Steve Jobs is dood. Apple in rouw. Welke toekomst?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/10/11, 02:13

Zelfs niet, het komt uit de laboratoria van Xerox

Obamot heeft het citaat dat ik hierboven plaatste niet gelezen:
In tegenstelling tot de legende, de muis is niet uitgevonden bij PARC maar, bijna 10 jaar eerder, bij het Stanford Research Institute door Douglas Engelbart.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Xerox_PARC

Elke uitvinding heeft een zeer lange en complexe geschiedenis met essentiële voorlopers die vaak vergeten worden, zelfs voor de Nobelprijzen!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 18/10/11, 07:16

: Cheesy: Dankjewel...! het is omdat ik dacht dat ik al wist dat ik niet las!

:schok: ...je leert me iets. Aan de andere kant merkte ik daar op dat de essentie van "Lisa" (wat de voorloper was en Mac 128, 512, 1M, 2M... zal worden), namelijk de grafische interface, "WYSIWYG", met de iconen, en andere vervolgkeuzemenu's, enz. waren van Xerox, wat hen betreft.

Dus daar gingen de rivierproeven van die tijd over.

De truc van Jobs was vooral om ons te laten geloven dat de Mac "anders" was (campagne "Denk anders"). Als het in het begin een beetje was, was het toen niet meer. We hebben heel snel alle tekortkomingen van computers gevonden:
— "ingebouwde veroudering" (zowel software als hardware);
— een gesloten markt (die paradoxaal genoeg altijd meer gevangen is geweest dan de wereld van contant geld, en dat nog steeds is...)
— Het principe van licenties, wat inhoudt dat je nooit echt de eigenaar van iets bent (aangezien deze licenties, zowel software met het besturingssysteem, als hardware met de daarvoor bestemde machines => onderhevig zijn aan voorwaarden). Dat was aanvankelijk minder het geval, aangezien de Mac de grote promotor van freeware was geweest.
— De grote paradox is dat het besturingssysteem a) dat in het begin gratis was, daarna betaald werd b) dat in het begin generalistisch was, vervolgens toegewijd werd aan de machine waarop het moest draaien (en niet op de andere, hoe volledig vergelijkbaar) enz.

Kortom, de Mac was en is vooral een valstrik geworden voor c..s, die meer betaalden voor hardware met meer restrictief gebruik, waardoor we dachten dat de winst "gemak in het gebruik" zou zijn (relatief hypothetisch, aangezien het betrekking had op op bepaalde punten, terwijl andere meer "op slot" waren.

Waar het een beetje walgelijk is, is dat het op de fondsen van liefhebbers was die "meer vrijheid" eisten, dat er een restrictiever besturingssysteem werd gebouwd, waar je niet langer de eigenaar van niets bent, en in de nabije toekomst zelfs meer van JOUW GEGEVENS, met cloudcomputing.

Het is aan ons om onze vinger niet in deze versnelling te steken (maar het zal heel moeilijk zijn om weerstand te bieden... Of zelfs onmogelijk)... En dit, zowel in de pec-wereld als in de mac... :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 18/10/11, 13:02

Obamot schreef:
Did67 schreef:... De muis, oké, komt van Mac ...

...Zelfs niet, het komt uit de laboratoria van Xerox. Oké... ze hadden het niet op de markt gebracht, maar toch...

Voor de rest zijn we het blijkbaar allemaal eens ;)


Goed. Ik droomde nog een beetje.

Ik geef toe dat ik geen Applemaniac ben, ook al droom ik ervan een Airbook te hebben, alleen voor de dunne en designkant (maar ultrabooks komen van Asus, Samsung...). Dat heb ik dus niet onderzocht.

Ik betreur het ook, en ik vergat het in mijn vorige post, dat Apple - dus Jobs - meer handhaafde dan anderen consumentisme via de "kijk" vraag veroudering. Zie de woede op de nieuwe Iphone 4S!!! Wat meer? Hoeveel perfect functionele iPhones in de prullenbak of in een hoek? Met welke voetafdruk op planeet aarde??? En zelfs daarbuiten, een combinatie van ongelukkige mensen omdat ze in grote moeilijkheden verkeren, zich verminderd voelen, verleid door diefstal???? Kortom, welk samenlevingsmodel achter Apple - Jobs????? Dit is mijn kreet!

Dus we kunnen niet "econologisch" zijn voor Jobs.

Dus we kunnen hem hier niet fatsoenlijk verafgoden forum !

Ik heb ook niet geschreven dat het een monster was.

Ik wilde gewoon de omringende afgoderij "beperken" (ik spreek in het algemeen, op de media, niet specifiek hier) ...

Ik zie dat we met een aantal zijn en dat stelt me ​​gerust.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 18/10/11, 13:09

Obamot schreef::

Waar het een beetje walgelijk is, is dat het op de fondsen van liefhebbers was die "meer vrijheid" eisten, dat er een restrictiever besturingssysteem werd gebouwd, waar je niet langer de eigenaar van niets bent, en in de nabije toekomst zelfs meer van JOUW GEGEVENS, met cloudcomputing.

:onheil:


Het spijt me, maar als ik dit lees komt er een gedachte bij me op die ik zal proberen te vergeten: het was toch niet Hitler???
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 18/10/11, 22:17

...ok ik vervang "afschuwelijk"Met"buitensporig"!

Hoewel geen van deze kwalificaties verwijst naar het trieste personage dat u citeert. :schok:

Let op, ik denk vaak aan de cumulatieve tijd die wordt verspild door de valkuilen van computers, en uiteindelijk zijn dat veel verloren levens - in "manjaren" - om te proberen "de tool te beheersen", in plaats van meer tijd te besteden "om iets te doen ermee" ... aan de andere kant dwingt niemand ons om een ​​computer te kopen en te gebruiken, met een appel in onze keel of niet ... : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14970
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4366

Re: Steve Jobs is dood. Appel in rouw. Welke toekomst?




par GuyGadeboisTheBack » 24/01/21, 22:20

Ik ga terug naar het onderwerp om er geen te maken en dan... is het een beetje het antwoord op de vraag van de tekst...

Opstand in een fabriek die Apple-producten maakt in India

Zoals je weet produceert Apple steeds meer iPhones in India. Aanvankelijk was het om te ontsnappen aan de belastingheffing die in dit land van kracht is. Daarna breidde het bedrijf de productie daar uit om redenen van lagere personeelskosten en om te ontsnappen aan de handelsoorlog tussen de Verenigde Staten en China.
Afgelopen weekend was de iPhone-fabriek in Bangalore, eigendom van Wistron, het doelwit van plunderingen door boze arbeiders. Die laatste zou al maanden niet betaald zijn terwijl alle salarissen fors verlaagd zijn.

Apple heeft aangekondigd afgezanten van Cupertino opdracht te geven ter plekke om dit en vooral de oorzaken die tot dergelijke problemen hebben geleid, te onderzoeken.

[Update] Nieuwe informatie vertelt ons dat de iPhone-productielocatie van Wistron in India op grote schaal de (zachte) arbeidsregels aan zijn laars lapt door werknemers te weinig te betalen, hen te onderwerpen aan zeer variabele uren en onaanvaardbare arbeidsomstandigheden op te leggen.
Bovendien was er een duidelijk gebrek aan toezicht op de werknemers.
Het zal enige tijd duren om de verantwoordelijkheden vast te stellen, hoewel de CEO van Wistron zijn volledige medewerking aan het lopende onderzoek heeft aangekondigd.
Maar ook de lokale autoriteiten lijken op dit niveau medeplichtig te zijn omdat ze een snelle hervatting van het werk willen, uit angst dat deze fabrieken definitief zullen worden verlaten.

https://macbidouille.com/news/2020/12/1 ... le-en-inde

Arme klootzakken! : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Steve Jobs is dood. Appel in rouw. Welke toekomst?




par Macro » 25/01/21, 09:10

Alles is verknald..

Een doos die meer technologie in een telefoon kan stoppen dan wat NASA nodig had om jongens naar de maan te sturen...

Kan een fabriek niet goed beheren...

Terwijl ze voor de prijs van een telefoon de leider kunnen corrumperen die gezond is, die de politie zal sturen om de slaven te zoeken om ze manu militari weer aan het werk te zetten....
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
laten we sparen
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 24/09/20, 15:51

Re: Steve Jobs is dood. Appel in rouw. Welke toekomst?




par laten we sparen » 25/01/21, 10:02

Hallo, triest om te zeggen inderdaad! maar ik denk niet dat Apple het enige bedrijf is dat werk gedaan krijgt in landen als India. Het is al jammer om werk te laten exporteren, dus er is werkloosheid, maar ook om kinderen en volwassenen voor een schijntje te laten werken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Steve Jobs is dood. Appel in rouw. Welke toekomst?




par Macro » 25/01/21, 10:19

"Als je denkt... Dat het genoeg zou zijn als mensen ze niet meer kopen om ze niet meer te verkopen!"
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 100-gasten