Laat snelheid los

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: snelheid van uitgave




par Exnihiloest » 18/05/21, 19:39

Obamot schreef:...
Je hebt zojuist gewijzigd sindsdien en "gematigd" tussen haakjes gezet. Om elk nieuw misverstand te voorkomen, is lokaal gedrag nodig: dus laten we een ethische en proportionele basis leggen voor reflectie, als u het niet erg vindt?

Als je wilt dat ik met een psychiater praat. Ik ben er absoluut niet tegen. Dus je moet specifiek zijn en een link plaatsen naar de aanstootgevende post die dat allemaal zou activeren (ik vraag je niet om een ​​vervelende zoektocht te doen, slechts één is genoeg, en niet 3 weken terug, hè...).
...

Ik zal het je niet kwalijk nemen. De aanstootgevende opmerkingen moeten duidelijk worden weergegeven, en waarom. En als het een matiging is die naam waardig, dan wordt matiging gedaan op de vorm (eliminatie van beledigingen, laster, overstroming, oproepen tot haat...), niet op de inhoud.
Wat mij betreft was dat het geval, behalve één keer, toen kreeg ik een waarschuwing voor al mijn werk : Lol: , zonder enige gerichte link.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: snelheid van uitgave




par Obamot » 18/05/21, 19:43

Exnihiloest schreef:zonder enige gerichte link.
Spot op.
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: snelheid van uitgave




par dede2002 » 19/05/21, 18:39

ABC2019 schreef:
Gildas schreef:
ABC2019 schreef:toen de brandstof op was :).
)

Als het door Guy le x 15 genoemde vliegtuig opstijgt om onmiddellijk een hoogte van 100 km te bereiken en de ruimte in wil, zal het niet zonder brandstof komen te zitten! Zelfs als het vliegtuig geen lift heeft en verticaal gaat met de motor op volle kracht, zal het niet vooruit komen! Waarom ???

waarom zeg je dat het niet zal gebeuren? als er een duw is, gaat het vooruit. Het probleem is dat de voortstuwing aan de achterkant erg onstabiel is en zonder lift vanuit de atmosfeer waarschijnlijk toch zal vliegen, raketten hebben geavanceerde stabilisatiemechanismen om dit te voorkomen. Aan de andere kant heeft de mig geen oxidator voor zover ik weet.


Hoe kan er een stuwkracht uit de atmosfeer komen, een reactor zonder lucht is als een scheepsschroef zonder water!
Het zou zijn eigen gewicht permanent moeten uitwerpen om een ​​stuwkracht van 1g te hebben...
De genoemde snelheid is een omtreksnelheid, voor de middelpuntvliedende kracht om de aantrekkingskracht te overschrijden, geen loodrechte snelheid.
Snelheid ten opzichte van wat? We beginnen bij de evenaar om momentum te hebben, dus het is niet de snelheid ten opzichte van de aarde die telt...?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14980
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: snelheid van uitgave




par GuyGadeboisTheBack » 19/05/21, 18:43

Welnu, stijgt het vliegtuig dat stilstaat op of niet? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: snelheid van uitgave




par Obamot » 19/05/21, 19:52

Ik heb het gevoel dat de Electron-Evaluation-Gildas-installatie water en zink naar de magnetische motoren heeft gebracht en niet langer van de drager opstijgtkrijtvliegtuig, het is erg slecht voor Karma en de metaalvrije biologisch afbreekbare batterijen zullen smelten als sneeuw voor de zon : Cheesy:
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: snelheid van uitgave




par ABC2019 » 20/05/21, 00:09

dede2002 schreef:Hoe kan er een stuwkracht uit de atmosfeer komen, een reactor zonder lucht is als een scheepsschroef zonder water!

O ja ?

nou je zult me ​​moeten uitleggen hoe de LEM toen van de maan is vertrokken ....
Het zou zijn eigen gewicht permanent moeten uitwerpen om een ​​stuwkracht van 1g te hebben...


absoluut niet. Een geweer dat een kogel afvuurt heeft een terugslagversnelling ruim boven de 1g, terwijl de kogel veel lichter is dan het geweer. Denk nog eens na.

De genoemde snelheid is een omtreksnelheid, voor de middelpuntvliedende kracht om de aantrekkingskracht te overschrijden, geen loodrechte snelheid.
Snelheid ten opzichte van wat? We beginnen bij de evenaar om momentum te hebben, dus het is niet de snelheid ten opzichte van de aarde die telt...?

de richting van de snelheid doet er niet toe (goed op voorwaarde dat je sowieso niet op de grond valt).

Ik heb de berekening van de mechanische energie gemaakt, de richting van de snelheid grijpt er niet in in.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: snelheid van uitgave




par Exnihiloest » 20/05/21, 18:52

dede2002 schreef:...
Hoe kan er een stuwkracht uit de atmosfeer komen, een reactor zonder lucht is als een scheepsschroef zonder water!

Omdat een raket naast zijn brandstof ook zijn oxidatiemiddel vervoert, en beide worden uitgeworpen.

...
De genoemde snelheid is een omtreksnelheid, voor de middelpuntvliedende kracht om de aantrekkingskracht te overschrijden, geen loodrechte snelheid.
Snelheid ten opzichte van wat? We beginnen bij de evenaar om momentum te hebben, dus het is niet de snelheid ten opzichte van de aarde die telt...?

Ja.
Het verrast veel mensen. Op de hoogte van het ISS verschilt de zwaartekracht niet veel van die op het aardoppervlak. Maar de centrifugale versnelling gekoppeld aan de rotatie van het ISS rond de aarde compenseert precies de zwaartekracht van de aarde, vandaar de lokale toestand van gewichtloosheid (een gevolg van het equivalentieprincipe van Einstein: de versnelling van de zwaartekracht is niet te onderscheiden van een "mechanische" versnelling, d.w.z. door verandering van snelheid. De twee zijn samengesteld alsof ze van dezelfde aard zijn en veroorzaken zelfs dezelfde relativistische effecten, zoals tijddilatatie).
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: snelheid van uitgave




par ABC2019 » 20/05/21, 20:05

Exnihiloest schreef:Het verrast veel mensen. Op de hoogte van het ISS verschilt de zwaartekracht niet veel van die op het aardoppervlak. Maar de centrifugale versnelling gekoppeld aan de rotatie van het ISS rond de aarde compenseert precies de zwaartekracht van de aarde, vandaar de lokale toestand van gewichtloosheid (een gevolg van het equivalentieprincipe van Einstein: de versnelling van de zwaartekracht is niet te onderscheiden van een "mechanische" versnelling, d.w.z. door verandering van snelheid. De twee zijn samengesteld alsof ze van dezelfde aard zijn en veroorzaken zelfs dezelfde relativistische effecten, zoals tijddilatatie).

in feite is dit het geval bij alle bewegingen in vrije val, waar alleen de zwaartekracht werkt: het werkt ook in een lift waarvan de kabel is doorgesneden .. maar het gaat minder lang mee : Mrgreen:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: snelheid van uitgave




par dede2002 » 21/05/21, 06:01

Dank je, ik heb het, of bijna ... :)

De richting van de snelheid doet er misschien niet toe. maar het is gemakkelijker om een ​​horizontale snelheid te bereiken dan bergopwaarts.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: snelheid van uitgave




par ABC2019 » 21/05/21, 06:21

dede2002 schreef:Dank je, ik heb het, of bijna ... :)

De richting van de snelheid doet er misschien niet toe. maar het is gemakkelijker om een ​​horizontale snelheid te bereiken dan bergopwaarts.

met een zeer korte pulstijd, nee, het is hetzelfde. Een geweerkogel komt met dezelfde snelheid naar buiten, ongeacht in welke richting je schiet. Je hebt de snelheid van een auto in je hoofd, maar wij zijn juist in het geval van een geleidelijke duw, en het verschil zit hem in het feit dat je de potentiële energie tijdens de acceleratietijd moet overwinnen als je omhoog gaat, terwijl je niet Ik hoef het niet horizontaal te doen. met hetzelfde vermogen dat aan het begin werd uitgegeven, omvat de bereikte snelheid het feit dat je in het ene geval een deel van de energie hebt uitgegeven om omhoog te gaan, en in het andere niet.

Maar zonder wrijving, bijvoorbeeld op de maan, zal een kogel die de snelheid van het vrijkomen zou bereiken, aan de aantrekkingskracht van de maan ontsnappen, of hij nu verticaal of horizontaal wordt afgevuurd ...
.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Ahmed, gegyx, sicetaitsimple en 121 gasten