elektrische auto en vervoer, wire nieuws

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14975
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par GuyGadeboisTheBack » 14/11/23, 20:09

Ik heb nooit gezegd dat batterijen op een dag niet deugdzaam zouden zijn; ik wacht zelfs op die dag om over te stappen op elektrische voertuigen. Wat betreft de beschikbaarheid van lithium, het is net als bij olie: we zijn nog niet klaar met het vinden ervan.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par sicetaitsimple » 14/11/23, 20:16

GuyGadeboisLeRetour schreef:Wat betreft de beschikbaarheid van lithium, het is net als bij olie: we zijn nog niet klaar met het vinden ervan.

Effectief! Het is net als Peterr: als je kijkt, vind je!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Forhorse » 14/11/23, 20:20

Het probleem is dat, zoals met alles, als niemand koopt wat nu beschikbaar is, er nooit een markt zal zijn en dus ook geen onderzoek om tot deze "deugdzame" batterijen te komen, die daarom nooit zullen bestaan.
De mensheid is nooit vooruitgegaan door te wachten op de perfecte oplossing, maar door vallen en opstaan...
1 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par plasmanu » 14/11/23, 20:31

Perfecte redenering.
In 1998 getrouwd met een Parijzenaar. Ik ontdek dat de buurman van de schoonvader een zekere Vincent Bolloré is. Ik was zwaar bezig met de supercondensatoren.
Mijn schoonvader wilde hem nooit aan mij voorstellen, ook al lieten ze samen hun honden uit. De schoonvader was docent natuurkunde met een proefschrift over radon.
Wat een verspilling als je de rotzooi ziet die hij met zijn huurbatterij op de markt heeft gezet
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par sicetaitsimple » 14/11/23, 21:27

Forhorse schreef:Het probleem is dat, zoals met alles, als niemand koopt wat nu beschikbaar is, er nooit een markt zal zijn en dus ook geen onderzoek om tot deze "deugdzame" batterijen te komen, die daarom nooit zullen bestaan.
De mensheid is nooit vooruitgegaan door te wachten op de perfecte oplossing, maar door vallen en opstaan...


Over de inhoud zijn we het in het algemeen redelijk eens: we hebben kopers nodig die aan de slag gaan, maar in dit specifieke geval zijn er andere hefbomen die RetD kunnen motiveren om een ​​voordeel ten opzichte van concurrenten te behalen.
Lagere kosten, lager gewicht, betere prestaties, het wegwerken van materialen waarvan de beschikbaarheid problematisch zou kunnen worden... Er is werk!
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par phil59 » 14/11/23, 21:44

Het verbaast me nogal dat ik geen commentaar heb op mijn vergelijking, Sandero en Spring.

Ik heb ook een vergelijking gemaakt met een 208 benzine, en bij EV is er aanvankelijk meer dan € 10 prijsverschil...

Bij aankomst? de EV kost veel minder... Ook al wordt hij niet "gratis" vergeleken met de VT.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par plasmanu » 15/11/23, 07:05

Het is goed om te weten dat alle technologie die we vandaag de dag hebben volledig te danken is aan auto- en motorracen vanaf het begin. Elke grote vooruitgang wordt onmiddellijk gekopieerd en verbeterd door de concurrentie. En het begint altijd in een garage.
Om maar het voorbeeld van de hybride Formule 1 te geven: die is verbazingwekkend qua efficiëntie en prestaties voor een 6 cm³ V1600.
Dit is een overgangsfase voordat we volledig elektrisch gaan rijden.
De nieuwste motor van de nieuwste Lotus VAE is een variant van een NASA-elektromotor om naar Mars te gaan. 300 gram per ding voor 200W (denk ik).

Maar er zullen altijd weerbarstige mensen zijn zoals Janic die er niets van begrijpen en zijn kleine lokale monteur ook (geen zin om te trainen, te ingewikkeld). Bij voorkeur gietijzeren balken met houten wielen recyclen.

Zo is de wereld, en dank u, mijnheer Tesla, voor dit prachtige concept van een driefasige motor. Borstelloos, ik ken het genie niet die het heeft gedaan, maar ook bravo
1 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par phil59 » 15/11/23, 19:23

Dus technologie...

Ik kwam onlangs een artikel tegen uit de jaren '75 en '80, waarin stond dat de gencode voor artikelen binnen tien jaar duizenden kassamedewerkers zonder werk zou zetten...

Dat heb ik niet gezien.

Terugkomend op de EV’s: er is een MIA die meer dan 320 km heeft gereden...
Je weet wel, deze oude EV, met 3 stoelen, één voorin en 2 achterin.... Deze oude EV die niemand wil, omdat hij geen autonomie heeft.... batterij 8 of 12 kWh.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par phil59 » 15/11/23, 20:28

https://www.automobile-propre.com/voitures/mia-electric-mia/

mia-electric.jpg
mia-electric.jpg (45.67 KB) 1046 keer bekeken


En bijzondere toewijding aan Janic....

lampkop.jpg
lampkop.jpg (228.7 KiB) 1046 keer bekeken
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: elektrische auto's en transport, draad nieuws




par Janic » 15/11/23, 20:33

En speciale...toegewijde...aas voor mensen met een verstandelijke beperking!
gloeilamp hoofd.jpg (228.7 KiB)
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten