Willy FURTER Constructions

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 23/01/16, 21:22

Onderwerp-update
Willy FURTER schreef:Goedemorgen.
De verschillende crises, olie- en economische crises, hebben de spelers in de vastgoedbouw bewust gemaakt van de noodzakelijke besparingen op huisvesting, om deze minder energie-intensief te maken.
Ze hebben het ook mogelijk gemaakt om mensen bewust te maken van het verdwijnen van de traagheid van de muren, veroorzaakt door moderne bouwmethoden, in zijn rol van thermische schokdemper, zowel tegen de kou als tegen de hitte.

Voormalig fabrikant van speciale machines, ik heb het patent aangevraagd voor een concept dat het mogelijk maakt om, ongeacht de constructiemethode van de habitats, thermische matrassen op te nemen:
-Ze beschermen tegen thermische schokken, zomer en winter, terwijl ze zonnecalorieën kunnen recupereren.
- Het verwarmen of koelen van een woning mogelijk maken, geruisloos en zonder de atmosfeer te verstoren.

Ik bied alle woningbouwers en -verbouwers de mogelijkheid om een ​​marketinglicentie te verwerven voor dit gepatenteerde concept, in ruil voor hun steun aan de crowdfundingcampagne.
http://www.kisskissbankbank.com/constru ... ref=recent


Remundo schreef:Het Franse patent van Willy FURTER:
http://bases-brevets.inpi.fr/en/documen ... 99203.html


Gerelateerd onderwerp: https://www.econologie.com/forums/isoler-des ... t8971.html
0 x
Beeld
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:




par izentrop » 24/01/16, 09:29

Hallo,
Potentiële fabrikanten laten zich niet voor de gek houden:Herinnering van het CSTB over de certificering van dunne isolatoren
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 24/01/16, 11:03

Ik heb de documenten bekeken die zo vriendelijk zijn verstrekt door Remundo en het lijkt erop dat het belangrijkste stuk, of de "claims", een eerste claim heeft (de belangrijkste, de anderen zijn er normaal gesproken alleen om het te vergrendelen en alle vormen van gebruik die eruit kunnen voortvloeien te overwegen) zonder waarde, aangezien er niets origineels wordt geclaimd, alleen de mogelijkheid om gebouwen te prefabriceren met verschillende materialen:

1) Bouwwijze van een woning, met het kenmerk dat deze bestaat uit een frame (2), gemaakt van hout, metaal of composietmaterialen.

Dus zelfs als deze "uitvinding" briljant was, wat ik meer dan betwijfel, zou de inconsistente formulering van de claims het gemakkelijk maken om het proces te kopiëren, zonder dat het voor de auteur mogelijk is om zijn rechten te doen gelden. Voor een rechtbank zou het gemakkelijk zijn om een ​​mogelijke verdediging van dit octrooi tegen te gaan door het simpelweg te laten annuleren wegens gebrek aan nieuwheid of inventiviteit.
Ik leg wat meer uit voor het misverstand en degenen die de subtiele mysteries van het industriële eigendomsrecht niet kennen: wat de waarde van uw uitvinding ook is, wat door de rechters zal worden onderzocht, is de belangrijkste claim of "princeps", de rol van de " afhankelijke" claims zullen zijn om de straffen in geval van overtreding op hun niveau te verhogen; maar als u de kern van uw uitvinding in deze ondergeschikte claims plaatst, heeft het document geen enkele juridische beschermingswaarde meer.
Dernière édition par Ahmed de 24 / 01 / 16, 11: 21, 1 keer bewerkt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 24/01/16, 11:16

Hier is het vervolg...
Willy FURTER schreef:Hallo aan de moderators die mijn 2 vorige berichten hebben vergrendeld.
Niet alleen de tanks zijn septisch.
Je gaf me geen tijd om op kritiek te reageren.
Ik wil het nog steeds doen

Praten is nuttig zolang het serieus wordt genomen.
Hier zijn enkele verifieerbare en onbetwistbare elementen.
In 2005 heb ik het patent aangevraagd: Thermische regulatie door muren
Met dit concept heb ik een huis ontworpen
In 2008 ontmoette ik Patrick BOURDONCLE van 12300 FIRMI
Oprichting van het bedrijf PATWIL
Bouw van een T4-prototypewoning van 90 m2 volgens het gepatenteerde principe op de muren, de rest traditioneel gebouwd.
Gelegen in GOUTRENS, tussen AURILLAC en RODEZ, twee van de koudste steden in Zuid-Frankrijk, verbruikte het vanaf het eerste bouwjaar € 2 aan verwarming en airconditioning.
Patrick BOURDONCLE richtte THERMOPLUS CONSTRUCTIONS op, dat € 700.000 van de EIB ontving voor de industriële constructie van muren
Het is CMiste geïnstalleerd en gebouwd onder CONSTRUCTIONS 3000.
We gingen op goede voet uit elkaar omdat hij niet verder wilde gaan met de ontwikkeling van een full house.
Dit is wat ik momenteel doe met het patent dat in 2012 is aangevraagd.
Ik ben ervan overtuigd dat:
- 20 tot 25 jaar in de schulden gaan om een ​​woning te verwerven
- angst voor werkloosheid, ziekte, om leningen terug te betalen;
- angst voor branden, aardbevingen en stormen;
- daarnaast stookkosten betalen;
- ramen en deuren niet meer kunnen openen vanwege de VMC;
is niet de oplossing, terwijl:
- met een paar klikken kunt u snel de gewenste habitat verkrijgen;
- gezond en veilig leven mogelijk maken;
- bevrijd van financiële beperkingen en zorgen over de toekomst.
Dit is de dynamiek die ik wil creëren.
Ik heb niet de doordrenkte wetenschap, maar de geest FAIT CON.
Ik hou niet van technische doodlopende wegen.
Ik heb een industriële ervaring waardoor ik andere oplossingen kan overwegen dan die momenteel worden gebruikt.
Veel speciale machines en concepten hebben mijn industriële carrière gekenmerkt, een daarvan zorgde ervoor dat ik in het WORLD BOOK OF INVENTIONS van 1993 verscheen.
Het is nu aan jou om mij te vergezellen in plaats van gratis kritiek te leveren.
De toekomst en het welzijn van onze kinderen staan ​​op het spel.
Als je er geen interesse in ziet, jammer, dan ga ik solo verder.
oprecht


De heer FURTER evenals de forumers, gebruik dit draadje om te reageren.

Merci.

Remundo voor matiging
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 24/01/16, 11:35

izentrop schreef:Hallo,
Potentiële fabrikanten laten zich niet voor de gek houden:Herinnering van het CSTB over de certificering van dunne isolatoren

Ik heb net de topo gelezen.

Het probleem is complex omdat de CSTB alles probeert terug te brengen tot een thermische weerstand.

Dunne reflecterende producten hebben echter nog een andere werking: stralend door infrarood te reflecteren.

We kunnen dus niet alles vereenvoudigen tot een thermische weerstand... of anders wordt deze thermische weerstand VARIABEL omdat het afhangt van de temperatuur van het hete gedeelte (en ja!).

afgezien van deze normatieve aardigheden, is het duidelijk dat infraroodreflectie gunstig is voor energiebesparing.

Het bestrijden van warmteverlies is ideaal
1) Warmtegeleiding blokkeren
2) Stuur zoveel mogelijk infrarood terug naar de warmwaterbronnen die ze hebben uitgezonden.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 24/01/16, 11:50

Ahmed schreef:Ik heb de documenten bekeken die zo vriendelijk zijn verstrekt door Remundo en het lijkt erop dat het belangrijkste stuk, of de "claims", een eerste claim heeft (de belangrijkste, de anderen zijn er normaal gesproken alleen om het te vergrendelen en alle vormen van gebruik die eruit kunnen voortvloeien te overwegen) zonder waarde, aangezien er niets origineels wordt geclaimd, alleen de mogelijkheid om gebouwen te prefabriceren met verschillende materialen:

1) Bouwwijze van een woning, met het kenmerk dat deze bestaat uit een frame (2), gemaakt van hout, metaal of composietmaterialen.

Dus zelfs als deze "uitvinding" briljant was, wat ik meer dan betwijfel, zou de inconsistente formulering van de claims het gemakkelijk maken om het proces te kopiëren, zonder dat het voor de auteur mogelijk is om zijn rechten te doen gelden. Voor een rechtbank zou het gemakkelijk zijn om een ​​mogelijke verdediging van dit octrooi tegen te gaan door het simpelweg te laten annuleren wegens gebrek aan nieuwheid of inventiviteit.
Ik leg wat meer uit voor het misverstand en degenen die de subtiele mysteries van het industriële eigendomsrecht niet kennen: wat de waarde van uw uitvinding ook is, wat door de rechters zal worden onderzocht, is de belangrijkste claim of "princeps", de rol van de " afhankelijke" claims zullen zijn om de straffen in geval van overtreding op hun niveau te verhogen; maar als u de kern van uw uitvinding in deze ondergeschikte claims plaatst, heeft het document geen enkele juridische beschermingswaarde meer.

Ik zou het in grote lijnen eens zijn met uw analyse.

maar het patent is slechts een klein aspect van de dingen. Er kunnen zeer goed opgestelde octrooien zijn die niet afdwingbaar zijn, en vice versa. Dus onderdruk een idee niet onder het voorwendsel dat het niet octrooieerbaar is.

Thermische ingenieurs weten heel goed wat ze moeten doen om soms isolerend te zijn: je hebt een luchtvacuüm nodig (en idealiter een vrai vacuüm, geen luchtspleten) en reflectoren om de IR terug te sturen.

Als de heer FURTER partners heeft om modelwoningen te vervaardigen, kan hij zijn idee onafhankelijk van enig patent op de markt brengen.

Hij kan ook (indien nodig...) een ander octrooi aanvragen dat zeer specifieke dingen van zijn uitvinding zal beschermen.

Het idee zou, als ik het goed begrepen heb, in de fabriek geprefabriceerde isolerende scheidingswanden zijn, met een metalen frame (gedeeltelijk).
0 x
Beeld
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:




par izentrop » 24/01/16, 12:15

Remundo schreef:
izentrop schreef:Hallo,
Potentiële fabrikanten laten zich niet voor de gek houden:Herinnering van het CSTB over de certificering van dunne isolatoren

Ik heb net de topo gelezen.

Het probleem is complex omdat de CSTB alles probeert terug te brengen tot een thermische weerstand.

Dunne reflecterende producten hebben echter nog een andere werking: stralend door infrarood te reflecteren.

We kunnen dus niet alles vereenvoudigen tot een thermische weerstand... of anders wordt deze thermische weerstand VARIABEL omdat het afhangt van de temperatuur van het hete gedeelte (en ja!).

afgezien van deze normatieve aardigheden, is het duidelijk dat infraroodreflectie gunstig is voor energiebesparing.
Op het eerste gezicht, maar in echte meting, wint convectie.
Enkele jaren geleden is door het CSTB een studie uitgevoerd waarin werd geconcludeerd dat bij dezelfde dikte een isolerend equivalent als glaswol zonder reflecterend materiaal hetzelfde resultaat gaf.

Ik kan de link niet vinden, maar het is de nauwe luchtspleet tussen 2 films die als een isolator fungeert en het kleinste gaatje is genoeg om alles te verpesten

Studies uitgevoerd in het kader van PREBAT6
laten zien dat bij koud weer en voor een installatie in
muur of dak, de thermische weerstand
maximaal een gewone PMR van 2 cm dikte
geassocieerd met twee aangrenzende afgesloten luchtspleten van
2cm minimale dikte per stuk, kan niet
groter zijn dan 2 m².K/W7
met technologieën
huidig. Deze thermische weerstand is equivalent
aan die van een gangbare standaardisolatie van 6 cm
ongeveer dik,

http://www.ademe.fr/sites/default/files ... r-2012.pdf

Meer dan 2 cm luchtspleet verhoogt de efficiëntie niet.

De coef R van het dak op het plan mag niet hoger zijn dan 2 ... ver van de RT2012 : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 24/01/16, 12:41

@ Remundo: Ik ben het volledig eens met uw opmerkingen: mijn punt viel binnen het kader van het octrooi, aangezien het ter discussie stond, maar ik fixeer me niet op dit puur juridische element.
Minstens 90% van de patenten is onvruchtbaar, zoals we hebben gezien vanwege een onhandige opstelling, of omdat ze geen echte toepassing hebben, of vanwege het onvermogen om te functioneren.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 24/01/16, 14:01

Oké, Ahmed, we zitten op dezelfde golflengte,

Voor Izentrop kan de convectie in de luchtspleten de zaken inderdaad volledig vervormen.

Daarom moeten luchtspleetproducten goed worden afgesloten. En toch, als de dikte van het blad belangrijk is, kunnen er interne wervelingen ontstaan...

De "boot" oplossing is om een ​​luchtschuim te creëren (zoals steenwol, glas, hout...).

Maar voor een bepaalde isolatiedikte, ongeacht de techniek, is het inbrengen van reflecterende films voordelig. Achteraf is de baten/kostenverhouding altijd discutabel.

Wat ervoor zorgde dat huizen heel lang slecht geïsoleerd waren, was dat de energie niet duur genoeg was.

Er zijn nu dingen aan het veranderen.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/01/16, 14:27

Ik ga een ander onderwerp openen over de exacte berekening van thermische isolatie omdat de berekening met thermische weerstand bij benadering is, en het is jammer om dit interessante onderwerp te verliezen in een crowdfunding-oproeponderwerp

alleen homogene en waterdichte isolatie heeft een constante thermische weerstand ongeacht de temperatuur en de wind

als we naar echte isolatie kijken, is het ingewikkelder, en zolang we geen exacte berekening maken, kunnen we niet optimaliseren door de verschillende lagen te vermenigvuldigen om te profiteren van de voordelen van elke techniek

er zit een zeker obscurantisme in bepaalde normen: we leggen onnauwkeurige berekeningsmethoden op en we verbergen de manoeuvre met normen waarvan reproductie en distributie verboden is
0 x

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten