Hoe beheer je je zonnebufferballonnen?

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 05/09/08, 12:27

Dag

Reageer op Polo

Ik vind inderdaad dat 50 ° C een hoge temperatuur is voor een PSD, het is eerder de temperatuur die we vinden in een circuit uitgerust met radiatoren.
In de oude verwarmingsvloeren geloof ik dat het netwerk van buizen minder dicht was en we gebruikten eigenlijk te hoge temperaturen voor menselijke fysiologische tolerantie

Om terug te keren naar de buffertank, heeft het er belang bij of het de overtollige energie kan absorberen van een verwarmingselement, zonnecollectoren, houtketel enz ... waarvan het vermogen niet permanent wordt geregeld.
In uw geval weten we niet wat uw vloer kan opslaan, het hangt af van de dikte en isolatie.
In theorie moet, wanneer de temperatuur in huis voldoende is, de circulatie van de vloeistof in de vloer worden gestopt en wordt de energie vervolgens opgeslagen in de ballon om deze later opnieuw te gebruiken.
Als u de prijzen en techniek van het materiaal wilt weten, kan ik u adressen van sites sturen.

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 05/09/08, 12:30

Stop met schreeuwen ... Misschien heeft hij nog steeds een "hoge temperatuur" pc.
En zoals hij je vertelde: het is een basissysteem ...

Een zonne-pc kan heel goed werken bij hoge temperaturen, vooral als het watts moet accumuleren ... en de T ° daalt erg snel ... uiteindelijk hangt het allemaal af van de dikte van het juk ...

+1 met poloshirt: ik ben ook sceptisch ... om de risico's te beperken kun je een tweedehands buffer vinden, toch? 1 simpele wisselaar zou voldoende zijn.

Anders, beter: er is de "1000L cubi" -methode geïmplementeerd door Tigrou: https://www.econologie.com/une-maison-so ... -3789.html
https://www.econologie.com/forums/l-installa ... t5200.html

Alles inbegrepen kost het u ... 200 € voor 1000L opslag ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 05/09/08, 12:41

Niemand schreeuwt :schok:

Onthoud dat het voordeel van vloerverwarming nog steeds het oppervlak is, waardoor u op een redelijke temperatuur kunt "werken". Hierdoor wordt het rendement van de zonne-installatie in principe verbeterd.
Als de buffertank het later mogelijk maakt om opslag te retourneren, wordt hiermee juist vermeden dat de vloerplaat op temperatuur moet worden gebracht om de energie voor de dag op te slaan.
Hierin heeft de buffertank een belang, het maakt het mogelijk om de algehele bedrijfstemperatuur te verlagen.
Beter 1000L bij 40 ° C dan 500 L bij 70 °, zelfs als de potentieel bruikbare energie hetzelfde is.

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 05/09/08, 12:46

lus schreef:Onthoud dat het voordeel van vloerverwarming nog steeds het oppervlak is, waardoor u op een redelijke temperatuur kunt "werken". Hierdoor wordt het rendement van de zonne-installatie in principe verbeterd.


Ja, het is een voordeel met brandstof ... betalen ...

Met zonne-energie verbetert het de prestaties, maar als je al te veel watt hebt zoals het is: ga zoveel omhoog in T ° om de vloer van watt te laden en speel dus op de traagheid van de vloer.

Dit is mijn visie op het ding ...

lus schreef:Als de buffertank het later mogelijk maakt om opslag te retourneren, wordt hiermee juist vermeden dat de vloerplaat op temperatuur moet worden gebracht om de energie voor de dag op te slaan.


Ja natuurlijk, maar het zou me verbazen dat het 50% bespaart (een ander argument van een slechte verkoper die zijn baan niet kent ...) tenzij zijn pc echt geen traagheid heeft ... maar dat zou me verbazen !

Ik raad daarom de "cubi-oplossing" aan om al goedkoop te testen ... vooral omdat hij een klusjesman lijkt!
Zien:
Beeld
Hoge resolutie: https://www.econologie.com/photo/solaire ... ine_18.gif
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 05/09/08, 13:07

Er is in deze kwestie geen absolute waarheid
Dit zijn de tests die zullen uitwijzen of de ene oplossing in gebruik beter is dan de andere.
Zonnecollectoren hebben echter een rendement dat afneemt als functie van het temperatuurverschil tussen het absorberdeel en de temperatuur buiten de collectoren. Logischerwijs is de sensor ook een "radiator" die we proberen zoveel mogelijk warmte vast te houden.
Door in de collectoren bij 50 ° C te werken bij een buitentemperatuur van 10 °, is het niet onmogelijk dat de opbrengst sterk wordt verlaagd in vergelijking met een temperatuur die op 35 ° wordt gebruikt
Alleen metingen konden het bevestigen, het is als de traagheid van de plaat.
Bij de keuze voor de realisatie van de tampon is de Tigger-oplossing ongetwijfeld superefficiënt.

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 05/09/08, 13:08

We zijn het eens ... Wacht op de mening van de geïnteresseerde (poloshirt) ...
0 x
polo04
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 05/02/07, 09:00




par polo04 » 05/09/08, 14:24

Allereerst bedankt voor jullie snelle antwoorden .....
Ik wil verduidelijken dat de vloer een lage temperatuur heeft, in die zin dat ik zelfs op het moment dat ik als een van de eersten in de regio aan de slag ging met dit systeem, ik het realiseerde in getrokken stalen buizen (en niet gelast) gebogen aan de MINGORI-buigmachine en aan elkaar gesoldeerd met hulzen (ik beheers elektrisch lassen niet genoeg) en afstand tussen buizen van 25 cm ...... (3 maanden werkverlet naast de rest) dus kijk de dichtheid van de buizen is een lage temperatuur .....
Mee eens met Matt13 en Martien07 ... 55 ° het is heet, maar als het de intredetemperatuur in de plaat is, rekening houdend met de traagheid en dikte ervan, is de temperatuur van de tegels niet hoger dan 25 ° .....
Qund aan de technicus die kwam denk ik christophe hij was niet van plan mij iets te verkopen .. hij zag dat ik klaar was en bovendien raadde hij me aan om de bal rechtstreeks bij een groothandel te kopen .. ...
Looping vatte het probleem ook goed samen ... Ik neem de calorieën als ze aanwezig zijn en ik bewaar ze in de plaat, maar het systeem werkt zaagtand ..... Ik kan op een gegeven moment een plaat hebben heet dan nodig ..... dus samenvattend is het zuiniger om op te slaan in een ballon of in de mat ..... ???
het is duidelijk dat de bal deze variaties zal vermijden en een gespreide en regelmatige werking mogelijk zal maken, maar als het geen economie oplevert, zie ik niet de interesse dat het 30 jaar geleden is dat het werkt en ik ben tevreden .... als ik de energierekening kan verlagen, waarom niet ..
Aan de andere kant ben ik een afnemer van adressen van leveranciers ...
Het idee van plastic containers is ook goed ....... maar het is noodzakelijk om ze te isoleren, het moet nog steeds een geweldig werk doen ......
Dus om nu samen te vatten of je een verwarmingssysteem zou maken van A tot Z ........ de buffertank is nodig en ... vooral winstgevend .......... allemaal bedankt. ..
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 05/09/08, 14:44

polo04 schreef:Het idee van plastic containers is ook goed ....... maar het is noodzakelijk om ze te isoleren, het moet nog steeds een geweldig werk doen ......


Nou geen pkoi? Teigetje legde 30 tot 40 cm glaswol rondom en het is voorbij. De "perfecte" afdichting om verdamping te voorkomen baart me meer zorgen ...

Beeld

polo04 schreef:Dus om nu samen te vatten of je een verwarmingssysteem zou maken van A tot Z ........ de buffertank is nodig en ... vooral winstgevend .......... allemaal bedankt. ..


Door het zelf te doen met een cubi ja het wordt ...
0 x
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 05/09/08, 14:53

Kijk, ik heb twee vragen over de teigelpost.

1) Hij had het aluminium niet naar binnen moeten plaatsen (hittereflectie)?

Als ik het me goed herinner, was het Tigger, die veel heel dunne pijpen legde om het niveau van de tegels niet te hoog te hoeven brengen. Dus

2) Blijft het water schoon in zo'n pad? Geen aanbetaling, verschillende ontwikkelingen die de leidingen zouden kunnen verstoppen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 06/09/08, 08:21

Dag

Probeer te reageren op Polo

Dus om nu samen te vatten of je een verwarmingssysteem zou maken van A tot Z ........ de buffertank is nodig en ... vooral winstgevend .......... allemaal bedankt. ..


Als we het hebben over winstgevendheid, zijn er twee aspecten.
Het econologische aspect:
Als u met de buffer voldoende energie kunt besparen om de grijze energie die nodig is voor de realisatie van uw project te compenseren, dan is er interesse. Wat eenvoudig te meten is, is uw brandstofverbruik voor en na.

Het economische aspect (ondergeschikt aan mijn smaak)
Het rendement op de investering moet zich vertalen in een verlaging van het energiebudget en na enkele jaren financiële besparingen opleveren.

Zeker is dat een nieuwe 1000L stalen ballon rond de 1000 euro kost. Het is natuurlijk niet hetzelfde budget als je alles in zelfbouw realiseert.
In uw geval zal ik waarschijnlijk een instelbare thermostatische klep toevoegen om slechts een deel van het warme water uit de tank te halen en een constante temperatuur in het circuit te handhaven, wat een toename in comfort en regelmaat zou garanderen.

Ter info: ik ben een van 1500L herstelde SWW-tank aan het omvormen tot een Wood / Solar-buffertank, als dat je op ideeën kan brengen.
Ik voeg een foto bij waarop u de schade aan het sanitair water op het ongeglazuurde stalen interieur kunt zien.

A+

Beeld
Beeld
Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 86-gasten