Advies op een schatting van fotovoltaïsche panelen

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 03/06/09, 10:47

gepruild ... toch niet eenvoudig; zowel technisch als juridisch :?
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 03/06/09, 13:04

Citro schreef:
Ik schaam me ook om het schadelijke systeem van subsidies binnen te gaan ...


Eerlijk gezegd, niet teveel. Om de volgende reden:

1) Belastingen, wij betalen ze (ik volg).

2) Als ik mezelf censureer, gaat dit geld encore plus in uitgaven die ik onderschrijf nog minder. Dus ja, ik 'profiteer' van de maatregelen van de overheid om mijn auto's op LPG te zetten (hoewel ik me ervan bewust ben dat dit geen 'pauze' is - ik, ik ben er; ik bewonder je omdat je meer geavanceerd; maar ik heb geen complex ten opzichte van 99% van de bevolking) of om mijn brandstofketel te vervangen door een pelletketel. of om een ​​CESI te plaatsen ...

3) Ik moet nog veel verbeteren ... Ik heb de radicale oplossing overwogen, mijn huis verkopen en herinvesteren in een bioklimatisch of passief huis of meixu gemaakt. En dan, hart, 56 jaar, deze nog niet eens af! Ik aarzel! Geen aanstoot aan Christophe, zij zou PV hebben! Zonder complex altijd ...

4) Net als jij, wanhoop ik soms dat ik er niet in slaag mijn kinderen "beter op te voeden" ... maar ik ga onvermoeibaar door. En soms, oh wonder, als ik het niet meer kon geloven, zijn ze hypergevoelig ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 03/06/09, 14:43

Schaam je niet zo voor subsidies:

1) ze komen ongeveer overeen met de belasting die uw installatie zou beïnvloeden (in uw hoofd en in die van de installateur en de fabrikant-producent en hun personeel): om iets te promoten accepteert de staat een witte transactie.

2) de rest is "groenestroomcertificaten", dus een indirecte manier voor de staat, via elektriciteitsproducenten, om met een Europese verbintenis op orde te komen. Het is een keuze, de elektriciteitsproducent investeerde in een partner (de particuliere) in plaats van in zijn eigen apparatuur.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 05/01/10, 10:24

:pijl: Goed, sinds gisteren injecteren mijn fotovoltaïsche panelen hun productie op het netwerk.
8)
De EFRO-onderaannemer arriveerde te laat met 1H30 op de geplande afspraak, maar omdat mijn site goed was voorbereid, konden ze deze in minder dan 2-uren voltooien.

Ze verwijderden de toonbank in de buitenkast en vervangen daar de slechte lonten en zekeringhouders. Ze vervingen de kastdeur door een deur door een teleport.
In de garage plaatsten ze een verdeelkast met daarin 4 zekeringen en verzegeld, evenals de 3 meters (uitnemen, injecteren en "niet verbruiken) als de 500 mA stroomonderbrekers en de externe rapportageverbinding.

Mijn installatieprogramma was niet aanwezig toen ik hem waarschuwde. :onheil:
Ik moest zelf doorgaan naar de verbinding omdat het aan de installateur was om dit te doen en niet aan de EFRO-onderaannemer die alleen het materiaal installeert.
Maar dat leek mijn installer te negeren ... :schok:

Opmerking: om de kosten van de verbinding (440 € in mijn geval) binnen een bereik van 450 tot 1500 € zoveel mogelijk te beperken, heb ik zelf een kabel getrokken voor de teleport om de facturering hiervan te voorkomen paal en de mogelijke aanleg van een geul ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 05/01/10, 11:12

Bedankt voor de terugkeer van Citroën, maar je wilde dit bericht liever niet in dit onderwerp plaatsen: https://www.econologie.com/forums/aspect-tec ... t8890.html ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 05/01/10, 13:27

:? sorry, ik mix de dingen een beetje door elkaar.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten