen te voeden dat we ze kalmeren, niet door ze uit te hongeren : Twisted: ; maar een oorlog is zo goed voor bekrompenheid !!!!!

het enige dat vrede zal brengen is de implosie van het systeem, wanneer we allemaal arm genoeg zullen zijn om te stoppen met consumeren, maar ik vrees dat er nog een generatie of 2 zal zijn !!!
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/12/05, 15:16

Het lijkt mij dat de Chinese AK47's nog steeds worden vervaardigd, toch?

In 74 kwam de AK74, een klein plastic broertje en in 5.56 mm van de Ak47 die is gemaakt van hout en 7,62 mm ... volgens mijn herinneringen aan mijn Counter Strike-periode ...

Maar dit is verre van het onderwerp hiervan forum ! Dus stop.
0 x
bioman14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 26/11/05, 01:24




par bioman14 » 12/12/05, 16:50

econology schreef:
1) olie doodt veel meer directe sterfgevallen dan kernenergie per jaar in de wereld ... Greenpeace en ecologische verenigingen zijn echter meer anti-nucleair dan anti-olie ... Het is een feit dat ik nooit heb begrepen. .. :?



dito.
ik ben zeker beperkt van onderwerp, maar het is een groot probleem:
zoveel energie om tegen kernenergie te vechten en niet veel tegen fossielen, terwijl, zoals aangetoond door JM Jancovici, kernenergie de bron van nrj is die de minste bp (van alle soorten) heeft. en vooral dat fossielen veel meer mensen doden dan nucleaire.
we bespraken dit op oliomobiel, ik ben verbijsterd door zo'n onevenredigheid. Waarom vechten de meeste eco-activisten met zo'n virulentie tegen kernenergie ????? en bijna niets tegen fossielen?
0 x
als ik zeg een domheid, vertel me, maar vriendelijk en beleefd.
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6991
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 12/12/05, 16:53

Iran kondigde in september aan dat zijn oliemarkt in maart 2006 operationeel zou worden.
Het was al het idee van Saddam om zijn olie in €… te verkopen
China speelt met evenwicht met € en $; ze gebruikt het als een bedreiging voor de VS.
Iran heeft onlangs banden opgebouwd met Rusland en China; het is dichter bij Europa gekomen.
Het enige olieland met Rusland en Venezuela heeft geen Amerikaanse bases.

Een conflict tegen Iran zou een ramp zijn voor de Verenigde Staten, maar de ineenstorting van de $ (kolossale schuld die door de rest van de wereld wordt betaald) zou een ramp zijn.
Na diplomatieke aanvallen en "geruchten", een weigering van de Verenigde Naties om goed te keuren, zou het uitbreken van het conflict kunnen beginnen met de aanval op kerncentrales door een onfeilbaar bevriend land; leiden tot represailles kamikazes of gesimuleerd en vermomd met zijn partij Amerikaanse sterfgevallen, wat het openlijke conflict mogelijk zou maken (bekend scenario ...).
Iran heeft een tekort aan vindingrijkheid als antwoord, de VS die al in Irak in moeilijkheden zijn, terug naar de muur, zouden al hun nieuwe geheime wapens in de strijd gooien. Kortom een ​​mooie shit in perspectief: bekend tekort voor de landen, maar catastrofale vervuiling over de aarde die het niet nodig had…
Regressie van menselijke levensomstandigheden, ecologische rampen.

In Nexus n ° 39 juli-augustus 2005: Iran / Verenigde Staten - Zal de "oorlog tegen tirannie" plaatsvinden?
Richard Heinberg - MuseLetter ( http://www.museletter.com/ )
verklaart 9 pagina's, alle problemen op het spel staat.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/12/05, 16:57

bioman14 schreef:we bespraken dit op oliomobiel, ik ben verbijsterd door zo'n onevenredigheid. Waarom vechten de meeste eco-activisten met zo'n virulentie tegen kernenergie ????? en bijna niets tegen fossielen?


Het antwoord is "simpel": wie financiert naar uw mening deze grote ecologische groepen en de groene politieke partijen?

Het is aan ons om te laten zien dat een intelligentere ecologie mogelijk is !!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 180 gasten