EDF heeft wat moeite om de winter door te komen

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 245

Re: EDF heeft wat moeite om de winter door te komen




par n.Chr. 44 » 12/01/23, 22:48

Remundo schreef:
Exnihiloest schreef: 
Nou, misschien is het tijd om van onderwerp te veranderen:

                     EDF komt moeiteloos de winter door. Frankrijk is zelfs een energie-exporteur.

nu ja want het is erg mild en dat er nog een paar plantjes over zijn.


Misschien niet voor lang... : Roll:
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: EDF heeft wat moeite om de winter door te komen




par sicetaitsimple » 12/01/23, 23:15

SebastianL schreef:e]

- hij hoeft de gemeenschap niet te laten betalen voor zijn opslag, noch de winstgevendheid van kernenergie te verlagen. hiervoor kan hij zich gratis abonneren op een commercieel aanbod dat hem in contact brengt met EV- of andere laders. DimbaarCHRG en DimbaarINJ worden gevoed door het "transformator" knooppunt.....

Nou, je vliegt op een hoogte waar nog maar weinig mensen kunnen ademen....
In de praktijk voor een individu, is het al ingewikkeld om te kiezen tussen tarieven met bijvoorbeeld maximaal 6 verschillende horo-seizoenstarieven. Over het algemeen is het basis of HP / HC, soms WE-uren, ik heb ook een tarief gezien met "super-daluren" tussen 2 uur en 6 uur als ik het me goed herinner, Tempo met 6 verschillende tarieven in het jaar.
Dus uw ideeën met automatische vermindering van het opnamevermogen of beperking van PV-injectie volgens wat er op het netwerk gebeurt en dynamische prijsstelling, voor een individu, u kunt er een proefschrift van maken en het zal zeker interessant zijn om op een plank te zetten.
Dit soort optimalisatie betreft alleen zeer grote consumenten die middelen kunnen besteden aan dit soort marktactiviteiten.
0 x
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Re: EDF heeft wat moeite om de winter door te komen




par SebastiaanL » 12/01/23, 23:33

sicetaitsimple schreef:
SebastianL schreef:e]

- hij hoeft de gemeenschap niet te laten betalen voor zijn opslag, noch de winstgevendheid van kernenergie te verlagen. hiervoor kan hij zich gratis abonneren op een commercieel aanbod dat hem in contact brengt met EV- of andere laders. DimbaarCHRG en DimbaarINJ worden gevoed door het "transformator" knooppunt.....

Nou, je vliegt op een hoogte waar nog maar weinig mensen kunnen ademen....
In de praktijk voor een individu, is het al ingewikkeld om te kiezen tussen tarieven met bijvoorbeeld maximaal 6 verschillende horo-seizoenstarieven. Over het algemeen is het basis of HP / HC, soms WE-uren, ik heb ook een tarief gezien met "super-daluren" tussen 2 uur en 6 uur als ik het me goed herinner, Tempo met 6 verschillende tarieven in het jaar.
Dus uw ideeën met automatische vermindering van het opnamevermogen of beperking van PV-injectie volgens wat er op het netwerk gebeurt en dynamische prijsstelling, voor een individu, u kunt er een proefschrift van maken en het zal zeker interessant zijn om op een plank te zetten.
Dit soort optimalisatie betreft alleen zeer grote consumenten die middelen kunnen besteden aan dit soort marktactiviteiten.



Er is geen complicatie voor de gebruiker, waarom hebben we "uurpakketten"?
Simpelweg omdat de regels in de linky moeten worden geschreven omdat de communicatiesnelheid van de linky beperkt is.
Met my smart grid, wat nog een optie is, niet verplicht, hoeft de gebruiker zich alleen maar te abonneren op een abonnement waarvan de vaste prijs varieert afhankelijk van de prioriteit die hij wenst te hebben in "spannende" periodes. . Zodra hij zijn abonnement heeft, worden ook de commerciële regels voor on-the-fly wijziging direct in de link ingevoerd.
Daarna kunnen we ook niets doen (softwareontwikkeling is te moeilijk lol), en niet profiteren van hernieuwbare energie voor mobiliteit, collectief de gedeelde kosten van gasopslag dragen en betalen voor te dure openbare laadpalen, onvermijdelijk onder effectief
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: EDF heeft wat moeite om de winter door te komen




par sicetaitsimple » 13/01/23, 00:26

SebastianL schreef:Er is geen complicatie voor de gebruiker, waarom hebben we "uurpakketten"?

Om te weten op welk tijdstip of op welke dag de tarieven veranderen, en zo je verbruik enigszins geprogrammeerd te kunnen aanpassen natuurlijk! Ik weet het, het klinkt misschien eenvoudig, maar voor de gemiddelde persoon is het meestal genoeg.
0 x
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Re: EDF heeft wat moeite om de winter door te komen




par SebastiaanL » 13/01/23, 00:58

sicetaitsimple schreef:
SebastianL schreef:Er is geen complicatie voor de gebruiker, waarom hebben we "uurpakketten"?

Om te weten op welk tijdstip of op welke dag de tarieven veranderen, en zo je verbruik enigszins geprogrammeerd te kunnen aanpassen natuurlijk! Ik weet het, het klinkt misschien eenvoudig, maar voor de gemiddelde persoon is het meestal genoeg.


Absoluut, als de gebruiker gerustgesteld moet worden, kiest hij voor het klassieke uurtarief, maar een goed geïnformeerde gebruiker zal gemakkelijk begrijpen dat dynamische prijzen hem gemiddeld minder zullen kosten omdat hij zijn warmwatertank, zijn EV met gelijkwaardige batterij zal hebben gewaardeerd en dat zijn leverancier zal hem een ​​betere gemiddelde prijs kunnen geven.

Het ergste is dat het voldoende is om samen met ons een linky-oplossing te ontwikkelen en een generieke oplossing te publiceren waarin deze standaard wordt beschreven, zodat deze door heel Europa verspreidt, wat de productiegaten voor de Franse nucleaire industrie die in de basis kan werken aanzienlijk zal verkleinen.
Het is euro-compatibele tijd om deze dodelijke Europese Commissie vrij te laten, wiens enige succes het produceren van een technische standaard voor de USB-poort was.
Zelfs met een frexit zullen we doorgaan met het importeren en exporteren van elektriciteit, dus we kunnen net zo goed profiteren van deze liberalisering van het rte-netwerk om uit de klauwen van edf te komen, dat alleen op korte termijn geïnteresseerd is; als het goed gaat met de enr, verkoop ik minder centrales en elektriciteit, wat helemaal stom is
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: EDF heeft wat moeite om de winter door te komen




par sicetaitsimple » 13/01/23, 12:12

SebastianL schreef:en dat zijn leverancier hem een ​​betere gemiddelde prijs kan geven.

Het is volledig theoretisch, want het logische gevolg van uw diagram is dat de genoemde leverancier een aanbod heeft dat voornamelijk is gebaseerd op kortetermijnaankopen tegen de "marktprijs", en niet een meer klassiek aanbod op basis van stapelcontracten (en/of eigen productie). met min of meer lange termijn aangevuld met een minderheidsaandeel aankopen tegen de "marktprijs".
Ik laat je je voorstellen hoe het de afgelopen maanden zou zijn geweest voor iemand die een contract zou hebben getekend zoals het contract dat jij voorstelt....
0 x
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Re: EDF heeft wat moeite om de winter door te komen




par SebastiaanL » 13/01/23, 18:25

sicetaitsimple schreef:
SebastianL schreef:en dat zijn leverancier hem een ​​betere gemiddelde prijs kan geven.

Het is volledig theoretisch, want het logische gevolg van uw diagram is dat de genoemde leverancier een aanbod heeft dat voornamelijk is gebaseerd op kortetermijnaankopen tegen de "marktprijs", en niet een meer klassiek aanbod op basis van stapelcontracten (en/of eigen productie). met min of meer lange termijn aangevuld met een minderheidsaandeel aankopen tegen de "marktprijs".
Ik laat je je voorstellen hoe het de afgelopen maanden zou zijn geweest voor iemand die een contract zou hebben getekend zoals het contract dat jij voorstelt....


Het is waar dat deze marktprijs een puinhoop is: zoals Fabien Gay het goed heeft beschreven, verkopen we alle elektriciteit voor dezelfde prijs, dus het is onmogelijk om opslag te waarderen. het is een tijdje geleden dat ik deze afwijking heb opgemerkt, aan de ene kant zegt iedereen dat we niet weten hoe we elektriciteit moeten opslaan, maar zelfs door te ontdekken dat we de oplossing niet kunnen financieren via de marktprijs!


Ik denk dat dynamische prijsstelling de enige manier is om de waarde van opslag opnieuw te creëren, en bij uitbreiding de waardering van een beheersbare elektriciteitsbron. Met mijn smart grid is het de klant die beslist tegen welke prijs hij ermee instemt om op te slaan, deze beslissingsbevoegdheid zal de prijs van hernieuwbare energiebronnen verlagen wanneer ze voor een meerderheid van weinig nut zijn, terwijl het vandaag tegen een marktprijs wordt geïnjecteerd met systematische klantgoedkeuring om elektriciteit te kopen.
Toen we met EDF gebruik maakten van de daluren, leek het iedereen logisch dat EDF zijn prijs zou verlagen om opslag 's nachts te stimuleren.
Zolang we niet dezelfde logica hebben met ENR, willen we niet in fase met het weer opslaan en zullen we onze toevlucht moeten nemen tot massale back-up

Voor de prijsstelling op het niveau van mijn "smartgrid" moet ik er nog even over nadenken.
Op het eerste gezicht en waarschijnlijk de eenvoudigste, zal ik een dagelijks kwh-tarief van de klant zien, maar direct geïndexeerd op de 2 variabelen dimmINJ en dimmCHRG om de prikkel op te bouwen om in fase met het weer te consumeren. Linky zou een verbruiksindex hebben, geteld in "dagelijkse" kwh en de leverancier zou zijn kinderen in de operatie kunnen terugvinden.
5 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: EDF heeft wat moeite om de winter door te komen




par Remundo » 13/01/23, 18:52

Ik ben niet erg communist, maar deze meneer GAY heeft helemaal gelijk.
3 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: EDF heeft wat moeite om de winter door te komen




par sicetaitsimple » 13/01/23, 19:07

SebastianL schreef:Het klopt dat het een mooie bende is deze marktprijs:


Je bent heel aardig, maar op een gegeven moment moet je een zekere samenhang vinden op het niveau van het complete systeem, "jouw" smart grid is maar een baksteen.
Het economische model van "uw" smart grid kan alleen werken op basis van substantiële en zich herhalende korte termijn afwijkingen in marktprijzen.
Dus het is niet nodig om over "leuke shit" te praten, ofwel hebben we een zeer korte termijn marginale prijs die wordt bepaald door een beurs die, misschien onvolmaakt, een prijs bepaalt die het resultaat is van vraag en aanbod op een bepaald moment, of we keren terug naar monopolistische systemen waar het de door de Staat gereguleerde monopolie-exploitant is die zegt wat de juiste prijs is voor geleverde elektriciteit op zo'n dag en in zo'n tijd van het jaar.
0 x
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Re: EDF heeft wat moeite om de winter door te komen




par SebastiaanL » 13/01/23, 19:55

sicetaitsimple schreef:
SebastianL schreef:Het klopt dat het een mooie bende is deze marktprijs:


Je bent heel aardig, maar op een gegeven moment moet je een zekere samenhang vinden op het niveau van het complete systeem, "jouw" smart grid is maar een baksteen.
Het economische model van "uw" smart grid kan alleen werken op basis van substantiële en zich herhalende korte termijn afwijkingen in marktprijzen.
Dus het is niet nodig om over "leuke shit" te praten, ofwel hebben we een zeer korte termijn marginale prijs die wordt bepaald door een beurs die, misschien onvolmaakt, een prijs bepaalt die het resultaat is van vraag en aanbod op een bepaald moment, of we keren terug naar monopolistische systemen waar het de door de Staat gereguleerde monopolie-exploitant is die zegt wat de juiste prijs is voor geleverde elektriciteit op zo'n dag en in zo'n tijd van het jaar.


Het subtiele verschil is dat voor injectie in het netwerk een "vrijwillige" tegenpartij van de klant nodig is, wat een reële marktprijs oplevert.
Natuurlijk zal de marktprijs zeer grote verschillen maken, maar dit komt door de niet-correlatie van natuurlijk gebruik met dat van het ENR-weer.
Het enige doel van my smartgrid is de best mogelijke toewijzing van client-opslag, waar de meeste toegevoegde waarde is en om de back-upkosten te verlagen.
Over het algemeen is het een economie voor de eindgebruiker.
Als we erin slagen ervoor te zorgen dat de VE + ENR gedurende 24 uur zelfvoorzienend zijn, betekent dat ook dat EDF in onderling overleg 24 uur per dag contracten kan sluiten met industriëlen, omdat het minder behoefte en interesse zal hebben om met tussenpozen de ENR's. Het zal een soepele basis van ondersteuning bieden en zal met zijn industriëlen een vergoeding kunnen overeenkomen.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot], Remundo, sicetaitsimple en 149 gasten