Thermo zwaartekrachtwiel

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Thermo zwaartekrachtwiel




par Remundo » 15/10/23, 16:21

Hallo Jean-Pierre,

Ik ben blij dat mijn enkele opmerkingen u inspireren om uw uitvinding aan te passen.

Motoren met lage temperatuurverschillen hebben zelfs een grote infrastructuur nodig om stroom op te wekken.

Helemaal het tegenovergestelde van automotoren, die profiteren van grote, hete en onmiddellijke volumes door middel van lucht-brandstofverbranding.

Misschien zou uw uitvinding ook een aanpassing krijgen oceaan thermische energie, dat gebruik maakt van het temperatuurverschil tussen de oceaanbodem (kouder) en het oppervlak (warmer)
0 x
Beeld
thermozwaartekracht wiel
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 14/10/23, 21:59
x 18

Re: Thermo zwaartekrachtwiel




par thermozwaartekracht wiel » 15/10/23, 17:05

Remundo schreef:Hallo Jean-Pierre,

Ik ben blij dat mijn enkele opmerkingen u inspireren om uw uitvinding aan te passen.

Motoren met lage temperatuurverschillen hebben zelfs een grote infrastructuur nodig om stroom op te wekken.

Helemaal het tegenovergestelde van automotoren, die profiteren van grote, hete en onmiddellijke volumes door middel van lucht-brandstofverbranding.

Misschien zou uw uitvinding ook een aanpassing krijgen oceaan thermische energie, dat gebruik maakt van het temperatuurverschil tussen de oceaanbodem (kouder) en het oppervlak (warmer)


Ik zie dat het je niet aan verbeeldingskracht ontbreekt. In uw voorbeeld mag niet worden onderschat dat het nodig zou zijn om er rekening mee te houden dat de koude bron zich bovenaan moet bevinden en de hete bron onderaan om het thermo-zwaartekrachtwiel te laten werken.
Als we morgen een motor hebben die kan werken met een klein temperatuurverschil, zou dit ons een nieuwe mogelijkheid bieden voor de exploitatie van thermische opslag tussen de seizoenen... Droom of realiteit?
PS: (sorry dat ik niet meteen reageer want tegelijkertijd maak ik een nieuw model voor mijn tentoonstelling op 21 oktober 2023 in Morcenx La Nouvelle om 10 uur.
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Thermo zwaartekrachtwiel




par izentrop » 15/10/23, 20:04

We kunnen duidelijk zien dat de zon, om de ene kant op te kunnen draaien in plaats van de andere, geleidelijk moet worden gemaskeerd...


Nuttig vermogen 0.003 W, logisch gezien de tegenstrijdige krachten...
Er zijn efficiëntere zonnemotoren geweest https://www.wikiwand.com/fr/Moteur_solaire

Het is een leuk wetenschappelijk experiment, net als de "drinkvogel" :P
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Thermo zwaartekrachtwiel




par Ahmed » 15/10/23, 23:01

Helaas kom je met drinken niet ver...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Thermo zwaartekrachtwiel




par Remundo » 16/10/23, 08:16

Rouethermogravitationnelle antwoordde Izentrop:
RTG schreef:Bedankt voor de link naar de geschiedenis van zonnemotoren.
Na het lezen zie ik dat hun technologie het mogelijk maakte om water te putten of een stoomgenerator met een zonneconcentratiesysteem te laten draaien.
Het rendement van een stoomgenerator ligt volgens mij rond de 33%.
De werking van de drinkvogel maakt gebruik van de zwaartekracht door een gas te verwarmen en af ​​te koelen in een gesloten circuit, waardoor een wisselende beweging ontstaat met een dode tijd tussen elke fase (nooit op grote schaal ontwikkeld).

Zal het thermozwaartekrachtwiel de aantrekkingskracht van thermische zonnemotoren nieuw leven inblazen?
1 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten