Rotary machine Piston Ring Tri Lobique

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Choban
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 14/02/06, 01:39
Plaats: België

Trilobische motor




par Choban » 16/02/06, 23:49

Hallo, Zoals ik u al had geschreven, ben ik geïnteresseerd in uw motor. Heb je het tenminste goed gepatenteerd? Ik ben zelf uitvinder, dus je denkt...
Ik neem weer contact met je op als ik terug ben, tot dan, hallo! PS: Volgens je naam moet je een Chinees zijn, toch? Wat een genot om in contact te zijn met de Chinezen!
Ni Hau!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

roterende motor met drielobbige ringvormige zuiger




par Pascal HA PHAM » 17/02/06, 05:31

Hallo,
:D
nee, ik ben geen Chinees....maar half Frans, half Vietnamees....dus gele "grenslijn" wit....
het is leuk om zo te zijn, dat geef ik toe, met twee verhalen, twee culturen, twee filosofieën die elkaar voortdurend in twijfel trekken...

Met een andere liefhebber, David, zijn we bezig met het opzetten van een site....er zijn onlangs video's gemaakt van de werking van de verschillende motorprototypes....
Ik denk dat we ze hier snel bij kunnen betrekken Forum en in deze discussie... maar het is veel werk en van mijn kant kan ik maar heel bescheiden helpen.
dus als je deel wilt uitmaken van onze jonge club....geen probleem laat het me weten.....

de enige vereiste die we hebben om "lid" te worden, is een drager te zijn van "grenzeloze" gevoeligheid / vrijgevigheid / ruimdenkendheid + waanzin en het verlangen om veel dingen te doen .... Ik lijk dat te zien in je kleine bericht ....

:D

à bientôt
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:
https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

rotatiemotor zuigerveer tri lobique




par Pascal HA PHAM » 21/02/06, 07:34

Hallo,
een aardig iemand heeft een site geopend die gewijd is aan de machine, hij is gloednieuw, hij heeft video's van prototypes in echte werking en foto's, binnenkort zullen er de fabricageplannen zijn voor de eerste generatie prototypes:

http://www.delta-sierra.com/machines_ecologiques/

bien cordialement

(editie door ex-Océano 21/02/2006-19:10 uur: link naar correctie + verwijdering van correctief bericht)
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29




par wirbelwind262 » 02/03/06, 15:49

Hallo !
Deze motor is niemand minder dan een wankelmotor!
Qua innovatie gebruiken sportieve Mazda's (RX-serie) deze motor al sinds de jaren 70, zoals de citroen GS met wankelmotor! Mazda's wonnen hiermee zelfs de 24 Uur van Le Mans in de jaren 90!
We moeten aandringen op innovatie omdat het goed verborgen is...
De Wankel is oud (1924), sorry!
@ + en veel geluk!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

rotatiemotor zuigerveer tri lobique




par Pascal HA PHAM » 03/03/06, 05:54

Hallo,
:D
nee, het is geen WanKel als je goed naar de cyclus en de vormen kijkt....bovendien is 100% van de hoekcyclus productief bij maximaal koppel, wat een Wankel niet heeft....nog een verschil, mijn concept is niet bedoeld voor de auto maar om natuurlijke stromingen om te zetten....water bijvoorbeeld....Ik weet niet of een xankel werkt als een externe watertoevoer onder druk?
Nog een fundamenteel verschil: op een wankel verwijder je de kamer en de zuiger is gek, de motor werkt niet meer.....hoe beter tweetraps...je verwijdert de kamer en er blijft de interne motortrap over die je kunt zien draaien...de ringvormige zuiger is een roterende kamer.
als je niet overtuigd bent, ga dan naar de meningen van verschillende wetenschappers en de animaties, foto's en video.

Link naar mijn site:

http://www.delta-sierra.com/machines_ecologiques/

f
Link naar de site van een motorrijder uit MONACO:

http://www.moto-histo.com/Aut/aut.htm


Link voor video's forum OLEOCEEN met de 4 patenten online:

http://www.oleocene.org/phpBB2/viewtopi ... 1200#41200

: Lol:
bien cordialement.
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

roterende motor met drielobbige ringzuigers.




par Pascal HA PHAM » 05/04/06, 05:44

hello,

Gewoon om u te informeren dat ik ben uitgenodigd / deelneem aan de wereld van het model en het gereduceerde model in het tentoonstellingscentrum van de Porte de Versailles in PARIJS.
Bij deze gelegenheid zult u al mijn prototypes in werking / demonstratie kunnen zien ..... inclusief echte stoom objectieve zonneverwarming met recuperatie van water uit de condensaten in het lagedrukgedeelte.

