Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst

Humanitaire catastrofes (inclusief grondstoffenoorlogen en conflicten), natuurlijk, klimaat en industrieel (behalve nucleair of olie forum fossiele en nucleaire energie). Verontreiniging van de zee en de oceanen.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par GuyGadebois » 31/05/20, 20:13

eclectron schreef:
Exnihiloest schreef:Zelfs als er academische denkrichtingen zijn die bepaalde onderwerpen enigszins blokkeren door het denken te conditioneren, zoals de opvattingen van de Kopenhagen-school over de kwantummechanica, is dit zeker niet wat een revolutionaire theorie zou kunnen blokkeren.

Nee, natuurlijk... : Mrgreen:

Ik zou niet verder met je praten, want zodra de uitwisseling een beetje serieus wordt, ren je weg als een stuk zeep.

Als je een IQ hebt zoals dat van Tryphon, kun je alleen maar respectvol buigen en je mond houden. : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par Exnihiloest » 31/05/20, 21:12

eclectron schreef:
Exnihiloest schreef:Zelfs als er academische denkrichtingen zijn die bepaalde onderwerpen enigszins blokkeren door het denken te conditioneren, zoals de opvattingen van de Kopenhagen-school over de kwantummechanica, is dit zeker niet wat een revolutionaire theorie zou kunnen blokkeren.

Nee, natuurlijk... : Mrgreen:

Ik zou niet verder met je praten, want zodra de uitwisseling een beetje serieus wordt, ren je weg als een stuk zeep.


Argumentum ad personam. Uit de leegte van uw antwoord blijkt dat u duidelijk niets van het mijne begreep. Als dat uw ‘ernst’ is, heb ik de indruk dat dit ver achterblijft bij uw pretentie.
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 01/06/20, 08:27

Exnihiloest schreef:
eclectron schreef:
Exnihiloest schreef:Zelfs als er academische denkrichtingen zijn die bepaalde onderwerpen enigszins blokkeren door het denken te conditioneren, zoals de opvattingen van de Kopenhagen-school over de kwantummechanica, is dit zeker niet wat een revolutionaire theorie zou kunnen blokkeren.

Nee, natuurlijk... : Mrgreen:

Ik zou niet verder met je praten, want zodra de uitwisseling een beetje serieus wordt, ren je weg als een stuk zeep.


Argumentum ad personam. Uit de leegte van uw antwoord blijkt dat u duidelijk niets van het mijne begreep. Als dat uw ‘ernst’ is, heb ik de indruk dat dit ver achterblijft bij uw pretentie.

Ja, dat begrijp ik, maar ik ga niet proberen een serieuze en eerlijke discussie aan te gaan met iemand die dat niet is en die als een stuk zeep vlucht zodra hij met zijn tegenstrijdigheden wordt geconfronteerd.
Je kunt de bange maagd spelen met je "Argumentum ad personam", de realiteit is inderdaad wat ik beschrijf, het is bijna systematisch.
Dus eigenlijk kun je zeggen wat je wilt in de trollingmodus, het interesseert mij niet, is dat duidelijk?
Je bent te veel gevlucht, tot het punt dat je inconsistent wordt, ik zou mijn tijd en energie verspillen aan het uitwisselen met JOU. Dit alles is in feite erg "ad personam".
Je hebt het mis als je denkt dat alleen rationaliteit telt (IQ).
Menselijk gedrag, houding in het leven en tegenover het leven zijn enorm belangrijk (EQ)
(Wij vinden dit vreemd genoeg allemaal in uw dubbel... : Lol: )
Je zult begrijpen dat ik in mijn ogen niet veel om IQ geef, en het maakt ook geen indruk omdat het helaas niet alles is.
Het is net een V8-motor, hij is krachtig, je kunt snel gaan, maar je kunt interessantere ritten maken met een intelligent gebruikte bromfietsmotor.

Je moet nog steeds weten hoe je je IQ op een intelligente manier kunt gebruiken, in menselijke zin...
Andere menselijke factoren interfereren met het zuivere IQ, vooral omdat veel hoge IQ's over het algemeen gevoelig zijn en daarom een ​​tijdlang manipuleerbaar zijn door mensen met een lager IQ, die in de hiërarchie voorkomen. : Mrgreen:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 01/06/20, 10:00

Geen grappen meer, terug naar prioriteiten:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 02/06/20, 15:25

“We moeten van een economie van verlangens naar een economie van behoeften gaan”
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par ABC2019 » 02/06/20, 19:10

eclectron schreef:“We moeten van een economie van verlangens naar een economie van behoeften gaan”

ja, daar zegt hij dat het hebben van een droger niet goed is. Dat gezegd hebbende, ik ben er niet zeker van dat we de planeet redden door alleen wasdrogers te verwijderen, maar ja, het is waar, verdomd, ik ben het verhaal van de kolibrie vergeten...


Een ander probleem is wie verantwoordelijk is voor het definiëren van de grens tussen een wens en een behoefte?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par GuyGadebois » 02/06/20, 19:30

Droger: In zeer vochtige ruimtes waar het wasgoed beschimmelt voordat het wordt gedroogd: Nodig
Overal elders (exclusief professionele behoeften, hotels, gemeenschappen): Belachelijk, nutteloos, duur, energieverbruikend (dubbel zo vanwege de verplichting om te strijken).
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 03/06/20, 07:45

ABC2019 schreef:

Een ander probleem is wie verantwoordelijk is voor het definiëren van de grens tussen een wens en een behoefte?

JIJ voor jezelf, als je volwassen genoeg bent om het te doen? anders heeft de mens, om onvolwassen mensen te kanaliseren, een techniek uitgevonden die wet heet.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par ABC2019 » 03/06/20, 09:17

eclectron schreef:
ABC2019 schreef:

Een ander probleem is wie verantwoordelijk is voor het definiëren van de grens tussen een wens en een behoefte?

JIJ voor jezelf, als je volwassen genoeg bent om het te doen? anders heeft de mens, om onvolwassen mensen te kanaliseren, een techniek uitgevonden die wet heet.

Je springt erin, wie gaat het eens worden over één enkel criterium voor iedereen? als je iedereen laat beslissen, kun je net zo goed zeggen dat we niets doen, en ik zie ook niet wie gaat beslissen wat ‘onvolwassen’ is. volwassenen in korte broeken die tegen een bal trappen (of anderen die over een touw springen of heel hard rennen...), is dat "volwassen" of niet?
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Gemoedstoestand voor een levensvatbare toekomst




par eclectron » 03/06/20, 10:03

ABC2019 schreef:
eclectron schreef:
ABC2019 schreef:

Een ander probleem is wie verantwoordelijk is voor het definiëren van de grens tussen een wens en een behoefte?

JIJ voor jezelf, als je volwassen genoeg bent om het te doen? anders heeft de mens, om onvolwassen mensen te kanaliseren, een techniek uitgevonden die wet heet.

Je schopt in contact, wie zal het eens worden over één criterium voor iedereen? als je iedereen laat beslissen, om te zeggen dat we niets doen, en ik zie ook niet wie er zal beslissen wat "onvolwassen" is .. verzamelen in stadions, soms over de planeet, om 22 volwassenen te zien in korte broek een bal schoppen (of anderen die over een touw springen of heel snel rennen ...), is het "volwassen" of niet?

Is het met opzet of niet dat je de rest van mijn antwoord negeert?

Dus heb je een droger of niet? Het is om te weten of je volwassen genoeg bent om zelf te beslissen of dat je een wet nodig hebt : Lol:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 142-gasten