Wat is het huidige record voor het afleggen van 5665 km in een EV?

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...

Wat is het huidige tijdrecord om 5665 km af te leggen in een EV?

De peiling is verstreken op 25 / 10 / 23, 06: 13

58H
0
geen stemmen
60 H
0
geen stemmen
62H
0
geen stemmen
64H
0
geen stemmen
66H
0
geen stemmen
68H
0
geen stemmen
70H
1
33%
72H
1
33%
74H
0
geen stemmen
76H
1
33%
 
Totaal aantal stemmen: 3
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Wat is het huidige record voor het afleggen van 5665 km in een EV?




par phil59 » 25/10/23, 23:21

Remundo schreef:daar zit ook een beetje in

:P

Persoonlijk ga ik verder met mijn E85/fotovoltaïsche elektriciteitshybride.

Zo hoef je niet de snelweg te volgen, 100 kW per auto te verbruiken en tol te betalen. : Twisted:

Het antwoord is hier: https://www.automobile-propre.com/podca ... exclusive/


Ik zeg alleen maar dat je zelfs in een elektrische auto snel en heel ver kunt rijden, wat volgens jou nog niet zo lang geleden niet echt mogelijk was.

Wat heeft het voor zin om tijdens een lange rit met een hybride te rijden? niet erg groot, op een korte route, met een oplaadbare, dat kunnen we bespreken.

Ik betaal heel weinig tol.

Als ik een gemengde route doe, met weinig rijstroken bij 110 km/u, de 400 km, dan doe ik dat.

Met een lading van 50 kW is het voldoende als je in totaal 600 km aflegt.

Je maakt een eerste stop na ongeveer 200 km, de auto zit op meer dan 50%, het kan voor mijn kona 5 minuten duren bij 70-80 kW, om heel snel terug te zakken naar 50. Vandaar dat 50 kW voldoende is. (20 min, maar ik stop vaak wat langer)

De tweede stop zou iets anders zijn, omdat ik na 20 minuten opladen rond de 30% kom. Maar aangezien er nog maar 200 km te gaan is, zou 15 minuten bij 50 kW voldoende zijn, en slechts 10 minuten op een terminal die minstens 80 kW levert.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Wat is het huidige record voor het afleggen van 5665 km in een EV?




par phil59 » 25/10/23, 23:36

De statistieken
Afgelegde afstand 5 km
Totale tijd 63u 34m 59s
Gemiddeld verbruik 17,9 kWh/100 km
Gekruiste landen 9
Bijvulstoppen 23
Afstand tussen elke oplaadbeurt 246 km
Werkelijke rijtijd 57u38
Rijtijd tussen elke oplaadbeurt 2u24
Gemiddelde snelheid 98,3 km/u

Aantal oplaadbeurten 23
Totale tijd besteed aan opladen 5u57
Gemiddelde oplaadtijd 15 minuten 30 minuten
Gemiddelde SoC bij aankomst op terminals 26%
Opgeladen bij Ionity 16/23
Opladen niet mogelijk 0
Overbelaste stations 1
kWh opgeladen 1 kWh

5665 23 ladingen.JPG
5665 23 ladingen.JPG (102.45 KiB) 1527 keer bekeken


balans.JPG
balans.JPG (55.64 KB) 1527 keer bekeken


https://www.lachaineev.fr/evtranseuropean.php
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Wat is het huidige record voor het afleggen van 5665 km in een EV?




par Forhorse » 26/10/23, 07:49

Dat we met EV kunnen reizen weten we al lang, het is geen primeur wil ik zeggen.
Persoonlijk hebben we aan het begin van de maand 800 km per dag afgelegd zonder vragen te stellen, zonder ons zorgen te maken over het vinden van een terminal, terwijl we normaal reden.
Maar je kunt zoveel demonstraties doen als je wilt, wie de EV niet wil, vindt altijd wel een goed excuus.

Sommige zullen nooit veranderen.
Als ik het voorbeeld van mijn vader neem, weten ze heel goed dat we zonder problemen een EV kunnen besturen, we zijn met hen op vakantie geweest en we hebben alle lokale ritten met mijn auto gemaakt (dus in een EV), ook al waren we 700 km van huis .
Daar gaat hij een nieuwe auto kopen en hij krijgt... een thermische auto! (eindelijk een mHEV die dus alleen op papier hybride is...) in handgeschakelde versnellingsbak... een echte boomer.
Terwijl hij de middelen zou hebben om op zijn minst een echte hybride, zo niet een plug-in hybride, te nemen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Wat is het huidige record voor het afleggen van 5665 km in een EV?




par Remundo » 26/10/23, 22:51

phil59 schreef:Ik zeg alleen maar dat je zelfs in een elektrische auto snel en heel ver kunt rijden, wat volgens jou nog niet zo lang geleden niet echt mogelijk was.

Dat kan als je de hoofdwegen volgt met veel laadpalen en die zijn gratis.

Wat niet mogelijk is, is dat alle auto’s hetzelfde doen.

Aan de andere kant zal het bij het trekken van een aanhangwagen of caravan vervelend zijn om elke 100 km te moeten stoppen (wat feitelijk het verbruik verdubbelt)
Wat heeft het voor zin om tijdens een lange rit met een hybride te rijden? niet erg lang

het hangt ervan af of hij vlak is en op constante snelheid, in feite is de hybride nutteloos, maar als er hoogteverschil en/of snelheidsveranderingen zijn, is het anders.

Ook merkte ik dat regeneratief remmen vooral effectief is met een getrokken aanhanger, en zelfs op vlak terrein, bijvoorbeeld op elke rotonde. Ook bergafwaarts op de snelweg.
0 x
Beeld
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Wat is het huidige record voor het afleggen van 5665 km in een EV?




par phil59 » 27/10/23, 21:31

Remundo schreef:
phil59 schreef:Ik zeg alleen maar dat je zelfs in een elektrische auto snel en heel ver kunt rijden, wat volgens jou nog niet zo lang geleden niet echt mogelijk was.

Dat kan als je de hoofdwegen volgt met veel laadpalen en die zijn gratis.

Wat niet mogelijk is, is dat alle auto's hetzelfde doen..


Wetende dat 80% van de Fransen niet meer dan 300 km rijdt, zal dit niet al te veel problemen opleveren.

De tweede voorwaarde is dat mensen beschaafd zijn.
Dat wil zeggen dat ze niet volharden in het in rekening brengen van 100% op snelle terminals, om het verkeer niet te vertragen, omdat het kleine wachten dat deze zomer werd gegenereerd voor 95% werd veroorzaakt door dit soort gebrek aan kennis van EV.

Ik weet niet hoe lang de lading op de Kona 95-100% zou zijn. Ik heb nooit geprobeerd, wat ik weet is voor het ion, om in 20 minuten van 80 naar 15% te gaan, en van 80 naar 95%, in 25 minuten. Helemaal "gek" om meer dan 80% te willen opladen, zelfs voor bepaalde auto's, zoals de Mégane, is het de moeite waard om op maximaal 70-75% te blijven.

De terminals zijn tegenwoordig voldoende, en hun aantal groeit in bijna dezelfde verhouding als het aantal verkochte nieuwe elektrische voertuigen.

Remundo schreef:Aan de andere kant zal het bij het trekken van een aanhangwagen of caravan vervelend zijn om elke 100 km te moeten stoppen (wat feitelijk het verbruik verdubbelt)


Enerzijds, hoeveel procent van de voertuigen betreft dat?
Aan de andere kant ga je niet met 130 rijden, en met een moderne EV zal die dichter bij de 200 km autonomie komen, op voorwaarde uiteraard dat de EV gekoppeld mag zijn om dit gewicht te trekken.

phil59 schreef:Wat heeft het voor zin om tijdens een lange rit met een hybride te rijden? niet erg lang


Remundo schreef:het hangt ervan af of hij vlak is en op constante snelheid, in feite is de hybride nutteloos, maar als er hoogteverschil en/of snelheidsveranderingen zijn, is het anders.

Ook merkte ik dat regeneratief remmen vooral effectief is met een getrokken aanhanger, en zelfs op vlak terrein, bijvoorbeeld op elke rotonde. Ook bergafwaarts op de snelweg.



Nou ja, ook voor de EV is hij iets zwaarder dan een VT, en we regenereren ook veel.

Vaak zit ik vrij gemakkelijk op 15-20%.

Als je tijdens een flinke klim op de snelweg vertraagt ​​naar 100 en op vlak terrein of bergafwaarts 120-130 rijdt, verbruik je heel redelijk.
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 245

Re: Wat is het huidige record voor het afleggen van 5665 km in een EV?




par n.Chr. 44 » 28/10/23, 00:10

phil59 schreef:De tweede voorwaarde is dat mensen beschaafd zijn.
Dat wil zeggen: ze doen het niet... rijd niet voor niets zonder te stoppen.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Wat is het huidige record voor het afleggen van 5665 km in een EV?




par Remundo » 29/10/23, 10:35

phil59 schreef:Wetende dat 80% van de Fransen niet meer dan 300 km rijdt, zal dit niet al te veel problemen opleveren.

Ja, als we uw cijfers accepteren.

De meeste EV’s zijn dan oversized. 50 kWh is voldoende.

Het heeft geen zin om op lithium gebaseerde dikhuiden te hebben die de mijnbouwbronnen monopoliseren en overconsumeren om kwintalen rond te slepen die zelden worden gebruikt.

De “range extender”-oplossing, die als optie kan worden genomen voor degenen die dat wensen, blijft technisch gezien de beste. Voor mij zou het zelfs verwijderbaar kunnen zijn. Je hoeft het alleen maar vast te schroeven/los te draaien als dat nodig is. Ik deed het voor mijn oude CATHI, maar een fabrikant zou hiervoor een compartiment kunnen leveren, dat ofwel opslag zou zijn, ofwel de locatie/aansluiting van de RE (d.w.z. elektrische kabel + uitlaat).

Maar onze fabrikanten zijn volledig op elektrische energie overgegaan, hierin goed gesteund door de imbeciele bureaucraten van de Europese Unie, voor wie de elektronen altijd schoon zijn en de brandstof altijd vuil.
De tweede voorwaarde is dat mensen beschaafd zijn.

Daar ben je te ambitieus. En zou je willen dat ze ook intelligent zijn? :P
0 x
Beeld
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Wat is het huidige record voor het afleggen van 5665 km in een EV?




par phil59 » 29/10/23, 20:52

AD 44 schreef:
phil59 schreef:De tweede voorwaarde is dat mensen beschaafd zijn.
Dat wil zeggen: ze doen het niet... rijd niet voor niets zonder te stoppen.


: Lol: Ja !!!! Maar als je 85 km van je ouders woont, is de 170 km heen en terug voor noodgevallen wel veel!

En mijn “kleine” tripje naar Bretagne momenteel, ongeveer 700 km.

Een paar korte stops blijven uit, omdat ik het contact niet heb uitgezet, 1 of 2 minuten, terwijl ik mezelf een beetje rek....

Screenshot_2023-10-29-14-50-10-651_com.hyundai.bluelink.eu.ux20.jpg
Screenshot_2023-10-29-14-50-10-651_com.hyundai.bluelink.eu.ux20.jpg (266.33 KiB) 1317 keer bezocht


Het tweede deel van de screenshot komt later, omdat hier, vooral na 18 uur, heel weinig netwerk voor de pc is...


Mijn eerste "oplaad"-stop, ik was van plan om daar te komen, na 180 km op de nationale weg te hebben gereden, en in feite nam ik de snelweg iets meer dan 100 km van huis, tegen 21%, en ik stopte bij 20% . Ionity, Bolleville-gebied, aan de A28. Plas, koffie uit de automaat.

De tweede, bij de Tesla-superlader in Caen, tegen 35% en 35% bij aankomst. Hotel, waar plas, en koffie.

De derde op 12%, en ik haalde daar, bij de SUC Tesla, St. Brieuc, op 18% de limiet op 110 km/u, wat enorm hielp. Hotel, plasje, koffie, de oplaadtijd ging bijna te snel voorbij, ik was van plan om op 65% te vertrekken, en wij zijn op 68% vertrokken....

Ongeveer 700 km, in 10 uur, zonder haast, gaaf. Ik kwam met ruim 30% op mijn bestemming aan, tijd om rustig te kunnen rijden.

Dus de resterende km waren in eerste instantie natuurlijk overweldigend. Ik was van plan om maximaal 125 te rijden, en ik heb behoorlijk wat 132 op Waze gezet.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Wat is het huidige record voor het afleggen van 5665 km in een EV?




par phil59 » 29/10/23, 23:02

Screenshot_2023-10-29-14-50-24-313_com.hyundai.bluelink.eu.ux20.jpg
Screenshot_2023-10-29-14-50-24-313_com.hyundai.bluelink.eu.ux20.jpg (267.41 KiB) 1308 keer bezocht
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten