CO2 recyclen in synthetische brandstof?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: CO2 recyclen tot synthetische brandstof?




par Remundo » 22/12/22, 21:23

NCSH schreef:In een mum van tijd op Venus die dichter bij de zon staat!

geen directe zon op het oppervlak van Venus...

Een dikke atmosfeer met >90% CO2, harde wind, 460°C op de grond.

er zijn mensen die dromen van kolonies in de hogere atmosfeer met een soort bestuurbare ballonnen...

Ik sla mijn beurt over... :P
1 x
Beeld
NCSH
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 207
Inschrijving: 17/11/21, 18:15
Plaats: Rondom Venus
x 137

Re: CO2 recyclen tot synthetische brandstof?




par NCSH » 22/12/22, 21:28

sicetaitsimple schreef:
NCSH schreef:Investeringen gaan ook daar waar consumenten/gebruikers consumeren/gebruiken!


Dus a priori niet in woestijn- of halfwoestijngebieden, wat technisch gezien het meest geschikt zou zijn.


Ja, ja, ik bedoelde dat de investeringen naar de sectoren gaan waar consumenten/gebruikers het meest om vragen.

De tropische woestijn- en halfwoestijnzones bieden, we kunnen het nu al bevestigen, een nieuwe overvloedige energiebron en verreweg de goedkoopste, waarvan sommigen overwegen, met bekende processen en in ontwikkeling op korte termijn, om tegen lagere kosten te produceren van primair staal, stikstofmeststoffen, niet-fossiele koolstof energiedragers, kan ook glas, silicium, ...

Tenzij er een ineenstorting van de thermo-industriële beschaving komt die een terugtrekking naar uitsluitend lokale of nationale mogelijkheden zou opleggen, zoals tijdens de ineenstorting van het Romeinse rijk dat ons in de middeleeuwen in een aanzienlijke achteruitgang stortte...

We hebben nog tijd om te reageren en toekomstige generaties te laten profiteren van een nieuwe periode van relatieve overvloed, ook al kost die iets meer dan voorheen.
1 x
Om het parallelle universum van te ontdekken niet-fossiele energiedragers van koolstof, neem de tijd om door de website te bladeren (15 min). NCSH : http://www.ncsh.eu/language/fr/energie-et-matiere/
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: CO2 recyclen tot synthetische brandstof?




par Remundo » 22/12/22, 21:36

Op papier is het goed. In principe is het nobel.

Ik vrees dat er geen internationale samenwerking zal plaatsvinden.

preekt u misschien in de woestijn? Anderen hebben het voor jou geprobeerd.

Van mijn kant zou ik me in een enigszins mediaan traject bevinden: alles waarderen wat we lokaal, nationaal...

Kijk of we geopolitiek kunnen deelnemen aan deze grote projecten waar u om vraagt.

Maar als we zien dat de COP Machin er niet eens in slaagt om het eens te worden over een paar GT's jaarlijkse CO2... of de huidige multipolaire oorlogszuchtige rivaliteit, kunnen we eraan twijfelen.
0 x
Beeld
NCSH
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 207
Inschrijving: 17/11/21, 18:15
Plaats: Rondom Venus
x 137

Re: CO2 recyclen tot synthetische brandstof?




par NCSH » 22/12/22, 22:02

Remundo schreef:Op papier is het goed. In principe is het nobel.

Ik vrees dat er geen internationale samenwerking zal plaatsvinden.

preekt u misschien in de woestijn? Anderen hebben het voor jou geprobeerd.

Van mijn kant zou ik me in een enigszins gemiddeld traject bevinden: waardeer alles wat we kunnen lokaal, nationaal...
Kijk of we geopolitiek kunnen deelnemen aan deze grote projecten waar u om vraagt.

Maar als we zien dat de COP Machin er niet eens in slaagt om het eens te worden over een paar GT's jaarlijkse CO2... of de huidige multipolaire oorlogszuchtige rivaliteit, kunnen we eraan twijfelen.

Het een verhindert het ander niet.
Maar het zou nodig zijn om cijfers te vinden van de hoeveelheden die plaatselijk en nationaal beschikbaar zijn.
Die zijn misschien niet zo hoog.
Dernière édition par NCSH de 22 / 12 / 22, 22: 31, 1 keer bewerkt.
0 x
Om het parallelle universum van te ontdekken niet-fossiele energiedragers van koolstof, neem de tijd om door de website te bladeren (15 min). NCSH : http://www.ncsh.eu/language/fr/energie-et-matiere/
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: CO2 recyclen tot synthetische brandstof?




par sicetaitsimple » 22/12/22, 22:09

NCSH schreef:De tropische woestijn- en halfwoestijnzones bieden, we kunnen het nu al bevestigen, een nieuwe overvloedige energiebron en verreweg de goedkoopste, waarvan sommigen overwegen, met bekende processen en in ontwikkeling op korte termijn, om tegen lagere kosten te produceren van primair staal, stikstofmeststoffen, niet-fossiele koolstof energiedragers, kan ook glas, silicium, ...

Ja, het is verlengd en opgewarmd Desertec. Als "sommigen overwegen", geen probleem, laat ze gaan. Wat houdt hen tegen? Is het nog steeds raar?
Ondertussen kunnen we op heel wat plaatsen in de wereld ijzererts en metallurgische steenkool vinden, laten ze elkaar ontmoeten in Duinkerken en Fos/Mer en intussen zullen we in ieder geval "Frans" staal produceren .
Dit is maar een voorbeeld, voor andere sectoren moet het een beetje hetzelfde zijn.
0 x
NCSH
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 207
Inschrijving: 17/11/21, 18:15
Plaats: Rondom Venus
x 137

Re: CO2 recyclen tot synthetische brandstof?




par NCSH » 22/12/22, 22:27

sicetaitsimple schreef:
NCSH schreef:De tropische woestijn- en halfwoestijnzones bieden, we kunnen het nu al bevestigen, een nieuwe overvloedige energiebron en verreweg de goedkoopste, waarvan sommigen overwegen, met bekende processen en in ontwikkeling op korte termijn, om tegen lagere kosten te produceren van primair staal, stikstofmeststoffen, niet-fossiele koolstof energiedragers, kan ook glas, silicium, ...

Ja, het is verlengd en opgewarmd Desertec. Als "sommigen overwegen", geen probleem, laat ze gaan. Wat houdt hen tegen? Is het nog steeds raar?
Ondertussen kunnen we op heel wat plaatsen in de wereld ijzererts en metallurgische steenkool vinden, laten ze elkaar ontmoeten in Duinkerken en Fos/Mer en we zullen in ieder geval "Frans" staal produceren. Zich verheugen op.
Dit is maar een voorbeeld, voor andere sectoren moet het een beetje hetzelfde zijn.

De after is morgen of overmorgen.

Met de veralgemening van COXNUMX-belastingen of hun equivalenten, zoals Europese landen deze maand zijn overeengekomen over COXNUMX-belastingen op invoer, rest er nog maar een paar decennia om alles te veranderen...
0 x
Om het parallelle universum van te ontdekken niet-fossiele energiedragers van koolstof, neem de tijd om door de website te bladeren (15 min). NCSH : http://www.ncsh.eu/language/fr/energie-et-matiere/
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: CO2 recyclen tot synthetische brandstof?




par sicetaitsimple » 22/12/22, 23:11

NCSH schreef:Met de veralgemening van COXNUMX-belastingen of hun equivalenten, zoals Europese landen deze maand zijn overeengekomen over COXNUMX-belastingen op invoer, rest er nog maar een paar decennia om alles te veranderen...

Belasting of geen belasting, het globale energiesysteem heeft eigenlijk maar een paar decennia de tijd om vrij diepgaand te evolueren op "vrijwillige" basis, anders zal het zeker op een beperkte basis zijn, wat zeker minder "aangenaam" zou zijn.
Vandaar het belang om eerst de meest efficiënte oplossingen in te zetten en de minder efficiënte (inclusief e-brandstoffen) te reserveren voor een verdere toekomst.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: CO2 recyclen tot synthetische brandstof?




par Remundo » 22/12/22, 23:28

wat Frankrijk betreft...

Mediterrane territoriale wateren...

ongeveer 3 kWh/m²/jaar ontvangen. Ongeveer 3000Wh/8766h = 342 W/m² gemiddeld.

Een PV-paneel levert ongeveer 100 W/m² om ideeën op te lossen.

Zo erg zelfs dat een mediterraan vierkant met een zijde van 10 km een ​​gemiddeld vermogen van 10 GW kan onttrekken.

Als intermitterende productie is het onhandig voor het netwerk. Als het goed wordt gewaardeerd in e-brandstof, zou de onderbreking minder een probleem zijn.

We hoeven niet per se te wachten op fantastische projecten op de evenaar. Zelfs DESERTEC zag te groot.

Ik ben liever voor een EUROTREC, en zelfs voor een FRANKRIJK Project...

We moeten ook ons ​​organisch afval recyclen. Wat zouden deze 10 GW aan elektriciteit kunnen doen met biomassa-thermolyse-installaties? We zouden in totaal allotherme thermolyse zijn. Vrijwel alle organische stof zou terugwinbaar zijn in synfuel.

Of deze 10 GW zou water kunnen elektrolyseren, we houden de O2 aan één kant voor specifieke toepassingen, en we combineren de H2 met fabrieken die dodelijke CO2 produceren om uit methanol en/of ethanol te komen.

Dit zijn de soorten projecten die moeten worden uitgevoerd.

Deze ideeën heb ik al heel lang in mijn hoofd, maar ze gaan mij ver te boven.

als een herinnering...

Beeld
0 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: CO2 recyclen tot synthetische brandstof?




par sicetaitsimple » 22/12/22, 23:36

Remundo schreef:Zo erg zelfs dat een mediterraan vierkant met een zijde van 10 km een ​​gemiddeld vermogen van 10 GW kan onttrekken.

Je kunt berekeningen maken, maar de zee is echt een meedogenloos universum, niets dat erin ondergedompeld is of erop drijft, kan het weerstaan. Echt niet, behalve wind op zee, die boven de zee is.
0 x
NCSH
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 207
Inschrijving: 17/11/21, 18:15
Plaats: Rondom Venus
x 137

Re: CO2 recyclen tot synthetische brandstof?




par NCSH » 22/12/22, 23:49

Remundo schreef:wat Frankrijk betreft...

Mediterrane territoriale wateren...

ongeveer 3 kWh/m²/jaar ontvangen. Ongeveer 3000Wh/8766h = 342 W/m² gemiddeld.

Een PV-paneel levert ongeveer 100 W/m² om ideeën op te lossen.

Zo erg zelfs dat een mediterraan vierkant met een zijde van 10 km een ​​gemiddeld vermogen van 10 GW kan onttrekken.

Als intermitterende productie is het onhandig voor het netwerk. Als het goed wordt gewaardeerd in e-brandstof, zou de onderbreking minder een probleem zijn.

We hoeven niet per se te wachten op fantastische projecten op de evenaar. Zelfs DESERTEC zag te groot.

Ik ben liever voor een EUROTREC, en zelfs voor een FRANKRIJK Project...

We moeten ook ons ​​organisch afval recyclen. Wat zouden deze 10 GW aan elektriciteit kunnen doen met biomassa-thermolyse-installaties? We zouden in totaal allotherme thermolyse zijn. Vrijwel alle organische stof zou terugwinbaar zijn in synfuel.

Of deze 10 GW zou water kunnen elektrolyseren, we houden de O2 aan één kant voor specifieke toepassingen, en we combineren de H2 met fabrieken die dodelijke CO2 produceren om uit methanol en/of ethanol te komen.

Dit zijn de soorten projecten die moeten worden uitgevoerd.

Deze ideeën heb ik al heel lang in mijn hoofd, maar ze gaan mij ver te boven.

als een herinnering...

Beeld

Het hele punt van dit soort gigantische zonneparken is om "off-the-grid" te kunnen zijn, mogelijk maritiem als we erin slagen om ze na de stormen in één stuk naar buiten te krijgen (die van de Middellandse Zee staan ​​ook bekend als om zeer gewelddadig te zijn), om het probleem van onderbrekingen te kunnen vergeten wanneer ze worden gemaakt om waterstof te produceren en dus andere producties die kunnen worden opgeslagen.

De kosten van elektrische energie of waterstof zullen echter 1.5 tot 2 keer duurder zijn dan in de tropen. Zie hiervoor de in september 2021 openbaar gemaakte LUT-studie die te downloaden is van deze thread pagina 4: Solar Hydrogen.
0 x
Om het parallelle universum van te ontdekken niet-fossiele energiedragers van koolstof, neem de tijd om door de website te bladeren (15 min). NCSH : http://www.ncsh.eu/language/fr/energie-et-matiere/

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten