Laigret project: documentatie

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79396
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11078




par Christophe » 29/10/08, 10:40

6 oktober 1949 (eindelijk een getypte brief die zo goed leesbaar is!)

HM Thuillier roept een groep wetenschappers op, metropolitanen, aan wie dokter Laigret eind september 1949, begin oktober 1949 zijn proces beschreef.


Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 29/10/08, 11:59

Geweldig onderzoekswerk!

Nou, het enige wat je hoeft te doen is naar de archieven van de Satory-kampen te gaan
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 30/10/08, 17:44

Het is me niet gelukt om alles te lezen, maar het toont nog steeds de ernst van het werk van Dc Laigret en plotseling toont het aan dat we gelijk hebben om ons aan dit project te hechten.

Ik dank u allen !!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79396
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11078




par Christophe » 06/11/08, 23:04

C moa schreef:Ik kon niet alles lezen...


+1 : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79396
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11078




par Christophe » 10/12/08, 17:59

Uittreksel uit een nieuw document dat de neiging heeft om te denken dat het Institut du Pétrole (toen het nog in Parijs was, waarschijnlijk de voorloper van het huidige IFP van Lyon) geïnteresseerd zou zijn geweest in Laigret-olie...

Beeld

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79396
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11078




par Christophe » 29/12/08, 15:45

Informatie (+ data) over de Welchia Perfringens-stam:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16202
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5268




par Remundo » 29/12/08, 16:58

Hallo Christopher,

dat is onderzoek; sindsdien moet zelfs de IFP zijn vergeten dat het geïnteresseerd was... :P
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79396
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11078




par Christophe » 29/12/08, 17:22

Hallo Rem!

Oh nee, de IFP is waarschijnlijk niets vergeten...alles moet worden gearchiveerd...ergens onder min of meer...dikke lagen bestanden. Ik denk dat je weet wat ik bedoel...

Vraagonderzoek, hier is nog een document: uittreksel uit het dagboek van Casimir Cépède, een onderzoeker (een beetje geotrovetout) tijdgenoot van Laigret. Bronnen: Archief van het Institut Pasteur geleverd door Thierry Saint Germès

Beeld
Beeld
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 13/08/09, 18:24

Hallo allemaal,
Na enkele maanden afwezigheid over het onderwerp, komen we terug met de verslagen van de studenten van de ESAIP.

Ten slotte werkten twee groepen aan het onderwerp, ze produceerden elk een rapport en een poster om hun werk samen te vatten.

De eerste groepen noemden hun rapport "studie van de directe omzetting van organische residuen in aardolie door fermentatie van anaërobe bacteriën".

Via dit rapport kunnen we verschillende systemen zien die over de hele wereld zijn geïmplementeerd. Deze processen werken (vaak op de schaal van een tester) en bewijzen, als het nog nodig zou zijn, dat ons afval ons van nut kan zijn.

De poster van deze groep is hier.

Het tweede rapport is getiteld "Biogasproductie: synthese van olie door vergisting uit organisch afval".

Door dit rapport kunnen we de bacteriële activiteiten die een rol spelen bij de productie van biogas beter zien en begrijpen. Ook zien we de behandelingen die nodig zijn om dit biogas bruikbaar te maken in transport.

De poster van deze groep is hier.

Veel leesplezier
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16202
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5268




par Remundo » 13/08/09, 19:23

Bedankt C Moa voor deze documenten...

Ik merkte in de eerste op dat er een "hybride" proces zou zijn dat thermische en biologische lysis-effecten combineert...

In feite zijn er bij het terugwinnen van biomassa 2 scholen: vergassers/thermolysers en vergisters door bacteriën... Het lijkt erop dat er eens tussenin bestaat... : Idee:

Van mijn kant heb ik een voorkeur voor thermolyse gevolgd door de synthese van methanol.

In het tweede rapport zouden we in wezen methaan op biologische wijze verkrijgen... Ik vraag me ook af wat er in deze twee documenten wordt bedoeld met "aardolie": het is niet duidelijk of het gaat om alcoholen, alkanen, zie vetzuur ("olie").

Kortom, ik geloof dat we nog maar aan het begin van het begin van het begin staan, maar er valt zeker iets te experimenteren :D
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten