Laigret project: financiering en onderzoeksfondsen

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 06/10/08, 12:42

Christophe schreef:Anvar zijn mooi ... maar niet rekenen op de bovenstaande 100%.
Neem voor subsidies als een bonus!

Bcp te ondernemen breken de mond na uitputting van hun Anvar Grant ...

Dus subsidies: ja, maar niet dat!


Helemaal mee eens subsidies in het bijzonder met betrekking tot Anvar.

Ik stem ook in plaats daarvan voor de creatie van een samenleving, zal het veel gemakkelijker om te werken met een of de labs zijn.
Maar het is veel ingewikkelder te beheren.
We hebben behoefte aan een juridische vorm en als het eenmaal is gecreëerd duurt in. De bovengenoemde zal snel verdampen 10k €, moet het zich bewust zijn.
Dus voordat het maken ervan, moeten we een plan van aanpak.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 06/10/08, 12:59

Het duurt een combinatie en alleen als (eerste) met succes het creëren van een vennootschap met beperkte aansprakelijkheid ...

Een LLC heeft slechts één doel: geld, dat is moeilijk compatble met het concept van Open Source project ... en vooral met community-project te maken.

Er zijn andere, meer geschikte rechtsvormen zoals coöperaties denk ik ...
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 06/10/08, 15:38

Christophe schreef:Anvar zijn mooi ... maar niet rekenen op de bovenstaande 100%.
Neem voor subsidies als een bonus!
Persoonlijk vond ik niet hebben dat goede feedback van ANVAR / OSEO (in het bijzonder in het management en de tijd te besteden aan de vaak slechte resultaten of geen), maar goed om te zien, kan er beurzen raden, regionale , afspraken met de gemeenschappen van gemeenschappelijk .... als Christopher, ik denk dat we ze moeten nemen zoals bonussen.

Hoewel onze aanpak is omopenbaar nut, Ik wil niet dat de toekomst van het project is afhankelijk van één persoon die zal beslissen of door ondertekening van een stuk papier om het voortbestaan ​​van het project.
Een LLC heeft slechts één doel: geld, dat is moeilijk compatble met het concept van Open Source project ... en vooral met community-project te maken.
Ik denk dat ongeacht de vorm (asso of SARL) zal de geest die we willen deze structuur worden gegeven. Er zijn asso 1901 recht achter de buit en subsidies, moet het hoofdkantoor om te zetten bleek veel grote dozen. Hun presidenten gedragen zich als bazen, de leden hebben niets te zeggen !!!
Het is heel anders dan het hebben van een bedrijf met ethiek en principes (dit geldt voor mij om te koppelen met Econological geest). Ik denk dat het nog steeds mogelijk om Perrenes structuren die niet worden vastgeklonken aan de marktprijs te monteren.

Over open source is hetzelfde, vaak mensen denken dat het komt door de open source, delen we alles en dan veel mensen zullen beginnen aan het avontuur of er is een octrooi en alles wordt geblokkeerd . In werkelijkheid, we doen wat we willen, het hebben van een octrooi niet voorkomen dat de verspreiding van informatie. Men kan zelfs zeggen dat als een gemeente die wil een faciliteit te lanceren hem niets kan vragen, als dat Vinci en Bouygues hen vragen we royalties (het is teruggekeerd).
Ik stem ook in plaats daarvan voor de creatie van een samenleving, zal het veel gemakkelijker om te werken met een of de labs zijn.
Maar het is veel ingewikkelder te beheren.
We hebben behoefte aan een juridische vorm en als het eenmaal is gecreëerd duurt in. De bovengenoemde zal snel verdampen 10k €, moet het zich bewust zijn.
Dus voordat het maken ervan, moeten we een plan van aanpak.
Voor mij is het runnen van een aas is zo ingewikkeld als het runnen van een bedrijf als je het serieus doen !!! En zelfs met een asso, moeten we een plan te maken, de rollen verdelen en te ernstig zijn.
Bovendien denken we vaak dat er tal meteen voor een bedrijf buiten werd onlangs vertelde dat dit niet altijd het geval.
Voor k € 10, ik ben het met u, dit is ook de reden waarom ik denk dat het hebben van een maatschappij waarin we makkelijker de deuren open te stellen voor externe financiering in het geval van een asso.
Het duurt een combinatie en alleen als (eerste) met succes het creëren van een vennootschap met beperkte aansprakelijkheid ...
Het is waar dat in eerste instantie was ik verleid door het idee, maar ik denk dat uiteindelijk zullen we moeten doen drie keer het werk: oprichting van de vereniging en de creatie van de LLC met de overdracht van de activa van de vereniging de maatschappij, het sluiten van de vereniging (of de administratie als het niet wil cloturer).

Hou er rekening mee dat we niet heel veel in de boot (zelfs in het huidige debat waar iedereen zijn mening kan geven), ik denk dat het beter is om een ​​aantal van onze krachten sparen om zich te concentreren op de technische aspecten, de eerste contacten, financiering ... !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 06/10/08, 15:57

en zelfs daarvoor, de methodologie

te identificeren en kwantificeren van de benodigde materialen

om dat te doen, hebben we geen behoefte aan geld
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 06/10/08, 16:21

Capt_Maloche schreef:en zelfs daarvoor, de methodologie

te identificeren en kwantificeren van de benodigde materialen

om dat te doen, hebben we geen behoefte aan geld
Ah, maar natuurlijk !!!
Bovendien werd het onderzoek voortgezet aan die zijde : Lol: Ik hoop dat de scholen die we contacteerden ons zal helpen.

Toch moet ook nadenken over de belangrijke kwestie van de structuur. Eerder praten we meer sereen en we kunnen kiezen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 06/10/08, 16:29

C moa schreef:we hebben een maatschappij makkelijker de deuren te openen voor externe financiering in het geval van een asso.


Voor financiering door middel van subsidies, met inbegrip européeenes (minder ... lobbysées geen blad voor de mond!): Het is het tegenovergestelde, kun je beter een vereniging aan een bedrijf te ontvangen subsidies zijn! Hetzelfde geldt voor de donaties of bijdragen ... anders is er sprake van een ... actie! Neen?

Er zijn veel verenigingen die ALLEEN leven! De associatieve wereld is in dit opzicht behoorlijk verrot (het is de race voor degene die de meeste credits opslokt!) ...

Ook spreken tot de vereniging na Laigret liquideren? Zoals ik hierboven al zei: geen sprake zijn van het creëren van een asso op een enkel project (het is nog niet eens gesproken over het water doping)! Zodat de assoc. dégrossierait werk SARL!

In feite de vereniging. zou het R & D-werk doen, het meest risicovolle daarom ...

Ik kan nog steeds van gedachten veranderen, maar richt een SARL op om R&D te doen, dat wil zeggen zonder enige zekerheid van resultaat ... nou, het stinkt!
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 07/10/08, 08:50

Christophe schreef:Voor financiering door middel van subsidies, met inbegrip européeenes (minder ... lobbysées geen blad voor de mond!): Het is het tegenovergestelde, kun je beter een vereniging aan een bedrijf te ontvangen subsidies zijn! Hetzelfde geldt voor de donaties of bijdragen ... anders is er sprake van een ... actie! Neen?
Het is waar, maar kan een klein project als het onze hen interesseren? Een paar jaar geleden vertelde de voorzitter van een ngo waar ik deel van uitmaakte dat hun eerste verzoeken waren afgewezen omdat "mijn zoon niet duur genoeg was ...". Misschien heb je als je in België bent meer info over het onderwerp, misschien zijn er ook dingen veranderd sinds ...
Er zijn veel verenigingen die ALLEEN leven! De associatieve wereld is in dit opzicht behoorlijk verrot (het is de race voor degene die de meeste credits opslokt!) ...
Typisch, ik weet niet of je wilt om te vechten tegen deze zeer georganiseerd vampiers (in termen van het herstellen van de sub in ieder geval).
Ook spreken tot de vereniging na Laigret liquideren?
Herlees wat ik schreef, ik zei dat het is de boerderij of u de zorg, maar in dit geval zal het toedienen (dat is twee structuren en we zijn maar weinig voor nu).
Zoals ik hierboven al zei: geen sprake zijn van het creëren van een asso op een enkel project (het is nog niet eens gesproken over het water doping)! Zodat de assoc. dégrossierait werk SARL!
Men kan ook zeggen dat de LLC beschikbare geo Trouvetou zal maken van de apparatuur en vaardigheden om hen te helpen te modelleren en hun projecten af ​​te ronden. Ik denk dat het werkt in beide richtingen.

In feite de vereniging. zou het R & D-werk doen, het meest risicovolle daarom ...

Ik kan nog steeds van gedachten veranderen, maar richt een SARL op om R&D te doen, dat wil zeggen zonder enige zekerheid van resultaat ... nou, het stinkt!
Op het gebied van R&D ben ik het ermee eens dat er niets op voorhand wordt beslist (dat is ook wat fascinerend is, nee ??) maar het geldt evenzeer voor de vereniging als voor de LLC. In beide gevallen zullen we een budget hebben en als dit budget eenmaal is verbruikt en we hebben niets bevestigd en / of gevonden, moeten we verder.
De fout niet te maken met de LLC is om garant te staan ​​voor alles !!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 114-gasten