Zonne-energie behoeften met behulp van een kleine kas

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 23/06/13, 00:44

titiyador schreef:...

Er is een buitenluchtinlaat nodig, maar als ik het hout laad, zal er noodzakelijkerwijs lucht uit de kamer zijn die gezogen zal worden (verticaal geladen hout) of een ingang maken van buiten, die aankomt achter de toegang tot de kachel (op het niveau van het laden van het hout) met een buis van aluminiumoxide,

Het zou een kachel niet al te groot, maar welke afmetingen?
als je foto's van formaat hebt, ben ik een afnemer ;-) ...


Dat is alles, een buis is verbonden met de buitenkant, maar in dit geval is er geen aluminiumoxide nodig, de buis kan koud blijven.

Doe de kleine, aardige 150 cm² luchtinlaat, het moet genoeg zijn, en speelt dan op de massa rond de bel zodat deze lang genoeg warm genoeg blijft.

Maar in jouw plaats zou ik de open haard buiten zetten en alleen de bel erin: ruimte en veiligheid voor je kleintjes!
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 23/06/13, 00:59

Door de massa hoor je de aarde rond de bel (vat 30 cm), die in contact met het vuur opwarmt en daarna warmte verspreidt?
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 23/06/13, 01:07

Dus als ik het goed begrijp, moet de diameter van de inlaatbuis gelijk zijn aan of kleiner dan de diameter van de ontladingsbuis, maar nooit hoger?
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 23/06/13, 01:17

Ben voor het huis, ik dacht om het binnen te plaatsen en begraven, het zal niet veel ruimte in beslag nemen, het zal alleen voorzichtig zijn om er geen voeten in te zetten. De kwartel is gekooid (hygiëne verplicht), bovendien zal het mogelijk maken om de buis van evacuatie van de gassen op hetzelfde niveau te plaatsen (dus uittreden onder de kas, geen doorboren van een muur) en deze een keer naar de grond te brengen buiten.

Maar ik kan de open haard niet buiten zetten, papa's rozenbottels ...! (de andere kanten zijn: een haag, een pad en de ingang van de kas)!

Als de open haard buiten was, zou de zorg zijn dat de behuizing uitlaat ook binnen moet zijn, wat beschamend zal zijn (ik wil geen pijp hebben die in het midden gaat, het zou niet niet praktisch, of het zo uitbrengen, maar ik weet niet of we ons kunnen buigen bij 90 ° C tussen de focus- en de uitlaatslang.

Tegelijkertijd een open haard buiten, zal het probleem van het binnendringen van frisse lucht worden opgelost.

Zal compromissen moeten sluiten!
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 23/06/13, 01:42

titiyador schreef:Door de massa hoor je de aarde rond de bel (vat 30 cm), die in contact met het vuur opwarmt en daarna warmte verspreidt?


Precies.

titiyador schreef:Dus als ik het goed begrijp, moet de diameter van de inlaatbuis gelijk zijn aan of kleiner dan de diameter van de ontladingsbuis, maar nooit hoger?


U begrijpt het goed.

titiyador schreef:Zal compromissen moeten sluiten!


Ja, inderdaad! : Cheesy:
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET

"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 23/06/13, 09:16

je kunt alles doden wat je wilt, maar bent van plan om schoon te maken / vegen. Uw vat kan bijvoorbeeld net zo goed een horizontale zigzag zijn en begraven als u de reinigingsluiken plant. Bovendien zou alles begraven kunnen worden, behalve de opening van het laden van het hout.
Uw kas, 5m2 grond, kelder 20m2 : Cheesy:
je zou hallucinogene paddenstoelen kunnen kweken, het geeft een goede smaak aan de kwartel!

voor de schoorsteen, nog steeds minimaal 130 en 3-4m hoog plannen.
0 x
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 23/06/13, 12:21

Hallo,

Wat denk je van deze tube: http://www.leboncoin.fr/bricolage/388838126.htm?ca=17_s

Het is al geïsoleerd, dus het zou goed zijn voor massabehuizing (met de loop erboven, ik moet het gewoon doen, de loop boven en de buitenste behuizing?
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 23/06/13, 15:10

Niet goed! De buitenste buis zal de warmte waarschijnlijk niet ondersteunen (niet gepland daarvoor!), Je zult het zelf moeten maken!
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET

"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 25/06/13, 12:55

Oh ja, de buitenste buis zal naar verwachting niet heet zijn en naar mijn mening is er de rol van isolatie op dit type product.

Zo nee, wat denk je hiervan: http://www.bricodepot.fr/cambrai/tubage ... /prod4666/

Ik kan de temperatuurweerstandskenmerken van aluminium op het net niet vinden. Ken je ze?

Ik weet niet hoe ik een behuizing moet maken zonder mezelf te verwoesten ... Ik heb niet veel recycleermateriaal.

Bedankt!
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 25/06/13, 16:27

Niet voldoende om de T ° van 2 in de lijst te laten staan.

een vezelcement of terracotta buis zou moeten gaan, het standaard metaal vereist minstens 3mm of 2mm roestvrijstalen plaat.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 90 gasten