Hoe bioethanol produceren?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 15/11/06, 14:12

Het systeem is ingenieus, maar om te betalen wat het produceert
ds de tank is er nog een marge.

Maar het is al een goed begin als je niet te veel rijdt. : Lol:
0 x
saveplanet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 128
Inschrijving: 10/11/06, 19:05
Plaats: Parijs




par saveplanet » 15/11/06, 16:40

Gids om illegaal te worden! :onheil:
Suikerbiet is een must omdat het overeenkomt met het seizoen en de gisting snel en zonder veel problemen verloopt omdat het suikergehalte erg hoog is.
Tot slot, voordat het belangrijkste is gezegd, maar ik pas niet dezelfde doseringen toe als die eerder zijn gegeven voor water en gist.
Pas op voor pijn na het raspen van de bieten, die erg hard zijn en geduld, het is een goede daad en een soort bodybuilding-oefening!
0 x
Samen kunnen we het veranderen
saveplanet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 128
Inschrijving: 10/11/06, 19:05
Plaats: Parijs




par saveplanet » 15/11/06, 16:42

Anders ben ik het vergeten!
Over de partner van onze forum, Ik heb daar veel informatie gevonden en we kunnen alle vragen stellen die we willen.
www.oliomobile.org
0 x
Samen kunnen we het veranderen
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 15/11/06, 23:14

Welke hoeveelheid water raden jullie aan?

Toen ik het experiment deed, gebruikte ik 3 zakjes gist
Porto Ik heb wat bij de hand omdat ik dat soms heb
wijn van Cassis.

Wat mij betreft moet ik zeggen dat de biet moet
het ruikt fort, zelfs dat is moeilijk te verdragen.
0 x
saveplanet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 128
Inschrijving: 10/11/06, 19:05
Plaats: Parijs




par saveplanet » 16/11/06, 12:17

het is zeker dat deze productie deze voorbereiding verre van enig comfort is... zelfs geen rust, maar ik denk echt dat het het waard is.
Ik heb minder water gedaan, ongeveer 800 ml per kilo, maar het is het recept dat ik me lang heb gegeven, achteraf weet ik niet of het toevoegen van een liter de kwaliteit van de uiteindelijke weergave verbetert of verlaagt
0 x
Samen kunnen we het veranderen
Zonde
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 13/03/07, 17:58




par Zonde » 13/03/07, 18:08

Hallo !!

Ik wilde alleen een vraag stellen, niet gerelateerd aan het experiment als zodanig, maar met een document dat we hebben gevonden over bio-ethanol. Dit is een schematische weergave van de verschillende manieren om bio-ethanol te verkrijgen. In het gedeelte dat overeenkomt met "zoete planten" wordt echter alleen het gedeelte "extractie" vermeld vóór de fermentatie, geen hydrolyse. We hebben echter een experiment uitgevoerd met rode biet en een hydrolyse uitgevoerd... Aan de andere kant, voor "zetmeelrijke" planten en lignucellulosemateriaal is alleen hydrolyse (met voorbehandeling voor de laatste) geïndiceerd vóór de fermentatie. :um:

Ten slotte zien we niet waar onze fout zit, behalve misschien in het document, aangezien we een hydrolyse moesten doen met onze biet... Dus als je ons een beetje zou kunnen inlichten...

Ik las de manier waarop je de extractie van de suiker beschreef, maar we deden het heel anders Oo: we schilden de bieten, zuurden het medium vervolgens aan met een hoge concentratie zoutzuur om het uiteindelijk te neutraliseren met soda....um niet helemaal wat je zegt ... ik denk dat de oorzaak is dat er verschillende protocollen zijn die kunnen worden misbruikt (tenminste, hoop ik !! Geschiedenis hebben we niet allemaal gefaald !!)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/03/07, 20:04

Mooi inderdaad de plastic distilleerder.

maar inderdaad, een enkele zo simpele destillatie is niet voldoende om een ​​alcohol te verkrijgen die kan worden gebruikt bij 90-95%. Er zijn verschillende opeenvolgende destillaties in vrij hoge kolommen nodig.

Het is heel goed mogelijk om met zonne-energie te destilleren door het water dat uit de sensor komt door een spoel ondergedompeld in de most te leiden, toch kan een regeling nodig zijn

wat de wet betreft, staan ​​de industrieën onder toezicht van accijnsmedewerkers die constant de verhouding controleren tussen de binnenkomende grondstoffen en de geproduceerde hoeveelheden.
De opbrengsten van het materiaal zijn bekend en kunnen onderling worden gecontroleerd, bijv.; ook het energieverbruik controleren.
De geproduceerde alcohol wordt vervolgens gedenatureerd, b.v. ex met methanol of ether om het ongeschikt te maken voor consumptie
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 14/03/07, 01:56

alleen het gedeelte hydrolyse ... "extractie" wordt vermeld vóór de fermentatie, geen hydrolyse. We deden echter een experiment met rode biet en maakten een


Het verbaast me dat u dit onderwerp naar de oppervlakte brengt sinds de
bietenseizoen is meer dan voorbij, net als bieten
die de winter hebben overleefd, moeten worden belemmerd en meer dan
laag in suiker.
Suikerbieten bevatten echter sucrose.
en dat is wat ze interessant maakt.Om ze te fermenteren, hoef je alleen maar te doen
rasp ze en voeg gist en water toe.
Ideaal is natuurlijk om de suiker eruit te halen voor de gisting.

Bovendien is het niet genoeg om alcohol te produceren, je moet nog steeds
zuiveren, wat geen gemakkelijke taak is (energetisch
sprekend) Zeker als je streeft naar 95-99%.
0 x
lempat35
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 13/12/07, 12:49
Plaats: jaar




par lempat35 » 19/05/08, 12:02

Dag
Ik las de verschillende commentaren en vroeg me deze vraag af
Is er een eenvoudige manier voor een individu om rechtstreeks uit bieten bruikbare brandstof te maken?
Inderdaad volgens wat ik las om deze te fermenteren ok maar daarna?
Doet iemand van jullie het? en rijdt hij met een voertuig dat 100% draait met deze destillatie?
Bedankt voor je directe en concrete antwoorden.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten