Welke lamp energiebesparing E14 voor een gang?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 27/01/07, 11:40

Mettero schreef:familie balie ..


Wat is het? Naar mijn mening is er altijd een manier om de fitting van een lamp te veranderen ... tenzij deze zichtbaar is ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 27/01/07, 18:25

Bucheron zei:

Weed ....
Heb je vaak "neonlichten" in een huis gezien?


Dus bij mij geeft het:

1 X 36 watt in de wasruimte
4 X 36 watt in mijn werkplaats
1 X 36 watt in mijn kantoor
2 X 36 watt in het kantoor van mijn zoon
3 X 36 watt in de keuken
1 X 36 watt in de badkamer

mijn vrouw gaat nooit naar haar kantoor, dat meer op een bibliotheek lijkt: gloeiing.
idem naar de kelder
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 27/01/07, 19:58

elephant schreef:
Het spijt me, maar het toepassingsgebied van de "eco" lampen is beperkt en ze halen niet de output van een goede oude fluorescentielamp met armatuur, ballast en al en al ..., met name pcq is een deel van de stroom verliest in de lamp. Bij een buis kun je een reflector plaatsen (dit kan het plafond zelf zijn) om het meeste uit de stroom van de lamp te halen.

(het is de zoon van de man die de TL-straatverlichtingsbuis ontwikkelde die oplicht bij -20 ° C in 1948 die je vertelt)

wat betreft de lampen van led, ik denk dat het debat over hun echte prestaties nog steeds open is, je bent goed geplaatst om te weten.

energiebesparing: ja
stroomreductie: nee!

Hallo Olifant,
Qaund u zegt stroomreductie, hoeveel schat u deze stroom in lux?
(staat van aan te geven maatregelen).

Voor houthakker en christophe.
keuken 1 x36W (gemeten 45W met PM230)
trap 1 x 22w (gemeten 32W met PM230)
badkamer 1x 13W (gemeten 37W met PM230 :schok: )
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 27/01/07, 20:12

elephant schreef:[...]
3 X 36 watt in de keuken [...]
Wat is het punt? In mijn keuken heb ik een 20W CFL ...

Begrijp ik daarom niet wanneer u zegt dat de buizen beter presteren?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Lux Pro
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 11/03/07, 19:16

TL-buis




par Lux Pro » 11/03/07, 19:26

Het is waar dat als u fluorescentielampen met feromagnetische voorschakelapparaten gebruikt, choke ... het verbruik voor een 58 Watt ongeveer 70 Watt is. Bij elektronische voorschakelapparaten daalt het verbruik onder 34 Watt.
Een compacte fluorescentielamp met een output "Lichtrendement (lumen / watt) van 40 tot 87, een buis van 64 tot 103 dus beter.
Er is slechts één lamp die echt een verschil kan maken in verwarmingstijd 0 seconden, in vermogen 23 Watt, in energieverbruik, in levensduur 44.000 uur 's avonds 40 jaar 3 uur per dag.
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2

Re: TL-buis




par delnoram » 12/03/07, 17:11

Lux Pro schreef:Er is slechts één lamp die echt een verschil kan maken in verwarmingstijd 0 seconden, in vermogen 23 Watt, in energieverbruik, in levensduur 44.000 uur 's avonds 40 jaar 3 uur per dag.


Ik denk dat dit de inductielamp is?

Weinig of niet bekend bij individuen Ik had alleen gehoord dat deze lamp bestond, een onderwerp om te volgen.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Lux Pro
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 11/03/07, 19:16




par Lux Pro » 12/03/07, 21:14

Ja, de lampen bestaan ​​en ik heb zojuist een meting gedaan, ze verbruiken zelfs minder dan het aangegeven vermogen. Ik ben hier niet om te adverteren "omdat ik een professional ben" maar inductielampen zijn echt ecologisch in alle opzichten ... te lange levensduur waarschijnlijk voor de geïnteresseerde zeer grote fabrikanten.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 95-gasten