elektrische Enigma

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
tessa
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 22/07/13, 19:47




par tessa » 22/07/13, 19:51

goedenavond
beschrijf uw installatie en die van uw buurman
type teller
nominale stroom van de stroomonderbreker, leeftijd van de stroomonderbreker

heb je PV

heeft u in uw directe omgeving een grote verbruiker van energie, lasser, bakker

gebeurt dit elke dag? en de WIJ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: Elektrische puzzel




par Hic » 22/07/13, 19:53

steph10100 schreef:Hallo, ik ben nieuw bij de forum, dus ik weet niet of mijn bericht op de juiste plaats staat.

Hoe dan ook, hier is het enigma dat ik op dit moment thuis heb: ik woon in een vrijstaand huis en het is al een tijdje geleden dat het fenomeen zich voordeed, maar het was sporadisch en we hebben het ermee gedaan. Maar sinds 10 dagen werd het echt raar. De elektrische meter struikelde tegelijkertijd bij mijn huis en bij de buurman aan de overkant. Wat nog bizarder is, is dat het op zeer specifieke tijden gebeurt: 11h55 en 1h25 (een interval van 10h30 precies tussen de 2). en het is precies gesynchroniseerd met de buurman. We hebben het huis gekocht voor 6 maanden en de buren vertellen ons dat de problemen begonnen toen onze voorgangers werkten vóór de verkoop.

Ik heb contact opgenomen met EDF om het probleem aan hen uit te leggen. Ze zijn categorisch: dit betreft hen niet en verwijst ons naar onze persoonlijke elektrische installaties. Het is waar dat we niet strikt in overeenstemming zijn met de huidige normen (geen differentiële isolerende delen van het circuit, neutraal gemeenschappelijk voor het hele circuit), maar de installatie is anders behoorlijk goed.

Dus hier zijn mijn 2-puzzels:
- stroomonderbrekers die gelijktijdig tussen 2-huizen doorsnijden en waarvan niets elektrisch lijkt te linken
- dit gebeurt elke dag op een vast tijdstip en 2 maal per dag gedurende 10 dagen.

Heeft iemand een oplossing?

Dank u bij voorbaat

Hallo steph10100
wat is het schema?
het is geen verlichting.
"de track" om te graven !!!

de buurman aan de overkant?
er zouden 2 rijen huizen in doorlopende,
gescheiden door een straat?
zou je andere buren hebben?
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 23/07/13, 07:48

Andre schreef:Dag

Controleer de hoofdneutrale verbinding
Dit kan afkomstig zijn van de externe leverancier van het huis, vooral als het om twee verschillende huizen gaat.

voer een test uit met een weerstand in een fase- en aardstroomaansluiting om te zien met welke waarde het differentieel de stroomonderbreker naar beneden haalt.

Open het luscircuit van de aardlekschakelaar drastischer tijdelijk om te zien of het probleem blijft bestaan.

Raak niet overstuur van de belangrijkste differentiële stroomonderbrekers. Veel landen hebben dit systeem niet (de nulleider is geaard) en er is geen elektrocutie meer ..

Andre


+1

Dit soort bizarre mislukking kan (maar het is geen zekerheid) uit een neutrale pauze komen.
De vaste tijdsopnamen die overeenkomen met een grote consument van een andere abonnee die automatisch op vaste tijden vertrekt.
Probeer de "neutraal naar aarde" spanning te meten en vast te leggen (uw aarde moet goed zijn), dit kan een goede indicator zijn.
Normaal is deze spanning nul of dicht bij 0, maar met een neutrale onderbreking bevinden we ons in zwevende neutraal, en deze spanning wordt dan significant en fluctuerend, afhankelijk van de verdeling van de belasting op de 3-fasen van het netwerk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/07/13, 09:48

een onderbreking in neutraal bij edf blaast de stroomonderbreker niet, maar levert willekeurige spanning op in plaats van de 220: zeker nog meer zeker minder en apparaten doorbranden!

dit soort fouten is een grote verantwoordelijkheid van het edf!

sluit een voltmeter aan tussen aarde en nul en plaats deze op een duidelijk zichtbare plaats

als er vaak meer dan 10 V is, is dit een teken van een defect in het erdf-netwerk!

als er nog 0,00 V is, is het te mooi en eerder een teken van een kortsluiting tussen nulleider en aarde: precies wat de stroomonderbrekers van 2 kan samenblazen die hetzelfde defect hebben
0 x
jessle
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 107
Inschrijving: 27/10/07, 23:08




par jessle » 23/07/13, 09:51

Hebt u het dubbele van de prijs piek piekuren?
Welke weiden minuten storingen overeen met uur bereikt.

Als dat zo is op zoek naar elektrische boilers aan de zijkant als er één is.
0 x
steph10100
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 22/07/13, 03:24




par steph10100 » 24/07/13, 23:53

Hallo lieve vrienden van forum, het is mij een genoegen u vanavond te schrijven. Gisteren was de hel, ik kon niet eens reageren op de forum. Ik weet niet wat het was, misschien tijdens het onweer of de regen, in elk geval zou het elke 10 minuten breken, en hetzelfde met de buurman. Ik heb er de hele nacht niet naar geslapen. Terloops konden we verifiëren dat de buurman zijn daluren dicht bij de rusturen had. inderdaad, mijn buurman die alleen tegelijkertijd struikelt als ik, bevindt zich op het bereik 01h30 07h30 en 12h 14h.

En op het moment dat ik volledig wanhoopte, begon mijn vrouw alle lonten een voor een te openen totdat we bijna niets meer thuis hadden. Dat had ik al gedaan, maar ik had de stopcontacten in de woonkamer niet aangepakt. En o wonder, ik denk dat we het gevonden hebben: de hoofdaansluiting in de woonkamer waar de tv is aangesloten, het bewakingssysteem, de doos enz ... we hebben alles met een verlengkabel verbonden aan een andere zekering (goed gedaan) naar mijn vrouw lol). En sindsdien breekt het altijd af met de buurman maar niet langer met ons.

We zullen ontdekken hoe dit circuit is verbonden met de buren, maar wat een opluchting !!! Ik leef mee met de buurman en gaf hem advies om zijn boiler uit te zetten om te kijken. We zullen de resultaten morgen zien. Toen hij dat al deed, struikelde hij blijkbaar niet elke 10-minuten meer ... Wordt vervolgd

In ieder geval hartelijk dank aan jullie allemaal. We zijn al stiller. Ik hou je op de hoogte van de resultaten van het onderzoek naar de verbinding tussen het huis 2 via het netwerk van verkooppunten van de show
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 25/07/13, 00:28

zodat we de hele informatie begrijpen en misschien de buurman adviseren:

wat blaast de stroomonderbreker precies op? een 500mA differentiaalstroomonderbreker of een 40mA differentiaalstroomonderbreker?

geef ook precies op wat u hebt losgekoppeld en wie het probleem heeft opgelost

we kunnen denken aan het vinden van een kortsluiting tussen neutraal en aarde in wat u verbrak

wanneer er een kortsluiting is tussen fase en aarde, springt het de eerste keer, wanneer er een kortsluiting is tussen nulleider en aarde, springt het alleen de dag of is er een kleine spanning op de nulleider

kleine truc om dit soort problemen op te sporen: maak een extensie met neutrale fase-inversie tussen de mannelijke plug en de vrouwelijke plug: koppel alle apparaten achtereenvolgens los om ze met deze extensie te verbinden: het apparaat met de standaard zal opblazen zonder wacht op neutrale fout

speciaal wantrouwen voor bliksemafleiders en andere overspanningsbeveiliging die geen kortsluiting kunnen veroorzaken maar een grote aardlekstroom

de kortsluiting tussen nulleider en aarde is niet de enige verklaring: het kan ook een anti-overspanningskast zijn die stroom naar de aarde lekt in geval van overspanning ... en de overspanning veroorzaakt degenen die dezelfde soort overspanningsbeveiliging

Als het echt een grote overspanning is, is het normaal dat de anti-overspanningskast de stroomonderbreker doorblaast, dit is zijn functie! beter te blazen dan te grillen

Dus de vraag waar we een antwoord op moeten geven: EDF overspanning en anti-overspanningsstekker die zijn werk doet, EDF is fout

kortsluiting tussen nulleider en aarde die opblaast wanneer er een paar volt te hoog is op de nulleider: het is uw kortsluiting die fout is en de spanning in nulleider onthult alleen de fout

wantrouwen met de stekkerdoos: soms valt het van binnen uiteen en verdwijnt de kortsluiting wanneer we het verplaatsen: we moeten ze schudden en als het geluid binnen maakt, is er een fout

nog een tirade tegen de absurde voorschriften die schroeven plaatsen die niet kunnen worden gedemonteerd om te voorkomen dat wordt gecontroleerd wat er aan de hand is in deze dozen met meerdere bussen ... vaak gehaast door Chinezen in een haast
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Elektrische puzzel




par izentrop » 18/11/19, 01:18

GuyGadebois schreef:
sicetaitsimple schreef:
GuyGadebois schreef:Een korte vraag: mijn gecombineerde zonne- / elektrische verwarming valt vaak uit, vooral als het regent. Ik vermoed een "slecht land". Wat denk je? Bij voorbaat dank.
Kun je je systeem wat beter omschrijven, een gemengd "solar / elektrisch" systeem is nog erg vaag .....
https://www.sonnenkraft.com/fr//solaire-thermique/compact.html
Als het regent, is het daarom de elektrische weerstand die het water verwarmt.
Welke stroomonderbreker blaast? het kan een isolatiefout zijn, een stroomonderbreker met een te correcte waarde die thermisch uitschakelt. Als dit de algemene stroomonderbreker is, moet u mogelijk upgraden naar een hoger abonnementsbereik. :?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten