Positief energiehuis in Vendée - kantoren

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
FC
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 22/08/08, 11:20




par FC » 22/08/08, 14:57

Nee, ik was het niet, want je project doet me nergens aan denken (het moet een van de timmerlieden zijn geweest) maar aarzel niet om technische vragen te stellen.

Weldra
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 22/08/08, 15:08

Oké, ik begrijp het, maar ik heb nog steeds vragen over de projectie van het dak, ik vind het kort, echt waar!!!! Bovendien is er links geen boven de erker! Ik wil dat de ramen superefficiënt zijn, maar voor mij werkt het (en het zal ongetwijfeld ook werken voor de persoon die ze gaat schoonmaken, want de dakoverstekken beschermen zowel tegen de zon als tegen slecht weer! nee!)


Nog een vraag: waarom heb je geen (of bijna geen) opening in het westen geplaatst en enkele in het noorden? Mij ​​werd geleerd dat het nodig was om de impact van de noordenwind te beperken (tenminste in de Elzas!).
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 22/08/08, 15:57

FC schreef:Nee, ik was het niet, want je project doet me nergens aan denken (het moet een van de timmerlieden zijn geweest) maar aarzel niet om technische vragen te stellen.

Weldra

Ik heb inderdaad met een van de timmerlieden uit Garnache gesproken, maar ook met iemand van uw projectmanagementbureau, misschien een collega van u toen; deze persoon liet het huis aan twee andere mensen zien toen ik aankwam. Nou, dat maakt eigenlijk niet uit.
0 x
FC
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 22/08/08, 11:20




par FC » 25/08/08, 11:25

Oké, ik begrijp het, maar ik heb nog steeds vragen over de projectie van het dak, ik vind het kort, echt waar!!!! Bovendien is er links geen boven de erker! Ik wil dat de ramen superefficiënt zijn, maar voor mij werkt het (en het zal ongetwijfeld ook werken voor de persoon die ze gaat schoonmaken, want de dakoverstekken beschermen zowel tegen de zon als tegen slecht weer! nee!)


Er zullen externe verstelbare jaloezieën op elke erker zijn! daarom minder belangrijke doppen. En met of zonder dop, glazenwassen is hetzelfde.

waarom zouden we niet een opening (of bijna) naar het westen maken en een paar naar het noorden? Mij ​​werd geleerd dat het nodig was om de impact van de noordenwind te beperken (tenminste in de Elzas!).


Omdat het 1 km van de Atlantische kust ligt, staat 99% van de wind uit het westen en is de oppervlakte in het noorden nog steeds beperkt, maar omdat de tuin op het noorden ligt, is het prettig om er uitzicht op te hebben. Gezien de prestaties van driedubbele beglazing is de thermische impact van dit kleine glasoppervlak verwaarloosbaar.[/quote]
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 25/08/08, 11:57

Hasardine schreef:Het ziet er geweldig uit, maar ik ben geïntrigeerd door het gebrek aan vooruitgang van het dak voor de frisheid in de zomer!

een kleine vraag over daken, precies. Zijn koepeldaken effectief tegen hitte?
Het is vooral de faseverschuiving die telt, ongeacht het dak...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 25/08/08, 14:43

ja, je hebt gelijk, de faseverschuiving is veel belangrijker.

Wat het schoonmaken van de ramen betreft, daar ben ik het niet mee eens, ze worden veel sneller vies als het er rechtstreeks op regent!!!
0 x
Eric54
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 23/10/08, 22:40




par Eric54 » 23/10/08, 22:58

Hallo,

Ik ben een paviljoen van het type met een zeer laag verbruik aan het bouwen en ik ben nog steeds op zoek naar documentatie...

U geeft aan dat dit gebouw geen verwarming heeft.
Hoe bereikt u naleving van RT 2005?

Ik stel u deze vraag omdat het geschatte vermogen om mijn gebouw te verwarmen wordt geschat op 4 kW...
Ik wilde een eenvoudige houtkachel installeren, maar het gebouw voldoet niet aan RT 2005 (verplicht voor de installatie van het fotovoltaïsche paneel).
Een houtkachel en zelfs de afwezigheid van een verwarmingssysteem laten u immers niet toe om het RT 2005-certificaat te verkrijgen, dat verplicht blijft, zelfs als onze gebouwen deze norm ruimschoots overtreffen...

Aan de wijzen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 24/10/08, 11:07

Hoi Eric, gefeliciteerd met je blog en je creatie van een energiezuinig huis.
Voor uw vragen over het Vendée-huis laat ik de ontwerper antwoorden als hij ons nog af en toe komt opzoeken.

Met betrekking tot fotovoltaïsche panelen zegt u dat de installatie ervan onderworpen is aan de naleving van RT 2005;
Kun je specifieker zijn ?
Wat ik weet is dat in Lotharingen (ligt u in de Maas? Ik ben in de Moezel) regionale subsidies voor fotovoltaïsche zonne-energie (ter hoogte van € 1800/kw-piek) alleen worden toegewezen aan gebouwen van energieklasse A, B of C, die overigens discriminerend is voor eigenaren van oude huizen. Dit betekent dus, als dit is waar u het over heeft, dat u toegang kunt krijgen tot deze regionale steun door een thermische diagnose voor te leggen.
0 x
Eric54
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 23/10/08, 22:40




par Eric54 » 24/10/08, 19:09

ik specificeer,
Ik bevestig wat u zegt over het verkrijgen van steun voor de labels A, B en C.

Volgens het bedrijf dat de thermische studie heeft uitgevoerd, hebt u om RT 2005 te verkrijgen een verwarmingssysteem nodig zoals gedefinieerd volgens deze norm.
De houtkachel is geen verwarmingssysteem maar een aanvulling.
Een huis dat alleen een houtkachel heeft, kan geen RT 2005 verkrijgen, ook al heeft het er geen nodig....

Het is een echt dilemma...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 26/10/08, 22:15

Alsjeblieft ? :? :? :?

Heel verrassend wat je daar zegt: weet je het zeker?
Heb je het ergens gelezen?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 81-gasten