Aan al diegenen die het water doping hebben meegemaakt

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 18/03/06, 08:17

Op dit moment verkeer ik in een slechte positie om de kwestie te bespreken, maar ik denk dat de enige manier om het waterverbruik met een bubbler te veranderen is door het kookpunt van het water te variëren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 18/03/06, 15:08

Ik nodig je uit om mijn nieuwste korte video te bekijken, waarin de verbetering wordt getoond die wordt veroorzaakt door de installatie van een venturi-effectbuis in het inlaatspruitstuk.
De video laat ook zien dat een soepele en lineaire acceleratie gunstig is voor het verkrijgen van stabiele zuigkracht.
Het bewijs dat een soepele aandrijving de efficiëntie van de reactor verhoogt.
Zet de afbeelding op volledig scherm, het is veel beter, beter :P
en meerdere keren opnieuw kijken, want het gaat snel voorbij. :P :P
PITMIX-video
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/03/06, 18:49

Hallo Pitmix
Ik denk niet dat dit de enige manier is en ik denk dat het niet de juiste manier is, we moeten het water op een bepaalde temperatuur houden, niet te koud, niet te heet en niet kokend. Als koken goed zou werken, zou alles gemakkelijk worden, gewoon zoveel mogelijk verwarmen het water kan niet boven het kookpunt komen, geen controle meer, je hoeft alleen maar de benodigde stoom op te nemen en de rest in de lucht te laten ontsnappen,
Als ik de foto's van de montage van deze montage vind, zal ik deze aan u bijvoegen
weer een montage op de baan... Zonder succes.
Maar je kunt het proberen, het is geen grote verandering..
Het enige wat je hoeft te doen is stoom creëren en deze via een buisvormig kruis opzuigen, het overtollige gaat de atmosfeer in.

Andre
0 x
campadebulsance
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 23/04/05, 20:23
Plaats: avignon 84




par campadebulsance » 18/03/06, 19:31

hello andre

Het is om een ​​vaste temperatuur te hebben waarbij g de koelvloeistof van de tractor gebruikt

mijn water zou ongeveer 80 graden moeten zijn

iets anders dat ons tijdens de tests opviel, is dat de motortemperatuur lager is dan de temperatuur die normaal gesproken wordt waargenomen zonder de pantone! te geloven dat de motor minder kracht uitoefent....

merk je bij plotseling accelereren nog steeds zwarte rook bij de pantone
?
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 18/03/06, 21:00

Voor de motortemperatuur lijkt het mij logisch. Omdat u de bubbler op het motorkoelcircuit gebruikt, verbetert u de koelefficiëntie.
Het is alsof je nog een radiator toevoegt.
Ik denk dat sommige mensen daarom zeggen dat ze geen verwarming meer in hun auto hebben.

Naar André's idee konden we de hoofdradiator verwijderen en de motor koelen met een superefficiënte bubbler. Alleen de hoeveelheid stoom die nodig is voor de waterdotering zou worden gebruikt en de rest zou opnieuw worden gecondenseerd in een hulpradiator. Het water dat in de hulpradiator van damp naar vloeistof stroomt, zou een aanzienlijke hoeveelheid warmte afvoeren.
Het voordeel is de stabiliteit en efficiëntie van de uitwisseling.
Het probleem is dat het dopingwater ook wordt gebruikt om de motorvloeistof te koelen. Het is daarom absoluut noodzakelijk om ervoor te zorgen dat het waterpeil constant blijft.
Het is hetzelfde systeem dat we terugvinden bij airconditioning met watercondensor en luchtkoeltoren (Georges Pompidou-ziekenhuis in Parijs).

Voor de kooktemperatuur heb ik mij slecht uitgedrukt André.
Ik wilde het hebben over de watertemperatuur. Hoe heter het is, hoe meer het verdampt, en dus hoe meer water de motor verbruikt.
Vandaag kreeg ik vochtige lucht met water van 70°C.
Ik ben er zeker van dat ik minder dan een liter water zou verbruiken door het te verdampen bij 70°C, in plaats van bij 95°C zoals Lau.
Ik weet echter niet of deze vochtige lucht effectief zal zijn voor de reactor.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 19/03/06, 16:52

Hallo Campadelbulsence
Wat betreft een lagere temperatuur op de motor
Welke temperatuur heeft het uitlaatgas? of motorkoelvloeistof?
Wat de koelvloeistof betreft, deze wordt geregeld door een thermostaat en stijgt normaal gesproken naar het afstelpunt als de motor hard duwt en blijft op 90 graden Celsius terwijl de meegeleverde radiateur afkoelt.
De enige keren dat ik zag dat het niet op een diesel paste
Dit is wanneer u de verwarming aan het einde gebruikt en de motor in de winter onder lage belasting of stationair draait.
Als deze waarneming nu onder belasting wordt gemeten tijdens het rijden op de weg met een functionele thermostaat, zonder verwarming en de motor komt niet op temperatuur, wordt het heel interessant om te bestuderen: er gebeurt iets. (nooit gezien in mijn geval, eerder het tegenovergestelde)
Dit betekent dat de radiator niet meer bruikbaar is.
Een eenvoudige kleine test na een wandeling opent de motorkap en neemt de slang bovenaan de radiateur in de hand en probeert deze plat te drukken als deze hard en warm is. Normaal gesproken is er geen circulatie in deze slang als de thermostaat niet is geopend.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/03/06, 14:32

welkom
Ik heb een vraag voor iedereen die een bubbler gebruikt en geen resultaat heeft.
Bent u zeker van de luchtdichtheid van uw bubbler?
Ik heb het niet over waterlekken, maar over luchtlekken.
Als er geen depressie in de bubbler zit, zijn er geen belletjes.
Bovendien wordt er geen vochtige lucht aangezogen.
Wat ik zeg lijkt stom, maar ik merkte het vandaag toen ik wilde zien wat de bellen waren die door mijn dompelbuis werden geproduceerd.
Ik gebruik een glazen pot en een stofzuiger.
Resultaat: de kleinste luchtinlaat annuleert het borrelen.Bubbels filmpje
Als je net als ik een bubbler gebruikt met het verwijderbare bovenste gedeelte, zorg er dan voor dat deze na het sluiten volledig luchtdicht is. 8)

Een andere vraag:
Wordt borrelen in het water/brandstof-bubbelsysteem in principe niet alleen gebruikt om water, uitlaatgassen en benzine homogeen te mengen?
En zo ja, wat is het nut ervan in het geval van waterdoping?
Alleen om het water van zuurstof te voorzien en de lucht te filteren?
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 31/03/06, 13:21

Aardappelpurree !!!
welke video's en foto's heb ik op mijn systeem?
Het is gek nee :? : Cheesy:

Oké, genoeg grappen, ik heb wat cijfers.
Wat denk jij?

Ik heb gemeten:

_54°C wandtemperatuur van de bubbler

_60°C stoomstart bij de bubbleruitlaat in de buis

_70°C stoomaankomst bij de reactorinlaat op de wand van de buis

_75°C watertemperatuur in de bubbler

_170°C stoomuitlaat uit de reactor op de wand van de buis

_220°C uitlaatgas vóór de reactor op de buiswand

_170°C uitlaatgas na de reactor op de buiswand

De meeste van deze temperaturen zijn contacttemperaturen met de wanden van de verschillende organen van het systeem. Uitgevoerd bij warme motor bij stationair draaien.
Onder belasting moeten de uitlaat- en stoominlaattemperaturen in de reactor hoger zijn.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 95-gasten