Watermolecuul: dextrorotisch of linksdraaiend?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79369
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 23/03/07, 21:20

De join schreef:Wat uitstekend is, is dat voor normale mensen uw discussie onbegrijpelijk is! : Lol: : Lol: : Lol:


Oef, het stelt me ​​gerust ... Ik ben normaal : Mrgreen:

Meer serieus zie ik niet echt hoe dit onderwerp het begrip van pantone zou kunnen helpen ... van Meyer zeg ik niet, maar van Pantone? :? :!: :?
Dernière édition par Christophe de 23 / 03 / 07, 21: 25, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79369
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 23/03/07, 21:23

laurent.delaon schreef:Als je je boven het molecuul bevindt dat je ernaar kijkt en je merkt dat het naar rechts draait, is het daarom rechtsdraaiend; maar aan de andere kant als je het van onderaf bekijkt, wordt het levogyre ...
Verrassend, toch?


PRECIES!

Vandaar mijn opmerking in het 2ieme-bericht:

Zeker glimlachen, hoewel ik het moeilijk vind om het concept van L / R in 3D op te vatten ...


Met andere woorden in 3D wil de rotatie links of rechts gewoon niets meer zeggen !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
het gewricht
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 63
Inschrijving: 07/03/07, 21:29
Plaats: het land van de Loire
x 2




par het gewricht » 23/03/07, 21:26

Blij je gerust te stellen Christophe !!! : Cheesy: : Cheesy:
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 23/03/07, 21:27

Zeker Chris, ik ben het helemaal met je eens ...
Maar is het nodig om de vraag G / D te stellen voor de watermolecule ?! We moeten eerst eenvoudig bepalen of dit molecuul chiraal is ... Dat is alles in het geval van water !!

En laten we de L / R buiten beschouwing laten : Mrgreen: : Wink:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79369
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 23/03/07, 22:58

ThierrySan schreef:We moeten eerst eenvoudig bepalen of dit molecuul chiraal is ... Dat is alles in het geval van water !!


Er oké ... dus wat? Hoe denkt u dat dit de schimilibilililik (hhihihi) zou kunnen bevorderen in het geval van pantone? Hoeveel ik mezelf ook dwing, ik kan de verbinding niet maken :|
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 24/03/07, 02:21

Ik zie niets aan die kant! : Wink:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/03/07, 04:49

Dag

Morgen ga ik naar het Indiase reservaat, ze hebben ABENAKIS-water
misschien werkt het beter in mijn bubbler?

Als je me al vertelde of kraanwater, regenwater, gesmolten sneeuw of destillatiewater, wat voordeliger is, zou het een beetje vooruitgaan.
Maar ik kan je vertellen dat ik een zwak heb voor gesmolten sneeuw ...

Andre
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79369
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 24/03/07, 10:28

Abenakis ?? Wat is André?

Anders voor de keuze van water, volgens de doc door Bob_isat op de ionisatie van de waterdamp je hebt het meest zure water nodig dat mogelijk is ... dus natuurlijk is het regenwater dat het meest zuur is omdat het een bepaald deel van de CO2 van de atmosfeer heeft "opgeslagen" ... zo niet door weer een kleine luchtbel te maken een deel van de uitlaatgassen slagen we erin het water voldoende aan te zuren (denk ik).
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 24/03/07, 12:25

Het enige waar ik op zal letten is het water dat wordt gebruikt met de kwaliteit pantone, mineraalwater.
Zoals Chris uitlegt, lost CO2 inderdaad op in water (bovendien, als iemand me zou kunnen vertellen waar ik een CO2-oplosgrafiek in water kan vinden, afhankelijk van de temperatuur, Ik zal hem zeer dankbaar zijn ...). Anderzijds varieert de oplossing ervan met de temperatuur. Ik kon lezen dat de oplossing ervan omgekeerd evenredig was met de temperatuur van het water. Dus vond ik tegenstrijdigheden in dit verband.
Bijgevolg verzuurt het oplossen van CO2 in water water door ionen te vormen, carbonaationen genoemd: CO3 (2-). Komt natuurlijk voor in regenwater, maar ik denk ook aan het oplossen van uitlaatgassen ...

Als we de carbonaationen nader bekijken, zien we dat ze in veel producten aanwezig zijn: kaliumbicarbonaat (veel gebruikt bij het koken); natriumcarbonaat; magnesiumcarbonaat en calciumcarbonaat die de oorsprong zijn van kalksteen; enz...
We kunnen dan zeggen dat mineraalwater, van nature beladen met magnesium, calcium en anderen, in oplossing met water kan reageren om de hierboven genoemde producten te produceren.
Dit betekent dat, tenzij je een filter hebt tussen de uitlaat van de bubbler en de inlaat van de pantone, dat de aldus geproduceerde kalksteen door druppels naar de motor kan worden getransporteerd ... En wie kalksteen zegt, zegt niet goed voor de motor! Dit kan, en naar mijn mening, de motor beschadigen, door tussen de zuiger en de cilinder te steken, bijvoorbeeld op de segmenten !! Toch is dit om te bewijzen ...
Ik denk echter dat je voorzichtig moet zijn met de witte afzettingen die je eigenlijk in de luchtfilters hebt. Bovenal zou het moeten worden geanalyseerd om de samenstelling ervan te kennen en er rekening mee te houden voor de evolutie van de pantone ... Misschien zal ik vooruitgaan door te zeggen dat het kalksteen is! In de tussentijd is het een kristallijne verbinding !!!
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 24/03/07, 12:26

Ik deponeer een site waarvan ik het adres al ergens heb neergelegd ...

http://fr.wikipedia.org/wiki/Carbonate
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten