Het bouwen van een 2 pk sterke elektromotor

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
cyrille.monneraud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 08/07/08, 09:12
Plaats: 41000 BLOIS




par cyrille.monneraud » 08/07/08, 12:06

Het project van Jean Donnier is inderdaad een referentie voor onze vereniging (zie website).

Het Dyane-project is vastgelegd: het is een doel dat moet worden bereikt, met goede batterijen, wij peut 100 km/u bereiken en wij peut reis 100 km. Het spreekt voor zich dat de twee niet compatibel zijn, anders moet je de prijs betalen!

Wat betreurenswaardig is, is dat geen enkele grote fabrikant elektrische auto’s echt op grote schaal op de markt brengt. De markt is er, anders, wees gerust, we zouden geen vereniging hebben opgericht.

Voor degenen die (nog) sceptisch zijn, nodig ik u uit om rond te bladeren forums omgaan met het onderwerp (ze groeien in schoppen).

Bonne journee
0 x
cyrille.monneraud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 08/07/08, 09:12
Plaats: 41000 BLOIS




par cyrille.monneraud » 08/07/08, 12:10

elektrische transformatie heeft geen massatoekomst


PS: Pas op voor vooroordelen, we hebben al 4 telefoontjes in één week ontvangen en 8 handtekeningen op de site, ook al staat deze nog steeds niet officieel online en zijn de statuten allemaal net ingediend bij de prefectuur... conversie van Méhari, en 2CV en Type H, wij denken juist dat mensen wakker worden.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 08/07/08, 12:45

Dirk Pitt schreef:er is trouwens niet het equivalent van een liter GO nodig om er één te produceren, het is ongeveer 0.2


false, met 1 liter olie verkoop je 0.9 L olie op het station, 2.2 voor diester en 5 voor pure plantaardige olie (die rechtstreeks aan de boer verkocht kan worden!-)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11061




par Christophe » 08/07/08, 12:46

cyrille.monneraud schreef:Het Dyane-project is vastgelegd: het is een doel dat moet worden bereikt, met goede batterijen, wij peut 100 km/u bereiken en wij peut reis 100 km. Het spreekt voor zich dat de twee niet compatibel zijn, anders moet je de prijs betalen!


Misschien moet je wachten 100km / h voor een voertuig dat zal in ieder geval alleen zijn bedoeld voor de stad in de huidige stand van zaken (en in de nabije en middellange termijn) van de technologie?

60 tot 70 km/u lijkt mij voldoende...

2) Voor de rest is je site goed gemaakt, maar iets stoort me aan “100% schoon elektrisch” en “bijna gratis”.

Je weet heel goed dat dit niet het geval is.

3) Bovendien stort de berekening van de winstgevendheid van elektrische voertuigen in als we EXCLUSIEF BELASTING spreken.

Hé ja pkoi zou de olieweg-kWh belast worden tegen 60% en niet de elektrische weg-kWh?

Als elektrische voertuigen niet langer marginaal zijn, zal de staat niet zo dom zijn...
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 08/07/08, 13:22

jonule schreef:false, met 1 liter olie verkoop je 0.9 liter olie op het station


Nou ja, we zijn het bijna eens. Ik zeg dat je 0.2 liter olie-equivalent verbruikt van de put naar de autotank (Well to Tank)
zoals het de eerste keer werd geformuleerd, konden we geloven dat je zei dat we 1 liter olie verbruikten om 1 te produceren (nulopbrengst)
Over het algemeen ben ik voor de elektrische auto en initiatieven zoals die van jou zullen de zaken vooruit helpen, maar het zou mij nog steeds verbazen als de transformatie van dampen een succes wordt; eerder een heel kleine niche (atypische en populaire voertuigen zoals de eend) en een manier om het fenomeen op gang te brengen, een signaal voor grote fabrikanten dat er vraag bestaat. De blokkades zitten in het hoofd en in de portemonnee.
in de eerste plaats mag de tweede auto van het gezin (de kleine die vroeger naar het werk ging) niet duurder zijn als hij elektrisch is (of in het slechtste geval wordt het verschil over 2 of 3 jaar terugbetaald)
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11061




par Christophe » 08/07/08, 13:47

Je kunt niet generaliseren.

Het hangt af van de olie (kwaliteit) van de bron (moeilijkheidsgraad van de winning, transport, enz.) en van de raffinaderij (kwaliteit van het proces, die vooral afhankelijk is van de ouderdom).

De belichaamde energie van stookolie schommelt tussen 10% en 25%.
In Frankrijk is het ongeveer 1.15 liter om 1 liter te maken (d.w.z. 15%).

Ter vergelijking: de belichaamde energie van pellets is 2,5% (2,7% volgens het document: https://www.econologie.com/energie-grise ... -3821.html )

Dit document geeft 10% voor aardgas, 12% voor stookolie en 14,5% voor propaan-butaan.

Voor benzine is het iets minder (-5% zou ik zeggen). Le JusteMillieu zal dit ongetwijfeld kunnen bevestigen (of ontkennen).

Om te vergelijken, de energiebalans van elektrisch vervoer, van de mijn (van uranium of steenkool) tot het wiel, is niet zo beroemd.

Het is een paar jaar geleden gedaan voor de TGV, dit is minder dan 20% van de totale efficiëntie, ondanks een ingebouwde motorefficiëntie die veel hoger is dan die van thermische motoren...

Ik denk dat een moderne dieselelektrische locomotief een beter rendement heeft dan een elektrische locomotief die wordt aangedreven door een oliecentrale...

Het totale voordeel van elektrisch vervoer, met betrekking tot de uitputting van hulpbronnen, is daarom sterk beperkt...voor de luchtkwaliteit is het iets anders.

Nu kunt u uw auto opladen met zonne-energie :) Het is gemakkelijker dan thuis uw eigen biobrandstof maken...
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 08/07/08, 14:08

cyrille.monneraud schreef:Canada is niet de hele wereld, beste Chatam. De eerste keer in mijn leven dat ik een olieverdediger tegenkom, is op dit moment nog schokkender...

Ik nodig u uit om wat meer na te denken over het begrip ‘productiekosten’, energiekosten en vervuilingskosten, transportkosten, enz.

Ter goedkeuring: ik geef toe dat dit de moeilijkste fase is, maar ook de meest opwindende! Alle kansen aan onze kant zetten, daar is de vereniging voor.

3000€ voor een conversie, tenminste als er meer mensen bij betrokken raakten. Daarna, afhankelijk van het type accu en de gezochte autonomie, voor 84v zijn dat 7 accu's, dus minder dan 1500 euro voor 70 tot 80Ah per stuk.

Kortom geen dove dialoog of debat van mijn kant, ik maak er geen deel van uit.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn, www.bientotelectrique.com
Voor anderen is er het lokale Total-station.

PS: het project is volwassen, het heeft geen zin om het te slopen.


Hé, nog een ayatolah met oogkleppen...
Ik ben absoluut geen verdediger van olie, of beter gezegd, dat ben ik: voor nobeler gebruik dan het verbranden ervan... want ineens alles verwijderen wat van olie is gemaakt en we onmiddellijk terugkeren naar de 19e eeuw of zelfs naar 18°...
De DRIRE-diensten hebben niets met verenigingen te maken: het zijn ambtenaren die de regelgeving naar de letter toepassen en dat is alles...Om een ​​belangrijke wijziging te aanvaarden is toestemming vereist van Citroën-auto's...die werd b.v. in Duitsland voor de Visa 652cc-motor op 2 pk, waarbij de vermogenstoename bescheiden is (van 29 gaan we naar 34 pk)
Met loodbatterijen zou uw project niet haalbaar zijn: te zwaar en te weinig capaciteit...
1 80Ah "tractie" loodaccu weegt 25kg zwaar wetende dat de 7cc motor 175kg weegt (602kg met bak, zonder de transmissies...) + 60L benzine (= 110kg)... en in één oogopslag met deze accucapaciteit zal misschien 25 km rijden met een snelheid van 21 km/u voordat hij leeg is... en 30€ voor dit type batterij is echt aan de lage kant... waar je in werkelijkheid lithiumbatterijen zou moeten gebruiken om de prestaties te bereiken die je beweert te bereiken ...en daar zijn de kosten "iets" anders...
Voor een "volwassen" project vind ik de argumenten erg licht, behalve misschien om geld uit de zakken van gogo's te halen...
Bovendien is de elektrische auto in de huidige situatie helemaal geen wondermiddel omdat hij de vervuiling verdringt (kerncentrales waarvan de ontmantelingskosten aan het einde van hun levensduur faraonisch zullen zijn; we zullen dit snel zien wanneer Fessenheim wordt stopgezet, wat niet mag gebeuren). duurt langer dan 10 jaar...) en de algehele energie-efficiëntie is slechter dan bij benzine (verlies aan efficiëntie in elke fase)... tenzij je je eigen elektriciteit opwekt met zonnepanelen of een andere hernieuwbare bron...

Dat gezegd hebbende, ik wou dat ik ongelijk had, maar mijn rekenmachine is meedogenloos...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11061




par Christophe » 08/07/08, 14:12

Chatham schreef:Dat gezegd hebbende, ik wou dat ik ongelijk had, maar mijn rekenmachine is meedogenloos...


Nou energetisch heb je (helaas) gelijk en dat is precies wat ik net in mijn vorige post schreef...dus +1

Heeft u nauwkeurigere cijfers over de algehele efficiëntie van benzine en elektriciteit? Ik heb ze alleen voor stookolie...
0 x
cyrille.monneraud
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 37
Inschrijving: 08/07/08, 09:12
Plaats: 41000 BLOIS




par cyrille.monneraud » 08/07/08, 14:14

In termen van kosten is elektriciteit goedkope energie, daar bestaat geen twijfel over. Van daaruit tot het zeggen dat de elektrische kWh belast zal worden, lijkt het idee mij erg vergezocht. Ik denk meer aan een belasting op de aankoop van voertuigaccu's, omdat de elektrische infrastructuur voor gewone mensen nog niet klaar is om te evolueren, terwijl de markt voor tractiebatterijen nog in de kinderschoenen staat... Maar voordat we het over belastingen hebben: we hebben al elektrisch rijden!

Waarom de 100 km/u bereiken is een "symbolische" topsnelheid, maar in werkelijkheid streven we in werkelijkheid naar 90/100 km/u (zie homepagina), simpelweg omdat de auto, in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, niet in de eerste plaats bestemd voor de stad. Ervan uitgaande dat hij in eerste instantie 60 km kan afleggen, is het heel goed mogelijk om de Dyane op een landelijke route te gebruiken, waarbij je met een snelheid van 90-100 km/u goed in het verkeer kunt inpassen zonder anderen te storen. De tijd dat elektrische auto’s als ‘niet erg krachtig’ worden beschouwd, is voorbij. De Dyane zal ter goedkeuring worden uitgerust met lithium-polymeerbatterijen met een opslagcapaciteit die twee keer zo groot is als die van lood (gereserveerd voor tests).

60 tot 70 km/u lijkt je voldoende, maar dit is niet de mening van het merendeel van de mensen die dagelijks rijden. In de ogen van mensen zou het voertuig zelfs 130 km/u moeten kunnen halen (maar niet voor een Dyane...)!


100% schoon elektrisch
geen CO2-uitstoot tijdens gebruik of gevaarlijke deeltjes. Nucleair? OK. Maar uiteindelijk zonne-energie, windenergie en andere.

bijna gratis Het is het geval! vandaag wordt 0.10 cent per kWh betaald, vergeleken met € 1,50 per liter SP voor een elektrische Dyane.

Bovendien stort de berekening van de winstgevendheid van elektrische voertuigen in als we EXCLUSIEF BELASTING spreken. De markt voor elektrische auto's moet nog steeds van start gaan en de staat - niet dom, nee, als het om geld inzamelen gaat - vindt een manier om in zijn levensonderhoud te voorzien!


Dit werd een paar jaar geleden gedaan voor de TGV, het totale rendement bedraagt ​​minder dan 20%, ondanks een motorrendement aan boord dat veel hoger is dan dat van thermische motoren...

Wat mij betreft, dit noem ik prachtige fabeltjes! Een TGV minder rendabel dan een diesellocomotief? Waar vind je deze ideeën? Wist u dat een TGV er bij 300 km/u ruim 4 kilometer over doet om tot stilstand te komen? Weet jij ook dat de TGV tijdens deze 4 kilometer en alle vertragingsfasen verandert in een echte energiecentrale?

NIET VERGETEN Niet meer dan thermische auto's en voertuigen vereisen een robuustere bewerking dan elektrische voertuigen, dat telt ook. Bereken het aantal onderdelen van een warmtemotor, en die van een elektromotor!

Als ik hoor dat olie minder vervuilt dan elektriciteit... gaan mijn haren overeind staan! Olie: een hernieuwbare energie?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/07/08, 17:33

Dag
100% schoon elektrisch, geen CO2-uitstoot tijdens gebruik of gevaarlijke deeltjes. Nucleair? OK. Maar uiteindelijk zonne-energie, windenergie en andere.

Ik ben het helemaal met je eens, ga door met een 100% elektrische assemblage in Quebec, er is een man die de productie van deze auto's start en het lijkt veelbelovend.

Wanneer we moeten zeggen dat Canada de teerzanden exploiteert door het te vervuilen is het waar: het merendeel van de geproduceerde olie wordt getransporteerd met een pijpleiding in de VS, de winningslocatie ligt in Canada, maar de operationele infrastructuur is van de Amerikanen. Canada is groot, daar is ook Quebec, dat bijna al zijn hydraulische elektriciteit produceert, en daar praat je niet over.
Waarschijnlijk de plek waar de meest elektrisch verwarmde huizen staan.
Dus een elektrische auto in Quebec (het vervuilingsargument voor het maken van elektriciteit gaat voor ons niet op)

Wat de kosten van batterijen betreft: 10 loodzuurbatterijen kosten niet veel meer dan een paar tanks benzine. Als je vraagt, zijn er gerecyclede batterijen voor een kwart van de prijs.

Blijf aan uw project werken en volg uw wensen
Kies een autobak die de installatie van batterijen bevordert zonder het voertuig te veel te destabiliseren, zoek geen buitensporige topsnelheden, in de loop van de jaren zullen de goede batterijen beschikbaar zijn

Andre
Dernière édition par Andre de 08 / 07 / 08, 18: 16, 1 keer bewerkt.
0 x

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 170-gasten