Verbazingwekkend verbruik van stookolie!

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
The Passing
x 17




par The Passing » 05/06/06, 18:14

Geforceerde luchtventilatie boven een warmtebron, zie hier: https://www.econologie.com/forums/ameliorati ... t1270.html

Heel simpel als proces om tocht te verdrijven en warme lucht beter te verdelen in huis!

dank u voor Knut nogmaals trouwens ;)
0 x
Za-va
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 11/03/06, 10:55




par Za-va » 05/06/06, 18:15

oops!
sorry, hoe koppelen we?
0 x
onwetendheid maakt Menner schapen of we willen.
jiji
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 05/06/06, 14:19




par jiji » 05/06/06, 18:23

Benoit- schreef:Geforceerde luchtventilatie boven een warmtebron, zie hier: https://www.econologie.com/forums/ameliorati ... t1270.html

Heel simpel als proces om tocht te verdrijven en warme lucht beter te verdelen in huis!

dank u voor Knut nogmaals trouwens ;)


Ik las dit hele bericht toen ik aan het onderzoeken was!
Heel interessant, maar ik heb niet de "ruimte" om een ​​open haard te plaatsen!
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 05/06/06, 18:24

jiji schreef:Ik las dit hele bericht toen ik aan het onderzoeken was!
Heel interessant, maar ik heb niet de "ruimte" om een ​​open haard te plaatsen!


Het kan ook met iets anders dan een open haard, waarom niet met de olieketel?
0 x
jiji
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 05/06/06, 14:19




par jiji » 05/06/06, 18:27

sam-va schreef:oops!
sorry, hoe koppelen we?


Maak je geen zorgen, ik weet hoe ik moet kopiëren/plakken: ik bekijk de site hier... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 05/06/06, 18:33

de berekeningen waren zo dat je kon extrapoleren naar jouw geval...

grofweg berekenen we het uitwisseloppervlak met de buitenzijde bijvoorbeeld 100 m2 als de warmteweerstand R 1 is, kost het 100wh per uur voor elke graad temperatuurverschil met de buitenwereld om deze 1° te behouden als de R is 2 (dus 2 keer beter) het duurt slechts 50 wh en 25wh als de R 4 is de R is een technische aanduiding die normaal op alle isolatiematerialen wordt weergegeven
Dernière édition par pluesy de 06 / 06 / 06, 08: 26, 1 keer bewerkt.
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]
jiji
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 05/06/06, 14:19




par jiji » 05/06/06, 19:14

Ken jij een professional die mij zou kunnen helpen?
Geschiedenis om dit allemaal te meten en mij het advies te geven dat goed gaat?

Waar komen ze vandaan? : Cheesy:
Naar welke gele pagina's moet ik zoeken?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 05/06/06, 19:17

regenachtig -->

Bedankt voor het een beetje opfrissen van mijn geheugen over de verliesberekeningen.
2 opmerkingen:

1) Uh, het is eerder de warmtegeleidingscoëfficiënt Lambda ( W/mK°) die wordt gegeven... Aangezien R afhangt van de dikte van de muur...

Weet u in dit verband wat de gemiddelde R van een bioklimatisch of HQE-huis is? liever 3-4 of liever 10?

2) Ik denk dat in je berekeningen, aangezien je elk uur passeert, het is niet langer Wh maar W in je laatste post. Dimensionale analyse bevestigt dit...

jiji schreef:Ken jij een professional die mij zou kunnen helpen?
Geschiedenis om dit allemaal te meten en mij het advies te geven dat goed gaat?

Waar komen ze vandaan? : Cheesy:
Naar welke gele pagina's moet ik zoeken?


Ga naar de Ademe, daar zijn ze voor... http://www.ademe.fr
Dernière édition par Christophe de 05 / 09 / 09, 12: 03, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 05/06/06, 19:48

De enige oplossing als je een groot volume wilt verwarmen en weinig energie wilt verbruiken, heb je een zeer goede isolatie nodig:

- In het plafond : 20 cm steenwol, hier ontsnapt de maximale warmte.......je verwarmt de mussen!

Let op plafondhoogtes, hete lucht STIJGT.

- In muur : 15 cm maar pas op voor THERMISCHE BRUGGEN, hier ontsnappen de calorieën; het is ter hoogte van de platen => koude grond; bij deur- en raamdorpels.

-Ramen en deuren : houtstructuur (aanzienlijke dikte) of PVC maar geen aluminium + dubbele beglazing (veel verliezen in enkele beglazing.

Een van de ideale oplossingen voor bouwen is het houten frame: geen koudebrug + superisolatie (het hout zelf is isolerend).

In jouw plaats zou ik niet durven investeren in dit huis, het kost je meer dan een goed geïsoleerde nieuwbouw laten bouwen.

Ik woon zelf in een houtskeletbouwhuis met vloerverwarming op lage temperatuur: heerlijk, geen gevoel van kou: de warmte komt uit de grond + geen effect van koude muren.

Als je de middelen hebt, vraag dan een schatting voor een houten frame en stuur je kasteel naar een andere "duif".

Ik had de gelegenheid om mijn zoon te bezoeken die een oud huis huurde dat volledig gerenoveerd en perfect geïsoleerd was met elektrische verwarming. Om te voorkomen dat hij de helft van zijn loon aan verwarming kwijt was, verwarmde hij de woonkamer slechts tot 15°C.

Succes met je keuzes.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
pluesy
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 291
Inschrijving: 26/11/04, 22:39
Plaats: 88 Saint Dié Vogezen
x 1




par pluesy » 05/06/06, 20:43

christophe schreef:Weet u in dit verband wat de gemiddelde R van een bioklimatisch of HQE-huis is? liever 3-4 of liever 10?


de standaard is 0.15 W/mK° mini, d.w.z. een minimale R van 6.66 maar je krijgt wat meer info hier

maar ik persoonlijk als ik een huis zou bouwen zou ik een R van 15 tot 30 of 50cm op 1 m steenwol zetten of beter (meer ecologische) hennep of stro


christophe schreef:het is niet langer Wh maar W in je laatste post. Dimensionale analyse bevestigt dit.


ja nou we zullen niet kibbelen... :D
voor mij is de eenheid die ik verkies voor energie de kwh (zo factureert EDF ons) het is waar dat het in de formules gewoon watt (of liever joules) is, omdat we vrij zijn om de energie te berekenen die we besteden in de tijd die we willen (nanoseconde, tweede, eeuw ...) maar zoals ik het leuk vind, heb ik alles in wat gestopt om het duidelijker te maken ... vergeleken met edf-facturering ...

voor de coef van de materialen is er wat info hier
Dernière édition par pluesy de 05 / 06 / 06, 20: 58, 3 keer bewerkt.
0 x

"Er zijn slechts twee dingen oneindig, het universum en de menselijke domheid ... maar voor de wereld, ik heb geen absolute zekerheid."
[Albert Einstein]

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 86-gasten