Een prachtig bioklimatisch huis in Zwitserland

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 13/02/08, 14:15

Weet je zeker dat het niet zelfgemaakt is?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 13/02/08, 14:55

Bah, het is gewoon pijpen!
al in renovatie, sommigen doen het voor verwarming...

anders had ik zo'n warmtewisselaarkachel gezien... 4800 €!
voor doe-het-zelvers kun je altijd een warmtewisselaar in het ovengedeelte plaatsen, zoals in het bovenste gedeelte.

Christophe, je hoeft geen drie circuits te hebben, ik begin met twee.
Ik heb voor cement gekozen omdat je zelf je capaciteit kunt bepalen zonder dat je een dure plastic of roestvrijstalen tank hoeft te kopen! ... ook het bezinkgedeelte en het luchtborrelgedeelte (aquariumpomp) blijven eenvoudig te bouwen. het wordt ook aanbevolen om de zuurgraad van het water te verminderen en het mineraal/drinkbaar te maken, ik zal aan de voering denken...

aan de pomp geen onderhoud, de filters zijn verstopt als ze verstopt zijn, dat is te zien aan de manometer ;-)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 13/02/08, 16:40

jonule schreef:aan de pomp geen onderhoud, de filters zijn verstopt als ze verstopt zijn, dat is te zien aan de manometer ;-)


Dat is niet wat mij zorgen baart, maar de kosten om ze te vervangen + elektriciteit + borrelen + uren om alles schoon te maken in geval van bacteriële ontwikkeling (dat is wat mij het meeste zorgen baart bij het recupereren van het 'regenwater')...

Bij ons zitten we nog steeds op minder dan 1 € per m3 geloof ik voor drinkwater zeker maar ook drinkbaar niet zoals in Straatsburg of erger in het zuiden van Bretagne bijvoorbeeld...

Rekening houdend met de afschrijving van de werkzaamheden, de ecologische kosten van reserveonderdelen en elektriciteit... begin ik er sterk aan te twijfelen of het voor ons "rendabel" is (bij renovatie dus... wat niet wil zeggen dat het in negen niet is...)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 83-gasten