Hier Nagano (koudegolf 2006 in Japan)

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 11/01/06, 08:47

Dag
Ik ga het hier herhalen omdat ik het in een ander bericht over sneeuwkanonnen zei en niemand erop wees. Weet u dat het broeikaseffect in Europa voornamelijk wordt veroorzaakt door waterdamp?
Deze informatie verraste mij destijds, maar is uiteindelijk volkomen logisch. Broeikasgassen zijn aërosolen. Gas dat microdeeltjes bevat. Deze microdeeltjes fungeren als een scherm dat voorkomt dat door de aarde gereflecteerde infraroodstraling de ruimte in wordt geëvacueerd. En in Europa vertegenwoordigt de menselijke vervuiling slechts 30% van het broeikaseffect (30% te veel), 70% wordt veroorzaakt door de verdamping van water (natuurlijk effect).
Referentie voor wetenschap en leven nr. 1060.
Je zult me ​​vertellen dat het lijkt op het verhaal van Coluche.
30% van de dodelijke verkeersongevallen wordt veroorzaakt door dronken mensen.
Dus 70% had niets gedronken.
Conclusie Rijd dronken :P :D (humor, ik specificeer)
Ik scan het artikel....Ach nee, mijn scanner werkt niet meer...en meneer... :onheil:
Dernière édition par PITMIX de 11 / 01 / 06, 12: 41, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 11/01/06, 10:30

Waterdamp heeft (denk ik, corrigeer mij) een broeikaseffect dat 20 x hoger is dan CO2, maar de gemiddelde levensduur is 2 weken vergeleken met 120 jaar voor CO2....

Terugkomend op Nagano: heeft iemand een goed artikel om een ​​nieuwsverhaal te maken?
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

alternatief




par jean63 » 11/01/06, 13:13

In het kader van het Kyoto-protocol dat alleen betrekking heeft op de grote CO2-emissies (industrie) zonder rekening te houden met het wegvervoer noch vanuit de lucht (vooral), er ontstond een CO2-uitwisseling. Dit verklaart bijvoorbeeld dat Lafarge, die met zijn cementfabrieken een zeer grote vervuiler is, zichzelf zal redden door windturbines in Marokko te financieren!!! en andere industriëlen die bomen planten, ik weet niet echt waar (recent gezien op FR2 in "aanvullend onderzoek" om 23 uur).
En als we op individueel niveau op dezelfde manier redeneerden als op industrieel niveau: wat mij betreft heb ik een houten huis dat weinig energie verbruikt (zowel in de bouw als in gebruik - weinig CO2- gasverwarming + lage temperatuur in de grond), ik heb veel bomen op mijn land die ik minimaal snoei zodat ze veel bladeren hebben, hagen die ook CO2 absorberen.
Ik heb een molen geërfd van mijn ouders, waar veel bomen staan ​​in de heggen rond de 2 hectare weiland.
In dit verband werd een grote fout gemaakt: het verwijderen van hagen tijdens landconsolidatie (meerdere nadelen bekend waaronder minder vangst van CO2).
Ik heb ook een auto die op LPG rijdt (ik weet dat dit niet het beste is voor CO2, noch + noch - dan benzine en diesel ... maar vooral veel minder uitstoot van andere vervuilende stoffen voor de gezondheid).
Ook op mondiaal niveau vind ik mezelf niet al te slecht geplaatst.
Bovendien, zodra de installatie van zonnecollectoren goedkoper wordt, installeer ik er een en in mijn molen plaats ik een turbine om elektriciteit te produceren, en ik vergeet vooral fotovoltaïsche panelen om elektriciteit te maken en te verkopen bij EDF.
Over dit onderwerp is het noodzakelijk om Greenpeace te zien, ik ben geregistreerd in het programma "....... zon" 'Ik kan de exacte naam niet vinden. Het doel is om van EDF correcte prijzen te verkrijgen zoals in Duitsland die fotovoltaïsche energie op huizen maken ... RENDEMENT (niet afgeschreven in 30 jaar). Dit alles is slechts een politieke wil.
Mijn fout: ik heb elektrisch gereedschap en dat is niet goed, het is beter om persluchtgereedschap te gebruiken ..... maar het is meer (nu vinden we goedkope compressoren).
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
ecorage
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 05/07/05, 15:37
Plaats: Lyon




par ecorage » 11/01/06, 17:11

Waterdamp heeft (denk ik, corrigeer mij) een broeikaseffect dat 20 x hoger is dan CO2, maar de gemiddelde levensduur is 2 weken vergeleken met 120 jaar voor CO2....

Om maar een beetje rond te dwalen: de luchtvaart is grotendeels betrokken bij het vrijkomen van waterdeeltjes en draagt ​​bij aan de productie van siropen.

Kerncentrales spelen op hun beurt een rol door enorme hoeveelheden dampen door schoorstenen te laten ontsnappen en door in de winter rivieren te verwarmen, waardoor de vorming van ochtendmist wordt bevorderd.
Waterloop waarvan het peil momenteel ernstig daalt (van voorbijgaande aard???).
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 11/01/06, 18:09

In 2003 begonnen in Cadarache, niet ver van mijn huis, de ingenieurs van de energiecentrale zichzelf te schijten... het water was niet langer in staat de reactoren voldoende te koelen.
Eindelijk...het lijkt erop dat Iter de toekomst is.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

naar ecorage




par jean63 » 11/01/06, 18:20

Ik ben het volledig met je eens, er is een ECHT groot probleem waar we helemaal niet over praten.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 14/01/06, 00:49

Iter zal nog lang duren, we hebben een vroege Iter nodig : Cheesy:

Hoe zullen onze kerncentrales anders omgaan met de droogteperiode die komende zomer? Op dezelfde manier zullen er ook beperkingen gelden voor waterkrachtcentrales. EDF zal daarom ter compensatie thermische centrales exploiteren en we zullen CO2 in de atmosfeer spuwen.

En misschien heeft dit invloed op de prijs van kW...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 14/01/06, 09:59

Gedicht "Ode aan kernenergie"


Je zei nucleair
Dus geen CO2 in de atmosfeer
Je zei thermisch
Dus atmosferische CO2

Maar wat doet deze man op aarde
Met zijn kerncentrales
Had hij dit nodig
In vrede leven op aarde?

Ja, natuurlijk, maar hoe te doen
Tijdens al deze winters?
Dek af met dierenhuiden
Zoals onze goede oude voorouders?

Maar wat gaat hij deze zomer doen
Om de energiecentrales te koelen?
Ga ondergronds water pompen
Maar nee, het is veel te DUUR?

Dus je zei DAAR
Ah, dat is het woord dat doodt
Toen de mens geld uitvond
Heeft hij ook zijn EINDE uitgevonden?

....uiteindelijk rijmt het niet, maar ik kon niets beters vinden......Ik schreef het in 5 minuten terwijl ik het typte......als je het wilt aanpassen of aanvullen. ..Bedankt.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 14/01/06, 10:54

droogte en dure olie
In de zomer waan je je met de airco aan zee
maar er is meer water om af te koelen vanwege de droge zomer
We zullen dit moeten compenseren met de warmte, toch jongens?
maar de olie zal stijgen, hai hai hai de portemonnee
En al deze rotzooi in toch al vervuilde lucht
Ik ben ervan overtuigd dat er andere effectieve oplossingen bestaan
maar we kunnen onmogelijk ontsnappen, we lijken echt op motten
Om vies te consumeren en de toekomst van de hele wereld te verspillen
Geld staat echt centraal in al deze onzin

niet beter :?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

bravo




par jean63 » 14/01/06, 11:38

de dichters laten los!!!!

eenvoudiger dan het ontwikkelen van een pantone.... : Lol:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gegyx en 122 gasten