LED-verlichting op gespannen kabels

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: LED-verlichting op gespannen kabels




par izentrop » 09/02/16, 22:58

chatelot16 schreef:om het rendement te berekenen is het dus essentieel om het vermogen te meten, bijvoorbeeld met een verbruiksmeter op het stopcontact
Dit is absoluut niet gegarandeerd met een gedegradeerde arbeidsfactor of capacitieve voedingen. Je hebt echte RMS nodig met een grote bandbreedte zoals een netwerkanalysator die de huid van de billen waard is :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: LED-verlichting op gespannen kabels




par chatelot16 » 09/02/16, 23:12

rms-meting heeft alleen zin om stroom of spanning afzonderlijk te meten

om vermogen te meten, moet je de stroomspanning in realtime vermenigvuldigen ... en de kleine energiemeters op het stopcontact doen het redelijk goed, ongeveer net zo goed als de elektriciteitsmeter, dus je kunt het gebruiken om de prestaties van het apparaat te meten

als we twijfelen kunnen we ook met de digitale oscilloscoop de stroom en de spanning meten en de berekeningen doen... maar zolang energiemeter op stopcontact en edf meter het eens zijn vind ik het goed
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: LED-verlichting op gespannen kabels




par izentrop » 09/02/16, 23:40

De meeste low-power 230 V LED's hebben een capacitieve voeding. Heb je dit type lamp wel eens gemeten met een energiemeter? Beeld

U noemde 22khz-voeding, kent u de PWM?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: LED-verlichting op gespannen kabels




par chatelot16 » 10/02/16, 00:02

zo'n energiemeter meet correct 220v condensatorlampen: ik heb geen aberratie gezien

maar de 220V led lampen met condensator hebben een groot minpunt! de condensator dient als parasietendetector: hij werkt goed met een sinusvormige 220V, maar als er parasieten zijn door het schakelen van grote apparaten, stuurt de condensator alles in de mond van de LED's, en ze zijn solide, ze kleuren een beetje dicht : wat als eerste doorbrandt is de weerstand in serie met de condensator... deze weerstand warmt niet op bij een sinusvormige voeding, maar brandt door bij herhaalde transiënten

als ik het heb over led in 24V AC heeft dat niets te maken want het is een speciaal led circuit dus zonder storing van buitenaf

Ik zie het verband niet met pwm
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: LED-verlichting op gespannen kabels




par Grelinette » 10/02/16, 17:27

Sorry dat ik mijn vraag (over leds) in dit onderwerp plaats, maar ik kon niet vinden hoe ik een nieuw onderwerp in het nieuwe onderwerp kon maken forum ! ...
Ik wil positielichten toevoegen aan elke kant van een grote dieplader, evenals in de hoeken om 's nachts beter zichtbaar te zijn en het manoeuvreren te vergemakkelijken. Ik dacht eraan om LED's te plaatsen die minder verbruiken en a priori langer meegaan dan de gebruikelijke zeer kwetsbare gloeilampen met permanente valse contacten.
A priori zal ik elke LED op de contacten moeten solderen, omdat ze zeker niet ontworpen zullen zijn om zich aan te passen aan de houders voor conventionele aanhangerlampen.
Maar is het mogelijk om leds te plaatsen, en waar vind je 12 volt leds die geschikt zijn voor dit soort gebruik?
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: LED-verlichting op gespannen kabels




par Gaston » 10/02/16, 17:32

Je kunt nu overal leds vinden om autolampen te vervangen... en ze passen goed in stopcontacten : Mrgreen:

Ik heb het op de site gekocht www.ledperf.com, maar het is niet de enige (verre van dat)
0 x
Ce!
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 07/02/16, 15:16

Re: LED-verlichting op gespannen kabels




par Ce! » 10/02/16, 17:53

Nauwelijks een dag zonder overleg met de forum de berichten stroomden binnen! Dus ik voel me verloren!!!!

izentrop schreef:Verander je plannen maar, twee hellingen van 5 X 50 W zijn meer dan genoeg om 40 m² te verlichten, dat is al 4500 lumen

Als je het hebt over 5x50 W, heb je het dan over halogenen?? Omdat ik toegeef dat ik echt voor LED's wil gaan! Maar als het mijn woonkamer niet genoeg opfleurt, moet je het me meteen vertellen!!! ;-)

Samenvattend zou het maken van een "kit" met spots op uitgerekte LED-kabels er als volgt uitzien:
- Ik kies voor een transformator van dit type: https://www.econologie.com/shop/aliment ... p-227.html (noch te groot, noch te klein om mijn baan van stroom te voorzien)
- Ik voeg kabels toe
2,5 mm² kabel.jpg
Kabel 2,5mm².jpg (5.02 KiB) 3999 keer bekeken

- Ik neem 8 plekken
Vlekken.jpg
Spots.jpg (10.33 KiB) 3999 keer bekeken

- en 8 led-lampen die goed passen (5W)!
De turn wordt gespeeld om mijn eerste set van 8 spots op gestrekte kabels te vormen? of ontbreken er elementen om alles te laten werken?? Zeg het me als ik het mis heb!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: LED-verlichting op gespannen kabels




par Christophe » 10/02/16, 18:02

Dit! schreef:Nauwelijks een dag zonder overleg met de forum de berichten stroomden binnen! Dus ik voel me verloren!!!!


Maar nee, nee, dat hoeft niet :)

Tip: gebruik de configureerbare notificaties op je profiel om je wat minder verloren te voelen (geldt ook voor alle andere leden)
0 x
Ce!
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 07/02/16, 15:16

Re: LED-verlichting op gespannen kabels




par Ce! » 10/02/16, 18:14

Bedankt voor de tip !!!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: LED-verlichting op gespannen kabels




par izentrop » 10/02/16, 22:02

Dit! schreef:Samenvattend zou het maken van een "kit" met spots op uitgerekte LED-kabels er als volgt uitzien:
- Ik kies voor een transformator van dit type: https://www.econologie.com/shop/aliment ... p-227.html (noch te groot, noch te klein om mijn baan van stroom te voorzien)
- Ik voeg kabels toe
2,5 mm² kabel.jpg

- Ik neem 8 plekken
Vlekken.jpg

- en 8 led-lampen die goed passen (5W)!
De turn wordt gespeeld om mijn eerste set van 8 spots op gestrekte kabels te vormen? of ontbreken er elementen om alles te laten werken?? Zeg het me als ik het mis heb!
Hallo, ik had het inderdaad mis, ik dacht aan 5 X 5 W.
Om erachter te komen of er iets ontbreekt, moet je Paulmann bellen.
Aan de uiteinden van de kabels moeten steunen en elektrische aansluitingen zijn.
Ik kan de foto's niet zienhun site (rotte stroom).

De hoek van de bundel van deze lampen is 30°, voor 450 lm heb je 525 lux op de grond, dat komt overeen met zeer goede verlichting ;)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 239-gasten