Welk type houtkachel voor blokhut sandwich

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 14/04/07, 11:17

Begin zoals gezegd met het voorzien van een watercircuit, met radiatoren en/of vloerverwarming.
Daarna heb je de keuze voor de warmtegenerator, en voor de energieën.
Persoonlijk zou ik geneigd zijn om zonne-energie + pellets te zeggen, maar dit moet nog aan elk geval worden aangepast, afhankelijk van de mate van automatisering die nodig is en de mogelijkheden om brandstof te kopen.
0 x
Samuel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 13/04/07, 19:56
Plaats: hol




par Samuel » 14/04/07, 13:07

Hartelijk dank voor uw antwoord ..
gezien het oude ontwerp van het huis zou het watercircuit en de vloerverwarming te duur zijn denk ik.... begane grond misschien maar eigenlijk heb ik geen idee van de kosten??
zonder door te gaan wat zijn de andere oplossingen ..
Ik zat te denken om beneden een kachel te plaatsen, eentje boven, om boven beter te isoleren, de ramen te verwarmen en over te stappen op een zonneboiler??
Het is een slecht idee ??
za/
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 14/04/07, 18:12

isoleren, beglazing vervangen, ja, dat moet eerst gebeuren. Het benodigde verwarmingsvermogen wordt verminderd. En als je HEEL goed isoleert, heeft de warmte de tijd om zich te verspreiden en is 1 kachel uiteindelijk genoeg voor het hele huis.
Voor verwarming is de goedkoopste oplossing altijd de kachel, zowel qua initiële investering als qua brandstof. De nadelen zijn de reiniging en de voerplicht. Als je op vakantie wilt, moet je bij extreme kou iemand een vuurtje laten maken. Dit is de "handmatige" oplossing.
Er zijn kachels en houtkachels die de zonneboiler verwarmen, zelfs dat kan "handmatig" : Wink:

Het is aan jou om te zien of je de tijd en het verlangen hebt om er elke dag voor te zorgen. als u het niet zeker weet, plan dan dat ten minste één van de 2 apparaten in de automatische modus kan werken. Maar daar zullen het geen logs meer zijn.
0 x
Samuel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 13/04/07, 19:56
Plaats: hol




par Samuel » 14/04/07, 18:22

Bedankt Philippe voor je volledige antwoord...
Ik denk erover om de beglazing te vervangen en beter te isoleren, want het enige stenen huis...
Een fornuis beneden, een fornuis boven...
hoe breng je warmte over van kamer naar kamer? kunnen we het makkelijker maken?
wat denk je dat het budget van de kachel zou zijn voor elke kachel wetende dat elke verdieping ongeveer 90 m2 is en dat de tweede meer volume heeft dan de eerste... Nog beter isoleren van het huis zal minder zijn dan een recente aanbouw is daarom noodzakelijk zorg voor een iets krachtiger kachelvermogen??
bedankt voor je waardevolle advies
za/
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 14/04/07, 21:38

Nou, dat is precies het defect in de warmteverdeling door de lucht. Warmte gaat alleen van de ene kamer naar de andere door luchtcirculatie. Houd rekening met 2° verschil tussen de kamers wanneer de lucht door de deuren gaat.
Sommige inzethaarden hebben een systeem voor de distributie van warme lucht. Centraal geplaatst om de lengte van de kanalen te beperken, zal zo'n haard het hele huis kunnen verwarmen. Dit zou u in staat stellen om een ​​goedkoop, betrouwbaar en vereenvoudigd systeem te hebben.
Opgelet: sinds het begin van het jaar moeten kachels en inzethaarden een rendement van meer dan 70% hebben om in aanmerking te komen voor de belastingvermindering van 50%.
Wat mij betreft ben ik van mening dat een gelaste envelop noodzakelijk is. Dit is de garantie van een waterdicht apparaat over 20 jaar, wanneer de verbindingen van de gietijzeren assemblages zijn gebarsten. In Frankrijk heeft Deville enkele apparaten van dit type, Supra herziet zijn exemplaar om de opbrengsten te verbeteren die over het algemeen lager waren.
Aan de andere kant, een haard die houtblokken van 55 cm toelaat, stelt u in staat om slechts eenmaal het hout in stere te zagen in plaats van 2 keer.
Willekeurig zou ik zeggen dat je ongeveer 15 kW nodig hebt voor de 2 niveaus.
http://www.flamme-bleue.com/prdt.php?c=21&s=98&p=36
Ik heb de prijzen niet in gedachten, maar het moet rond de 1500 € exclusief belastingen zijn, plus de ventilator.
0 x
Samuel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 13/04/07, 19:56
Plaats: hol




par Samuel » 15/04/07, 01:15

Bedankt Filip
in mijn geval zou het te veel werk vergen om door een open haard met inbouwhaard te gaan, de open haard is verre van gecentreerd en gezien het ontwerp van het huis zou er te veel zijn om af te breken...
als je het over 15 KW hebt, heb je het dan over het hele huis??
wat dacht je van het plaatsen van een pan als:
http://www.flamme-bleue.com/prdt.php?c=22&s=90&p=390 geplaatst in de keuken
en nog een bovenaan die 2 grote aangrenzende kamers van elk 32 M2 zou verwarmen, maar daarom volledig dak hoog in de middengevel op 4 meter + 2 kamers van elk 12 met plafonds op 2,50
Ik zou het aan de noordkant plaatsen in de kamer van 32M2 die iets lager is (minus 1 M) in vergelijking met de andere..
wat denk je
Samuel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 15/04/07, 10:52

ja, 15kw was voor het hele huis.
Jammer, dan moet je het hout rooien en de as laten zakken...
Probeer een dubbelwandige kachel te kiezen, zoals deze:
http://www.flamme-bleue.com/prdt.php?c=22&s=90&p=386
zie de laatste regel "Foyer met dubbele wanden staal + gietijzer: lange levensduur". De prijs is niet hoger en na verloop van tijd zult u blij zijn dat u op dit kleine detail hebt gelet. wanneer uw buren de verbindingen van de gietijzeren plaatconstructies moeten vervangen, hoeft u zich de vraag niet te stellen.
Met kamers die zo hoog zijn, zal de hitte hoog oplopen. voorzien in een ventilator die deze hete lucht weer naar beneden stuurt?
En ik hoop dat je keuken groot is, anders gaat je vrouw koken : Wink: Om u een idee te geven van de kracht van deze kachels, onderhoudt een vriend een garage van 150 m² op 16° met een houthakker, zelfs als het vriest, en zonder te forceren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 15/04/07, 11:15

Een kleine opmerking terloops.
isoleren van binnenuit...


Ten koste van alles vermijden, tenzij je een kelder hebt die je kunt regelen
slapen.

Ik heb deze fout gemaakt, ik heb 5 cm mortel aangebracht
kunstmatige hydraulische kalk. , rijnzand en piepschuimkorrels
kosten. Thuis recept :P geïnspireerd door een op de markt gebracht product.
Het resultaat was boven al mijn verwachtingen.
Super comfortabel in de winter, zeer duidelijke daling van mijn
houtverbruik, ademend, klinkt niet hol wanneer
we raken de muur enz.. alleen geluk.Tot de zomerhitte.
Hier vertellen we onszelf dat we zijn vergeten dat het niet alleen winter is.
30 tot 40°C gemakkelijk in huis van juli tot augustus.

We moeten aan een klein detail denken, als we niet weten hoe we het moeten evacueren
warmte geproduceerd in huis in de zomer hebben we een groot probleem.
Per warmteproducent zijn er de bewoners, de tv en anderen
apparaten, lampen, pc etc... Het belang van muren
moeilijk is dat ze een thermische traagheid mogelijk maken.
zodra de muren van binnenuit geïsoleerd zijn, verliezen we dit beroemde thermische vliegwiel
en het is al minder comfortabel.

Ik ben inmiddels verhuisd naar een huis met hele dikke muren
steen Ik dek gewoon de muren af ​​en geniet ervan
van deze verfrissende koelte in de zomer en een temperatuur
zeer gelijkmatig het hele jaar door.Ik hou van de hitte in de winter, I
verwarmd tot gemiddeld 25°C met behulp van een houtkachel
en een inzetstuk (die wordt vervangen door een ander ds 2-fornuis
dagen).
0 x
Samuel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 13/04/07, 19:56
Plaats: hol




par Samuel » 15/04/07, 11:54

Philip,

Bedankt voor je advies en je link.
voor de keuken is het 12 m2 maar het staat volledig open naar de eetkamer die zelf open staat naar de woonkamer...
dus het is ok voor mijn vrouw :D en dan sta ik ook nog eens veel in de keuken...dus voor mij is het ook goed...
dus het doel zal zijn om de warmte goed te verdelen voor de eerste verdieping ... ik ga plannen. Ik denk dat een grote kamer 2 of 3 niveaus zal hebben, omdat de twee naast elkaar gelegen kamers een ander niveau hebben. Ik ga ergens in mijn plannen een plek plannen voor verborgen houtopslag.

Konijn,

Ik ben het helemaal met je eens maar je moet toch op de een of andere manier isoleren als je alleen maar stenen muren hebt... naar buiten gaan..
hoe gaat het in je recente huis?
mijn muren zijn 60 cm in steen die alleen in aarde is samengevoegd...
een heel lelijke dikke buitenpleister op 3 van de 4 muren, maar als ik het verwijder, denk ik dat de muren erbij komen...
Wat raadt u aan?
hoe is je huis geïsoleerd?

het is in de zomer boven in huis warm, waarschijnlijk vanwege het dak dat warmte terugwint, maar het is draaglijk

bedankt voor je advies

Samuel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 15/04/07, 12:21

Persoonlijk heb ik van buitenaf geïsoleerd, met polystyreen platen en plastic gips versterkt met een glasvezelgaas.
Inderdaad, de thermische traagheid is er en we voelen het goed, en het isoleert goed.
ongemak, de muur ademt niet, en zelfs helemaal niet. vochtige ruimtes moeten goed worden geventileerd en ik ben altijd bang dat de muren gaan rotten. Als ik het opnieuw zou moeten doen, zou ik op zoek gaan naar een product als Lapin, maar dan om buiten aan te brengen, met nepstenen rond de ramen en deuren, om de originele stijl terug te brengen die in mijn huis is gewist. : Cry:
U kunt uw pleisterwerk verwijderen, de stenen een goede 2 cm terugvoegen met mortel en uw muur zal niet vallen, zelfs niet als het hard regent. zet er dan op wat je wilt. De binnenisolatie is een gruwel voor het bevestigen van meubels of schilderijen, daarom heb ik voor de buitenkant gekozen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 115-gasten