Die is van 13 t/m 17 april op de stand van C.AV. (broederschap van live steam-enthousiastelingen)....

dus misschien tot ziens
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: rotatiemotor met drielobbige ringzuigers




par Christophe » 05/04/06, 08:49

Pascal HA PHAM schreef:Link naar de site van een motorrijder uit MONACO:

http://www.moto-histo.com/Aut/aut.htm


Ik citeer deze pagina:

Een hybride motor

Tijdens de Tweede Wereldoorlog en net daarna was benzine onderworpen aan quota: dat wil zeggen dat je, om het te kunnen kopen, in het bezit moest zijn van "rantsoenbonnen". Hetzelfde gold voor boter, vlees, brood... Waardoor de zwarte markt ontstond. Dit is niet het onderwerp dat ons zorgen baart, maar het stelt ons in staat beter te begrijpen in hoeverre benzine een zeldzaam goed was.
Er waren toen verschillende oplossingen: rantsoenbonnen verkrijgen, niet autorijden of ... wees slim. In het laatste geval werd hierboven het gebruik van de vergasser genoemd. Er was een veel minder gebruikelijk alternatief. Maar ook slim en onvergelijkbaar eenvoudiger te maken:

Stéphane Rabany informeerde ons over het bestaan ​​van deze oplossing. Hij vertelt ons in wezen:

"Ik vond in Poitou een motorfiets (100cc 2-takt SACHS die de Duitsers achterlieten toen ze vertrokken) die mijn oom op Gas-Oil reed.
Hiervoor was bij het opstarten nodig:
- Ontlucht de carburateur (hiervoor is de ontluchtingsklep onder de carburateur geïnstalleerd)
- Open de kraan van de kleine benzinetank (2 l oliereservoir aangepast en onder het zadel geplaatst)
- Rijd ongeveer 2 tot 5 km om de motorvinnen op te warmen.
- Sluit de brandstoftankkraan
- Open de kraan van de grote Gas-Olietank
- Laat in een rookwolk achter

- Zorg voor een metalen borstel (om de bougie regelmatig schoon te maken) en enkele vervangende bougies
- Het ontkalken van de pot dient regelmatig te gebeuren

Het werkt goed, ik heb deze fiets een paar jaar geleden op deze manier gereden ... "

Beeld

(Diagram van Stéphane Rabany)

Omdat stookolie (of dieselolie, wat u maar wilt) een lagere verbrandingssnelheid heeft dan benzine, heeft het een hogere temperatuur (of hogere compressieverhouding, wat hetzelfde is) nodig om te ontsteken. Verschijnsel vooral merkbaar bij het opstarten. Vandaar de aanwezigheid van een gloeibougie op dieselmotoren.

Het idee hier is om, vanwege het tekort aan benzine, een conventionele motor te laten draaien met "zware olie". De realisatie ervan is eenvoudig. Moest er nog over nadenken. :
We starten de motor met normale benzine, en als de motor warm genoeg is - en a fortiori de olie, waarvan de inlaatpijp om de vinnen van de motor is gewikkeld om de temperatuur te verhogen - schakelen we over op de toevoer van dieselbrandstof. En het werkt. Niet snel, maar dat was ook niet het belangrijkste.


Zoals wat ... in tegenstelling tot wat de tegenstanders beweren (elke benzinemotor weet hoe hij op GO moet lopen) heeft de pantone een zeker belang ... Het rookt tenminste niet zwart met GO op een benzinemotor ....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

motor experimenteren




par Pascal HA PHAM » 05/04/06, 09:28

ja, helemaal naar jouw mening, er is lange tijd met veel ideeën geëxperimenteerd met subtiliteit, energie en moed....

Eén ding zit me nog steeds dwars:
waarom spreken we veel meer van de "Pantône" dan van de "Chambern" ... van de "quasi-turbine" dan van de vervormbare diamantmotor uitgevonden door een Fransman (geloof ik), en wiens naam ik nog niet weet? In de jaren 60....
Samengevat, afgezien van de experimenten en ontdekkingen .... en zonder tot nu toe te proberen te argumenteren / devalueren, is er geen syndroom van "OTTO"?
ter nagedachtenis aan BEAU de ROCHAS die bijna vergeten was in de geschiedenis....motoren....
en Philippe LEBON van HUMDERSIN....

om niemand anders dan hen te reciteren ....

Maar dat is een ander debat: als je het geluk hebt deel uit te maken van een land van creatieven en uitvinders, kun je soms spijt hebben van het gebrek aan relevantie / terughoudendheid van sommigen in termen van kritiek....

Gelukkig zijn er nog een paar wijze mannen!

bien cordialement.
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 05/04/06, 19:39

Ik denk ook dat het komt door de onwil en mentaliteit van industriëlen en financiers, voor wie het beter is als het van de buren komt.

Dit verklaart de verkoop van patenten en het vertrek van brains naar het buitenland. En daarna kopen we met BNP-verliezen basisproducten terug die het resultaat zijn van ons intellectuele werk en die in het buitenland hun vruchten afwerpen.

Kortom, ik ben klaar om mezelf te matigen en mijn boodschap in de stressverlichting te verplaatsen : Lol:

In ieder geval Pascal, ik vind je systeem erg interessant.

Ik dacht dat je bij twinning van 2 motoren een externe verbrandingsmotor van het type Ericsson kon maken.

Er zou ook een manier moeten worden gevonden om het klikgeluid te verminderen dat wordt veroorzaakt door het brute contact van de 'driehoekige rotor' met de 'stator'. Misschien een ander materiaal gebruiken voor de 'stator'.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Pascal HA PHAM
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1461
Inschrijving: 30/01/06, 14:56
Plaats: soleil
x 25

tri-lobic ring zuigermotor




par Pascal HA PHAM » 06/04/06, 06:38

hallo en bedankt voor je lieve woorden,

Zowel vanwege de gevoeligheid als vanwege het gebrek aan middelen wil (kan) ik het avontuur van een thermische versie met verbrandingsmotor niet aangaan... maar als iemand wil experimenteren, is dat oké, ik zal ze niets vragen...

Technisch, zoals u het onderstreept, is het noodzakelijk om te proberen de klikken te verminderen .... op dit punt heb ik aanzienlijke vooruitgang geboekt door meer breedte aan de boog van de kern te geven in vergelijking met de fictieve hartafstand ....

Samenvattend is een van de kenmerken van dit concept de veranderingshoek van de tangentiële richting van de zuiger in de buurt van de verandering/kanteling van de rotatie-as.

Op mijn eerste motoren was deze hoek ongeveer 60° en ik kan ze al zonder grote problemen meer dan 1000 tpm laten draaien met levende stoom (het trilt en maakt een beetje geluid... het verbruikt ook een beetje kracht, maar ik speel ook op de massa van de ringvormige zuiger: hoe dunner het is en hoe lager de dichtheid van het metaal, hoe minder het klapt op "hoge" snelheid...elementair, mijn beste Watson.

Als we dan ook werken aan het soort materialen zoals je zegt, moeten we er echt in slagen om het dichtslaan van contact (idem autokraan van iedereen) te verminderen.

Op mijn meer geavanceerde generaties en daarom geconfigureerd "had hoc" werk ik met een tangentiële richtingsveranderingshoek van 29° en daar kan ik veel meer "bochten" nemen....

Maar trouwens, de motor heeft veel koppel bij zeer lage toerentallen, zijn roeping is niet om beurten te draaien.

dat is genoteerd:
deze hoek, die heel specifiek is voor mijn concept, moet worden gelijkgesteld met de terugkaatsing van een bal die een oppervlak raakt: hoe lager de inslag, hoe meer we een hoge snelheid van de bal accepteren en hij zal zonder al te veel schade afketsen met een laag energieverbruik en een nog steeds aanzienlijke "stroomafwaartse" snelheid.

Als gevolg daarvan ... dun is er een!
hoe lager deze hoek, hoe dichter mijn kamer- en kernvormen bij een cirkel zijn en hoe minder mijn volumetrische variaties belangrijk zijn, dus ik verlies koppel .....

vriendelijk.

wordt vervolgd .... en kom vooral eens langs in de salon!
0 x
Rondom mijn werk, volledige video's op het web:

https://www.google.fr/webhp?source=sear ... 80&bih=672

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten