Recycling van elektrische auto's zonder batterijen

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 02/04/14, 15:30

Citro schreef:
Hic schreef:Alternative.
maar tegen het extra 3000-eurotarief voor de aanpassing,
zou hij graag beter omkeren
in een EV zonder batterij (aan 3000 euro) werkend met "lifepo type" batterijen

om een ​​standaard uitwisseling te maken
met batterijen met dezelfde kenmerken
en de auto met de juiste elektronica?
Behalve dat wat je zoekt niet bestaat.
Je zult geen voertuigen met aangepaste elektronica vinden om bij LiFePo te werken ...
tenzij Hic hoop tegen deze prijs een recent model te vinden (CZero, Mia, ...), zelfs een model met de batterijen te huur :?
In dit geval, sorry om je teleur te stellen, maar
  • De prijzen van de gelegenheid zijn hoger dan dat
  • Het vervangen van batterijen in bestaande packs is niet veel eenvoudiger dan het aanpassen van NiCd-modellen omdat fabrikanten het geheel veel meer "op slot" hebben gezet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 02/04/14, 15:44

Tussen 3 en 4000 € kan het ook een oude PSA-nicad vinden in goede staat .. par tegen zijn betrouwbaarheidsprestaties en zijn voordelen zullen ver onder een thermisch zijn tegen dezelfde prijs ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 02/04/14, 22:18

Dit is de paradox van het elektrische voertuig; meer uitgeven aan de aankoop om geld te besparen.

Voor minder dan 1000 € zijn er rokers aan het rollen maar na 2 jaar hebben ze meer 5000 gecumuleerd € gecommandeerd zonder dat hun eigenaar het merkt ... of meer dan een hypothetische elektrische auto gekocht bij 3000 € ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 03/04/14, 09:08

Citro schreef:Dit is de paradox van het elektrische voertuig; meer uitgeven aan de aankoop om geld te besparen.

Voor minder dan 1000 € zijn er rokers aan het rollen maar na 2 jaar hebben ze meer 5000 gecumuleerd € gecommandeerd zonder dat hun eigenaar het merkt ... of meer dan een hypothetische elektrische auto gekocht bij 3000 € ...


Met een elektrische VE bij 3 of 4000 € .. Het is niet in het asiel om 2000 in twee jaar door te brengen. Met periodes van immobilisatie, transport aan boord, uitstapjes naar 4-hoeken van land om onderdelen te vinden ... Bovendien zal het zichzelf alleen vinden om zijn auto te sparen en te onderhouden (zelfs als gemeenschappen van gebruikers op het net hem veel tips zullen geven) ... Hij zal speciaal gereedschap moeten kopen ( diag, hefinrichtingen en afdaling van verschillende koffers lange mouwen en torx einde tot verlenging) ... Een oude stomende 500 € ca is aan het sleutelen met het Zwitserse zakmes mac gyver (bijna) en als je het beest hebt uitgekozen ze kom veel goedkoper terug dan je het wilt laten horen ... Nadat je moet accepteren dat je zwarte handen hebt ... Kick op een VE het is een beetje schoner Ik geef toe ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 03/04/14, 12:25

Ik deel deze mening niet;

Zodra je aan de mechanica begint te sleutelen, worden "de minimumgereedschappen" verrijkt naarmate de interventies ...
Ik tel niet langer de "speciale gereedschappen" die ik heb gekocht, hersteld of vervaardigd of aangepast, heel vaak nadat ik zonder succes met de inhoud van mijn gereedschapskist had geworsteld.
Idem voor elektronische of computerdiagnostische hulpmiddelen die "onmisbaar" worden voor alle auto's ouder dan 15 jaar.

Ik heb een vereenvoudigde doos met 5-knoppen voor het onderhoud van mijn 106, maar als ik een geavanceerde PSA-diag heb gekocht, is dat meer voor mijn oude minivan benzine 1997 dan voor mijn 106 elektrische ...

Voor de rest, dwz de remmen, het 12V elektrische circuit, de ophangingen, ... Er is geen verschil in gereedschap of methode tussen een elektrische en een thermische.

Voor het heffen, essentieel voor het laten vallen van de accubakken, gebruiken we voornamelijk "motorliften" gekocht "van de vrachtwagen" voor minder dan 80 € of / en een goede 2.5T trolleykrik van dezelfde bron (minder dan 40 € voor de de mijne). Dan hoef je alleen maar de auto op wielblokken te zetten (4 parepaings voor 1 € of restanten van balken die zijn verzameld bij een timmerman).
Dus over het algemeen geen specifieke of uitzonderlijke gereedschappen, maar veelzijdige uitrusting (de fiets tilt me ​​soms op om meubels te verplaatsen ...).
: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 03/04/14, 13:19

GEEN PARPEREN OP EEN GESPECIFICEERDE AUTO ... Gevaar voor de dood.

Lexia of specifiek geval is verplicht voor oude VE PSA en zelfs de chinoix weet dat het ons dingen verkoopt die min of meer compatibel zijn tegen een prijs van goud in vergelijking met de versnelling diag universal. (Voeg ook je vingers in je vingers als glas )

het reservoir, de voltmeter recorder, de clip kragen, de decaliters van het koelmiddel de dynamo sleutel om de batterijnokken vast te zetten, de wandcontactdozen die grillen, de programmeur van de ladingen, een oude pc onder XP (voor lexia) .... De tijd besteed aan het diagnosticeren, zoeken, repatriëren, repareren ...

Het is meer van het recyclen van oude voertuigen, het is van therapeutisch belang ... : Mrgreen:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/04/14, 14:12

waarom is het ... met oude elektrische auto, rotzooi en te moeilijk om te veranderen om een ​​andere batterij te plaatsen?

wanneer u oude klassieke auto's koopt, kunt u hun complicaties het hoofd bieden omdat u de reserveonderdelen goedkoop vindt in de koffer: dus kopen we een heel oude auto en vermijden we de grote kosten voor een lange tijd

om het type batterij te veranderen, moet je bijna alles doen! wat heeft het voor zin om een ​​elektrische auto te kopen vol reserveonderdelen die niet te vinden zijn in herstel: zolang je maar moet sleutelen aan een benzine- of dieselauto van een heel actueel model om alle goedkope onderdelen beschikbaar te hebben en gewoon de motor en de vervangen door een elektromotor

en geen verandering van registratie: in elk geval zal het geen toename van kracht of snelheid zijn

probleem met de technische controle: het zal altijd in staat zijn om de remmen en de ophanging te controleren, maar wat zal het zeggen over deze volledige aanpassing?

2 voertuig identiek zijn? een om naar de technische controle in de staat van herkomst te gaan en een andere om elektrisch te rollen?

met 2 voertuig identiek kunnen we tevreden zijn met een elektrische autonomie heeft zelfs meer beperkte ... de dagen of de elektrische is niet genoeg we vertrekken met de thermische

natuurlijk is het momenteel illegaal ... maar ecologisch zou het moeten worden aanbevolen! meerdere voertuigen laten aanpassen voor ander gebruik zonder de vaste kosten te vermenigvuldigen
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 03/04/14, 17:26

Zeer grofweg, wat is het verschil tussen LiFePo en andere batterijen?

Spanning? Laad / ontlaad controle?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/04/14, 18:15

in principe kan de NiCd hoe dan ook tot nul worden gelost, hoewel het wordt aanbevolen om niet te vaak te ontladen

wanneer een NiCd volledig is geladen, kunnen we deze gelost zolang we willen zonder hem te beschadigen

het is praktisch omdat men alle capaciteit van de batterij kan gebruiken

bij lithium is het net als bij lood: onder een bepaalde spanning begint de accu zichzelf te vernietigen: de minimale spanningsdetectie moet absoluut zijn: onder de minimumspanning moet deze volledig worden doorgesneden! geen manier om iets meer te krijgen om naar huis te gaan

evenzo voor de belasting: absoluut respect voor de maximale laadspanning ... het verlaten van de specificatie is niet alleen het risico van het gebruik van de batterij, maar ook het vuur of de explosie

Het is daarom absoluut noodzakelijk om de spanning van elk element te bewaken en de ontlading af te sluiten zodra slechts één element de minimale spanning heeft.

in NiCd zou het bewaken van de spanning van elk element erg handig zijn om oud element te kunnen gebruiken waarvan de capaciteiten niet meer gelijk zijn, maar op een klassieke manier meet men alleen de totale spanning

als ik een lithiumelektrisch apparaat maak, zou ik relais zetten om de batterij in verschillende groepen te delen: wanneer een element de minimumspanning bereikt, isoleren we de groep waar dit element is en blijven we met een gereduceerd voltage rijden en we kunnen naar huis gaan

als er meer dan één element is dat ervoor zorgt dat de lijn leeg is voor de anderen in verschillende groepen, kunnen we ze verplaatsen om ze allemaal in dezelfde groep te plaatsen: het is als het sorteren van de batterijen op capaciteit: elke groep bevat dus batterijen samenkomen bij de minispanning

het ideaal zou zijn om een ​​schakelaar per element te plaatsen: het is goed voor een vaste batterijleiding, maar het zou te volumineus zijn voor het voertuig
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 03/04/14, 18:28

Merci.

In zekere zin een equivalent van de shuntdiode in PV-panelen.

En ze hebben geen component vrijgegeven die dat alleen doet?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 184-gasten