LED-lampen en polystyreen platen

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Roboc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 13/10/11, 09:37




par Roboc » 14/10/11, 12:04

Het is niet geruststellend :schok:

Wat betreft de muren, a priori geen pb van vochtigheid gerelateerd aan de buitenkant. Ik woon al 6 jaar in dit huis en er is nog nooit een "lek" geweest gekoppeld aan een waterinlaat van buitenaf. Het huis is geheel omgeven door een terras en de aarde onder het terras is erg droog en supercompact (de graafmachine had moeite met graven : Cry: )

Aan de andere kant heb ik al condensatie opgemerkt, vooral de laatste dagen, toen de micrograafmachine op de bodem stond met 2 arbeiders die constant 40 ton grond aan het ruimen waren. :schok:

De VMC is vochtgevoelig. De kern van dit onderwerp is dat we evenveel meningen hebben als mensen, ook de bogen (!). Ik zag er 4 voor de kelder en geen enkele gaf me dezelfde oplossingen, zelfs als ze het niet eens waren.

Dedeleco, ik denk dat je doelt op het dauwpunt.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 14/10/11, 13:50

Het is meer dan een hint, het is het leidende principe dat alles in de wetenschappelijke natuurkunde in werkelijkheid conditioneert, zoals ik heb uitgelegd en wat een bitch is gezien de grote variaties in T van de verschillende onderdelen, muur, vloer, lucht van buiten en van binnen!!!

Willekeurige meningen van pro's of pseudo-pro's hebben geen betekenis of geloofwaardigheid!!
Lees en begrijp wat ik hier en op andere berichten met wikipedia-referenties heb geschreven en begrijp het goed!!

De zomer staat tegenover de winter omdat T van de aarde < T buitenlucht in de zomer met sterke condensatie van warmere buitenlucht op koude muren en vloeren en omgekeerd in de winter als het koud is!!!

Neem dus thermometers mee, anders merk je het helemaal verkeerd!!!

De aarde is altijd in ieder geval een beetje vochtig en door te roeren komt er veel meer vocht vrij!!

Voor uw probleem moet u goed nadenken, de oplossing verandert volledig tussen T van aarde < T buitenlucht en het tegenovergestelde, aangezien de VMC buitenlucht binnenbrengt die in het eerste geval condenseert op de koude muur en verdampt in het tweede geval!!!

Dus vraag de profs om helder te denken als natuurkundigen, anders vergissingen!!
Als ze geen onderscheid maken tussen de twee gevallen die ik aanduid, hebben ze het helemaal mis!!!
De profs hebben vaak nog nooit een cursus gehad op wat ik aangeef!!!

Naast de isolatie hebben de muren andere temperaturen dan die zonder isolatie die zorgvuldig moeten worden berekend met de thermische geleidbaarheid en waarmee rekening moet worden gehouden!!

Het is echt moeilijk, want zelfs een of twee graden verschil is genoeg om nat of droog te worden, afhankelijk van je zintuigen!!
Bovendien is het omgekeerd tussen dag en nacht en het weer tussen zomer, winter, herfst, lente, enz..
De kale aarde is altijd een beetje vochtig, zelfs goed gedraineerd en droog als het je lijkt, en dit fenomeen van herhaalde verdamping en condensatie in de aarde veroorzaakt vocht dat kan verschijnen op droge, ogenschijnlijk droge grond, wanneer deze bedekt is. !!! Ook al is de grondwaterspiegel tientallen meters diep!! Door dit fenomeen kunnen planten bij droog weer leven, zelfs op goed doorlatende grond!!
0 x
Roboc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 13/10/11, 09:37




par Roboc » 18/10/11, 16:16

Anders op een ander forum Er wordt mij aangeboden om LED-downlights te plaatsen.

Wat denk je ? Wordt het minder warm?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/10/11, 16:25

Geen wonder, voor LED's, met vergelijkbare verlichting, vergelijkbaar vermogen en dus qua warmte die moet worden afgevoerd.
0 x
Roboc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 13/10/11, 09:37




par Roboc » 18/10/11, 16:37

Anders vond ik dit soort verlichting, maar ik weet niet zeker of het prettig is. De vraag is: hoeveel heb ik nodig om mijn kamer te verlichten?

http://www.lumitronix.fr/LED-lampes-clairage/LED-panel-ultraslim/Panneau-LED-ultra-mince-blanc-chaud-90-LED-30-x-30cm-18W.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 18/10/11, 17:35

robok schreef:Anders vond ik dit soort verlichting, maar ik weet niet zeker of het prettig is. De vraag is: hoeveel heb ik nodig om mijn kamer te verlichten?
Het hangt af van de grootte van de kamer...

In principe kun je ervan uitgaan dat een paneel maar liefst 6 of 7 Xanlite xXx 48 LED's verlicht, maar het is natuurlijk makkelijker om de verlichting te verdelen door de Xanlites uit elkaar te plaatsen...

robok schreef:een led-paneel adres
Het is erg mooi (afgezien van de prijs :schok:), maar je moet de (omvangrijke!) voeding ergens plaatsen... en misschien zelfs afkoelen?
0 x
Roboc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 13/10/11, 09:37




par Roboc » 18/10/11, 18:05

De belangrijkste te verlichten ruimte bestaat uit twee delen: het ene is 7m20 bij 3m30 en het andere 2m10 bij 3m70.

Dit alles met een plafond van 2m20. Dus ik weet niet of het plaatsen van een van deze panelen in het midden van de kamer voldoende licht zou geven.

Deze is goedkoper http://www.ledmania.fr/138-dalle-led-sp60x60.html

Voor eten denk ik dat het voor mij minder pb zal opleveren. Je moet de maat van de aansluitdraden zien, anders kan ik genoeg ruimte vrijmaken zodat het blokje niet warm wordt (nou ik hoop het... of ik wanhoop)
Dernière édition par Roboc de 18 / 10 / 11, 18: 18, 3 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 18/10/11, 18:09

Gezien de lengte denk ik dat een enkel paneel onvoldoende zou zijn, vooral omdat de hoogte vrij beperkt is.
0 x
Roboc
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 13/10/11, 09:37




par Roboc » 18/10/11, 19:07

Niemand weet het? Behalve in kantoren.

Als ik naar de foto's op de lumitronix-site kijk, merk ik dat ze er veel per m² zetten...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/10/11, 23:52

Lees de definitie van eenheden op:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Lux_%28unit%C3%A9%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Lux
Het hangt allemaal af van de gewenste kwaliteit van het licht voor welke activiteit!!!
In vol direct zonlicht hebben we meer dan 100000 lux buiten!!
In een goed verlichte ruimte 300 lux
Gemiddeld 100 lux
en te zien en te lezen met een beetje moeite 20 tot 50 Lux zoals ik nu doe!!

Het overwogen panel:
http://www.lumitronix.fr/LED-lampes-cla ... m-18W.html
van 18W naar 72Lumen/Watt geeft 18x72=1296lumen wat 100lux geeft over 13m2 en 167 lux gemiddeld in de tweede kamer van 7,77m2, maar slechts 54 lumen in de eerste van 23,76m2 en dus een beetje onvoldoende tenzij we niet maar de helft gebruiken of een derde van de kamer op een tafel waar je goed moet kunnen kijken maar nergens anders???

Naar mijn mening werkt het met één paneel per kamer of zelfs 2 indien nodig in de grote om duidelijk te zien (althans met mijn oude ogen op een 40W-computer).

Dit paneel warmt niet erg op vanwege zijn grote oppervlak van 30 bij 30cm voor 18W, ofwel 200W/m2, wat het plafond ongeveer 10 tot 20°C zal verwarmen, afhankelijk van natuurlijke convectie, maar het is verkeerd om te zeggen dat het niet opwarmt!!!

Het warmt niet op zoals een gloeilamp (200°C) maar een klein beetje, wat betekent dat als de convectieventilatie te veel wordt afgesneden, het genoeg zal opwarmen om de levensduur van deze LED's te verkorten!!!

De tweede plaat:
http://www.ledmania.fr/138-dalle-led-sp60x60.html
van 60x60cm geeft 3500 lumen of 4500 afhankelijk van het tekstgedeelte, voor 60W en geeft dus iets meer energie uit per lumen, maar is per lumen veel goedkoper en kan in werkelijkheid korter zijn ??????????
Op de site lijkt de presentatie minder serieus dan voor de eerste?

Je moet het in werking zien om er zeker van te zijn dat je van het licht houdt dat soms te metaalachtig, wit of warm wit is.
Pas op voor de goedkoopste van veel slechtere kwaliteit die vaak snel sterft zoals in een loterij!!!

Als ik naar de foto's op de lumitronix-site kijk, merk ik dat ze er veel per m² zetten...

Ze lichten heel fel op om meer te verkopen!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten