Verborgen wasmachine verbruik

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Verbruik verborgen wasmachine




par Leo Maximus » 11/12/22, 23:37

izentrop schreef:
Leo Maximus schreef:Een oude schijfmeter meet in VA
Niet in kWh.
De mijne meet 4 Wh/lap. Momenteel aangesloten op mijn warmtepomp, voltooit hij één omwenteling in 10 seconden, wat overeenkomt met een vermogen van 1440 W.
Het is de linky die de schijnbare kracht geeft. Het vermogen kan worden gemeten door het knipperen van de LED aan de voorzijde te controleren, wat overeenkomt met één Wh per flits.
Leo Maximus schreef:De Linky heeft het spel veranderd omdat het rekening houdt met de arbeidsfactor.
Weet je het zeker?
Een opmerking: de sector is vandaag 230 volt. De oude meters staan ​​op 220.
Het maakt niet uit, voor hetzelfde vermogen vloeit er minder stroom, voor de klant verandert er niets. Bij ENR's varieert de spanning de hele tijd.
En hij draaide nog steeds een beetje, ook al waren alle stekkers uit het stopcontact, dus er waren elektrische lekken, ook al was de installatie nieuw.
VMC, SWW, verwarming (circulatiepomp), infrarooddetectoren ... er zijn nog steeds verbruikers die niet op het stopcontact zijn aangesloten.

Precies, ik bedoelde dat de Linky rekening houdt met de arbeidsfactor door deze te rectificeren naar 1. Dus 1kVA = 1kWh. Het geeft de schijnbare kracht goed weer. Opeens dacht ik dat mijn verbruik in kWh zou stijgen met de Linky maar nee, het is flink gedaald.

Er zijn veel elektrische lekken in mijn huis, ALLE apparaten zijn losgekoppeld, de blauwe meterschijf draaide heel langzaam maar hij draaide. Dit lage verbruik komt bovenop dat van de toestellen die ik op stand-by laat staan. Ten tijde van de blauwe meter werd de differentiële stroomonderbreker (ik specificeer) vrij vaak geactiveerd, nu helemaal niet met de Linky. Waarom ? Mysterie. Ik klaag helemaal niet over de Linky, hij is nooit gestruikeld.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13721
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Verbruik verborgen wasmachine




par izentrop » 12/12/22, 01:17

Leo Maximus schreef:Ten tijde van de blauwe meter werd de differentiële stroomonderbreker (ik specificeer) vrij vaak geactiveerd, nu helemaal niet met de Linky. Waarom ? Mysterie. Ik klaag helemaal niet over de Linky, hij is nooit gestruikeld.
Normaal als je hetzelfde abonnement hebt gehouden. Het lijkt erop dat ze een grotere veiligheidsmarge hebben geboden voordat ze gingen snijden, ik had de triggercurve gepost verwarming-isolatie/linky-is-meer-nauwkeurig-t15610-10.html#p353603
1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Verbruik verborgen wasmachine




par Macro » 12/12/22, 09:26

Idem met mij... Het is de goede oude magnetotherm die opstijgt lang voordat de linky...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Verbruik verborgen wasmachine




par Leo Maximus » 12/12/22, 12:22

izentrop schreef:
Leo Maximus schreef:Ten tijde van de blauwe meter werd de differentiële stroomonderbreker (ik specificeer) vrij vaak geactiveerd, nu helemaal niet met de Linky. Waarom ? Mysterie. Ik klaag helemaal niet over de Linky, hij is nooit gestruikeld.
Normaal als je hetzelfde abonnement hebt gehouden. Het lijkt erop dat ze een grotere veiligheidsmarge hebben geboden voordat ze gingen snijden, ik had de triggercurve gepost verwarming-isolatie/linky-is-meer-nauwkeurig-t15610-10.html#p353603

Ik bevestig dat ik hetzelfde abonnement heb behouden, na enige aarzeling... maar geen probleem met de Linky.

Dat verklaart voor mij niet het trippen van de differentieelschakelaar van de tijd van de blauwe meter. Er zat condens in de CMV, maar deze is niet geaard. De elektricien (een vakman) heeft de aarde van het elektrisch paneel aangesloten op de gasleiding, maar het lijkt mij dat dit verboden is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peter
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 363
Inschrijving: 25/10/23, 13:51
x 20

Opnieuw:




par Peter » 01/11/23, 00:54

iso14000 schreef:uw MAL (wasmachine) is niet verboden.
In Europa moet het voldoen aan de "laagspanningsrichtlijn", waarvan het bewijs wordt geleverd door het voldoen aan een norm.

Naleving van deze richtlijn toont aan dat u bij een eerste storing (breuk in de aardverbinding, breuk in een geleider, overstroming) geen enkel elektrisch, mechanisch of thermisch risico loopt.

...


Pfft!
De normen zijn bedoeld om verkoop toe te staan ​​en ellende te verbergen...
Veiligheid zal een voorwendsel zijn en altijd blijven... net als COVID en het verlies van vrijheden,
en binnenkort terrorisme en verlies van privacy...

Aan de normen voldoen betekent een goede imbeciel zijn.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 145-gasten